A bajor prémiummárka legnagyobb Sports Activity Vehicle (SAV) modelljének hamisítatlan egyéniségét most jelentős dizájnújítások fokozzák tovább: a leginkább szembetűnő módon a frontrész kialakításánál, amelyhez merőben új M Sport csomag, gyárilag akár 23” méretű könnyűfém keréktárcsa-garnitúra (a BMW modelltörténetében most először), valamint a BMW Ívelt Kijelzővel és BMW 8.0 operációs rendszerrel dolgozó BMW iDrive járművezérlő technológia legújabb generációja társul. Az új BMW X7 mindhárom modellváltozata tovább bővített alapfelszereltséggel, innovatív vezetést támogató rendszerekkel és a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó, legkorszerűbb mild-hibrid technológiával érkezik meg az utakra.
A modell a BMW X modellcsalád egyesült államokbeli fejlesztőközpontjában, a BMW Group spartanburgi gyárában készül majd. Az új BMW X7 nemzetközi piaci bevezetése 2022 augusztusában kezdődik.
Utánozhatatlan kisugárzás: exkluzív kiállás progresszív stílusban
Páratlan adottságainak és rendkívüli sokoldalúságának köszönhetően a BMW X7 az épített és a járatlan utakat is magabiztos eleganciával hódítja meg. A legnagyobb BMW X modell exkluzivitását átfogó dizájnújítások nyomatékosítják, minden korábbinál hangsúlyosabban hirdetve az új BMW X7 zászlóshajóként is betöltött státuszát. Az újragondolt frontrész a BMW olyan ikonikus stílusjegyeit forradalmasítja, mint az ikerfényszórók és a vese alakú hűtőrács. Az újraértelmezett formák a modell markáns kiállását és domináns jelenlétét erősítik.
A kettéosztott fényszórók az új BMW X7 modellel ünneplik világpremierjüket. A magasabbra pozícionált, vízszintesen elnyújtott LED-fényforrások a helyzetjelzőknek, a nappali menetfényeknek és az irányjelzőknek adnak otthont. Az alájuk helyezett LED-technológiás egységek a tompított és a távolsági fényszórók szerepét töltik be, amelyek sötétített búrájukkal mélyen az első lökhárítóba ágyazódnak és csupán aktiválásra válnak láthatóvá. Az új, mátrix funkcióval dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórók – amelyek elvakítás-mentes távolságifény-funkciót és adaptív fényelosztást is kínálnak – automatikus „rosszidő-fényforrásaikkal” az első ködlámpák szerepét is betöltik.
A két BMW hűtőrács elegáns kontúrvilágítása gazdag extravaganciával ruházza fel az új BMW X7 frontrészét, álló helyzetben és menet közben egyaránt. A BMW „Iconic Glow” alapfelszereltség a portfólió csúcsán trónoló BMW X7 M60i xDrive modellhez (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 12,2 – 13,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 278 – 303 gramm / km), a másik két motorváltozat esetében pedig az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető.
Az új BMW X7 hátsó kialakítását az extrém keskenyre húzott és immár háromdimenziós formában megtervezett fényforrások progresszív stílusa uralja. A két fényforrást csiszolt üvegbe épített, elegáns krómcsík köti össze.
Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, újragondolt M Sport csomag az új BMW X7 sportosan dinamikus adottságait helyezi előtérbe. A karosszéria és az utastér M-specifikus stílusjegyei eközben az új BMW X7 M60i xDrive letaglózó kvalitásait hirdetik. Az M Marina Bay Blue metál karosszériafényezés kizárólag a BMW M modellhez válik elérhetővé. Újdonságként mutatkozik be a palettán a Sparkling Copper Grey metál karosszériafényezési árnyalat. Az új BMW X7 alapfelszereltségként 20” méretű könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról, a csúcsmodell és az M Sport csomaggal felszerelt modellek azonban alapfelszereltségként 21” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákon érkeznek meg az utakra. Az új BMW X7 alá az opcionális extrafelszereltség részeként akár 23” méretű könnyűfém keréktárcsák is megrendelhetők, amelyek új BMW modellhez most először válnak elérhetővé gyárilag.
Impresszív tágasság és kibővített alapfelszereltség
Az új BMW X7 utasterében a bajor prémiummárka ügyfelei három üléssorban élvezhetik a modell által kínált bőséges térérzetet. A második üléssor alapfelszereltségként három utasnak ad helyet, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban ez a sor két rendkívül kényelmes ülésre cserélhető. A vezetőt és első utasát már alapfelszereltségként fűthető komfortülések kényeztetik. Európában az új BMW X7 széleskörű alapfelszereltségének a kibővített BMW Individual Merino bőrkárpitozás is része, a többi piacon a modell alapfelszereltségként az új Sensafin kárpitot viseli (Európában nem érhető el). Utóbbi egy prémium minőségű, vegán alapanyagokból készült utastér-kárpit, amely a bőrhöz hasonló tulajdonságokkal bír, exkluzív háromdimenziós béléssel és lyuggatással.
Az újratervezett műszerfal – keskeny szellőzőrostélyaival és alapfelszereltségként kínált hangulatvilágításaival – és a BMW Ívelt Kijelző párosa már első ránézésre is modern stílusú, progresszíven digitalizált egység benyomását kelti. Az alapfelszereltségként kínált hangulatvilágítást innovatív fénycsík egészíti ki, amely LED-technológiás háttérvilágításával és „X7” feliratú grafikájával (vagy az új BMW X7 M60i xDrive esetében világító BMW M logóval) szerves része az utastér helyzetfüggő fénydizájnjának, miközben az utastér exkluzív hangulatát is fokozza. Az automataváltó előválasztó karja merőben új, csúcstechnológiás kialakítást kapott.
Az új BMW X7 kibővített, széleskörű alapfelszereltségét úgy állították össze a tervezők, hogy maximalizálják a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek kényelmét. A négyzónás automata légkondicionáló, a panoráma üvegtető és a prémium zenerendszer mellett a legnagyobb BMW X modell alapfelszereltségének a két első komfortülés, a váltófülekkel felszerelt, bőrözött sportkormány és a vezeték nélküli okostelefon-töltést kínáló tálca is része. Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán eközben olyan tételek sorakoznak, mint a Sky Lounge panoráma üvegtető (világító LED-technológiával), a Bowers & Wilkins Diamond surround audiorendszer és az újratervezett Travel & Comfort rendszer. Az első ülésekhez aktív ülésszellőztetés és masszázsfunkció is elérhető. Az új Komfort csomag részeként a második és a harmadik üléssor ülései, a kormány és az első könyöktámaszok is fűthetők.
Újratervezett erőforrások a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó, legkorszerűbb mild-hibrid technológiával
Az új BMW X7 motorpalettájának csúcsán az új BMW X7 M60i xDrive modell új, 4.4 liter hengerűrtartalmú V8-as benzinmotorja foglal helyet, amelyet a BMW M GmbH nagyteljesítményű sportautóiban használt benzinmotor műszaki alapjaira terveztek meg a mérnökök. A többek között hengersorok közé épített kipufogócsonkkal dolgozó BMW M TwinPower Turbo technológia 390 kW / 530 lóerő maximális teljesítményben és 750 Nm csúcs forgatónyomatékban teljesedik ki.
Az új BMW X7 xDrive40i modellben (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 9,2 – 10,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 210 – 240 gramm / km) mutatkozik be a soros hathengeres benzinmotor legújabb generációja, számos olyan technológiai innovációt állítva csatasorba az égési folyamat, a gázcsere, a szelepvezérlés, a befecskendezés és a gyújtórendszer területén, amelyek az erőforrásnak nem csupán a teljesítményét, de a hatékonyságát is növelik. Az új benzinmotor 35 kilowattal / 47 lóerővel és 70 Newtonméterrel erősebb közvetlen elődjénél, amely így 280 kW / 380 lóerő maximális teljesítményt és 520 Nm csúcs forgatónyomatékot eredményez – amely a mild-hibrid technológia rásegítésével átmenetileg 540 Nm-re növelhető.
Az új BMW X7 xDrive40d modell (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,6 – 8,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 200 – 230 gramm / km) soros hathengeres dízelmotorjában ugyancsak részletekbe menő finomhangolások garantálják a minden korábbinál alacsonyabb üzemanyag-fogyasztást és károsanyag-kibocsátást. Az erőforrás maximális teljesítménye 259 kW / 352 lóerő, csúcs forgatónyomatéka pedig 700 Nm, amely a mild-hibrid technológia rásegítésével átmenetileg 720 Nm-re növelhető.
Az autós hírek támogatója az Aquaprofit Zrt.
A három motor legfontosabb közös eleme az automataváltóba integrált, újgenerációs mild-hibrid technológia: a mérnökök a főtengelyhez épített, 48 Volt kapacitású indítógenerátor elektromos rásegítésével 9 kW / 12 lóerő többlet-teljesítményt és plusz 200 Nm forgatónyomatékot állítottak elő. Az új BMW X7 mindegyik motorjához kormány mögötti váltófülekkel és Sprint funkcióval dolgozó, nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó kapcsolódik. Az erőforrások teljesítményét és forgatónyomatékát minden esetben a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás továbbítja az úttestre – legyen szó akár épített, akár járatlan útról.
A sportos agilitást és az utazás kényelmét kifinomult futómű-technológia optimalizálja
Az adaptív légrugós felfüggesztés alapfelszereltségként érhető el az elektromosan vezérelt lengéscsilapítókkal egyaránt, annak érdekében, hogy a BMW jellegzetesen dinamikus teljesítményét kiváló kényelemmel párosítsa hosszabb utakon is. Az új BMW X7 M60i xDrive modell alapfelszereltségének ráadásul az aktív hátsókerék-kormányzás (Integral Active Steering) és az aktív borulásgátló rendszerrel felszerelt Executive Drive kiegészítő futómű-szabályzás is része. Utóbbiak az opcionális extrafelszereltség részeként a hathengeres modellek számára is elérhetők, ahogyan az xOffroad csomag is.
A legnagyobb BMW X modell új kiadása számára a mérnökök az összes futómű-technológiai alkatrészt úgy tervezték meg, hogy azok a sportosság és a menetkomfort közötti legszélesebb tartományt lefedjék. Az új BMW X7 M60i xDrive modell alapfelszereltségének a 21” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsa-garnitúra és a hátsó tengely BMW M sport differenciálműve is része. A hathengeres modellek alapesetben 20” méretű könnyűfém felniken gurulnak le a gyártósorról. Az új BMW X7 ugyanakkor a bajor prémiummárka első olyan modellje, amely gyárilag akár 23” méretű könnyűfém keréktárcsákkal is felszerelhető, az opcionális extrafelszereltség részeként.
A vezetést támogató rendszerek minden korábbinál átfogóbb palettája
Az új BMW X7 által kínált kényelmet és biztonságot a vezetést és parkolást segítő automatizált rendszerek minden korábbinál átfogóbb palettája fokozza. A kibővített portfólió új funkciói között a frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning) újításai is megtalálhatók, amelyek immár kanyarodás közben is csökkentik a kerékpárosokkal, gyalogosokkal és szemből érkező járművekkel való ütközés kockázatát. Ha a bajor prémiummárka ügyfelei bekapcsolják az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, Stop & Go funkcióval dolgozó aktív tempomatot (Active Cruise Control with Stop & Go function), az intelligens vezetést támogató rendszerrel párhuzamosan az automata sebességkorlátozás-asszisztens (Speed Limit Assist), az útvonal-figyelő funkció és a forgalmi lámpákat felismerő rendszer is aktiválódik. Újdonság még a palettán a biztonságos kiszállást segítő funkció (Exit Warning) is, amely az ajtók kinyitása előtt figyelmezteti az utasokat, ha az autóhoz túlságosan közel érkező járművet érzékel.
Az alapfelszereltségként kínált parkolóasszisztens (Parking Assistant) része immár a tolatókamera és a tolatási segédlet (Reversing Assistant) is. Azon modellek esetében, amelyeket a BMW ügyfelei az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Parking Assistant Professional továbbfejlesztett parkolóasszisztenssel is felszerelnek, a tolatási segédlet (Reversing Assistant) akár 200 méteres távolságig is képes önállóan elvégezni a precíz kormányzási feladatokat. Az új Utánfutó Asszisztens (Trailer Assistant) eközben a vontatmánnyal végzett tolatási manővereket hivatott megkönnyíteni. Az új Manőver Asszisztens (Manoeuvre Assistant) ráadásul akár 200 méteres távolságig képes bármilyen manővert eltárolni és megismételni: amint az autó egy korábban elmentett manőver helyszínére érkezik, a Manőver Asszisztens (Manoeuvre Assistant) felajánlja, hogy automatikusan elvégzi a sikeres manőverhez szükséges összes gázadási, fékezési, kormányzási és sebességváltási feladatot. A technológia működése közben a vezetőnek így semmi más feladata nincs, mint az autó közvetlen környezetének figyelése.
A legújabb generációs BMW iDrive és BMW Curved Display
Az új BMW X7 széleskörű alapfelszereltségének a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is része, amelyen a BMW iDrive járművezérlő technológia legújabb generációja fut. A technológia alapja a BMW 8.0 operációs rendszer és a BMW Ívelt Kijelző, amely egy 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszerfal és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelző kettőséből áll. Az új kijelzőpárosnak és a BMW Intelligent Personal Assistant folyamatosan bővülő eszköztárának köszönhetően az új BMW iDrive járművezérlő technológia nem csupán érintésekkel és gesztusokkal, de élőbeszéd útján érkező hangutasításokkal is vezérelhető.
A BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer az opcionális extrafelszereltség részeként a központi kijelző Augmented View funkciójával is kiegészíthető. Az ugyancsak opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Digital Key Plus okoskulcs eközben lehetővé teszi – biztonságos használatra tervezett ultraszélessávú technológiájának (UWB – Ultra-Wideband) köszönhetően –, hogy a bajor prémiummárka ügyfelei Apple iPhone okostelefonjukkal nyissák ki és zárják le új BMW X7 modelljüket. A BMW X modellcsalád legnagyobb tagja ráadásul az optimalizált okostelefon-integrálásban, a személyre szabott BMW ID profilban és az új, 5G mobiltechnológiával kompatibilis eSIM kártyában rejlő lehetőségek maradéktalan kihasználását is felkínálja ügyfeleinek.
A maximális teljesítményre, menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és kombinált energiafogyasztásra vonatkozó adatok előzetes értékek.
A sajtóközleményben szereplő modellváltozatok, felszereltségi tételek, csomagok és szintek, műszaki adatok, illetve átlagos üzemanyag-fogyasztásra, kombinált károsanyag-kibocsátásra és kombinált energiafogyasztásra vonatkozó értékek a németországi piacon elérhető ajánlatokat tükrözik. Az egyes méretadatok és mérési eredmények a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek.
Az átlagos üzemanyag-fogyasztási, kombinált károsanyag-kibocsátási, kombinált energiafogyasztási és elektromos hatótávolságra vonatkozó értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a Németországban alapfelszereltséggel elérhető modellek értékei, amelyek a keréktárcsák / gumiabroncsok méretétől és típusától, valamint az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető tételek felszerelésétől is függnek. A hivatalos NEDC és WLTP mérési eljárásokról bővebb információt találnak a www.bmw.de/wltp weboldalon.