Az Audi V8 utódjaként az A8 1994 óta az Audi kínálatában a csúcsmodellt képviseli a luxuslimuzinok között. Az Audi A8 a márka státuszának és presztízsének szimbóluma és úttörője. Az Audi 2017-ben bemutatott luxuslimuzinjának negyedik generációja a teljesítmény, a megjelenés és a felszereltség tekintetében új szintre emelte ezt a hírnevet. Első sorozatgyártású modellként az A8 már bemutatásakor megmutatta a jövő formanyelvét és napjainkig következetesen a márka progresszív arculatát képviseli. A karakteres formavilág, a már bizonyított műszaki megoldások a hátsó üléssor kiemelkedő kényelmével párosulva nagyszerűen képviselik az Audi prémiumról alkotott elképzelését ebben a szegmensben. A limuzin az egyedülálló kényelem és a sportos kezelhetőség együttesét képviseli, lefedve ezzel a vezetési élmény teljes spektrumát. A minden részletre kiterjedő precizitásnak és a számos intelligens funkciónak köszönhetően az új A8 a felhasználóközpontú, tudatos mobilitás igényes technológiát képviselő, úttörő modellje.
Még nagyobb presztízs és tekintély: a külső megjelenés
Az Audi A8 limuzin – tekintélyt sugárzó státuszszimbólumként – átdolgozott külseje most még vonzóbb, magabiztosabb és atletikusabb benyomást kelt. A Singleframe hűtőrács alapja szélesebb lett és lentről felfelé szélesedő króm szegély keretezi azt. Az oldalsó légbeömlő nyílások függőlegesebb helyzetben vannak és újratervezték őket, akárcsak a fényszórókat, amelyek alsó része a jármű külső oldalán kifejezetten hangsúlyos körvonallal veteti észre magát. Összességében elmondható, hogy az autó orr részének új tervezésű és precízen megalkotott dizájn elemei kifejezetten erősítik az A8 jelenlétét és tekintélyét, még karakteresebbé téve a márka csúcsmodelljének arculatát.
Oldalnézetből különösen izgalmas a luxuslimuzin progresszív karaktere. A tetővonal alacsonyan ível, a karosszéria feszes vonalvezetése még inkább hangsúlyozza az autó hosszát, a széles kerékjárati ívek mögött rejtőzik a szériafelszereltség részeként elérhető quattro összkerékhajtás. Az oldalsó küszöbborítás minden modellváltozaton homorú kialakítású és az útfelület felé pengemotívumban ("Blade") zárul.
A hátsó részen meghatározóak a széles króm elemek, az egyénre szabható világítási képet kínáló digitális OLED hátsó lámpák és a több egységre osztott, mégis az autó teljes szélességében folyamatosan futó fénycsík. A lökhárítóban található diffúzorbetét finoman hangsúlyos kiemelést és vízszintes rácsokat kapott az újratervezés során. Az Audi S8 esetében – az Audi S modelljeire jellemző módon – a körbefutó kontúrmotívum alatt kapnak helyet a dupla kipufogóvégek, amelyek a modellre jellemző sportos formai részletek.
Az alap külső megjelenésen felül az Audi egy króm külső csomagot is kínál ügyfeleinek illetve – az A8 esetében most először – egy S line külső csomag is választható. Ez utóbbi dinamikus érzetet kölcsönöz az autó orr részének, még inkább kiemelve az alapmodellel szembeni különbségeket. Ilyen megoldás például az oldalsó légbeömlő nyílások melletti látványos pengeelem (Blade), amely az S8 modellhez hasonló módon teszi teljessé az orr rész megjelenését. Az autó kinézete még határozottabb benyomást kelt az opcionális fekete optikai csomaggal. Az A8 színkínálatában tizenegy szín található, új színként szerepel a palettán a metálfények között a District-zöld, az Égkék, a Manhattan-szürke és az Ultrakék. Szintén újdonság az Audi A8 kínálatában az öt matt fényezés: Daytona-szürke, Tőrezüst, District-zöld, Terra-szürke és Gleccserfehér. Az Audi exkluzív programjában az A8 az ügyfél által választott egyedi színre fényezve rendelhető.
5,19 méter hosszú karosszéria
A termékfejlesztés keretében csupán minimális mértékben változtak a luxuslimuzinok kínálatában szereplő Audi zászlóshajó méretei. Az A8 tengelytávja 3,00 méter, a modell 5,19 méter hosszú, míg szélessége 1,95, magassága pedig 1,47 méter. Az A8 karosszériája az Audi Space Frame (ASF) technológiához hasonló elv szerint készül, s 58 százalékban alumíniumkomponensekből áll. Az utascella melegen alakított acélalkatrészekből épül fel, s különösen nagy szilárdságú, rendkívül nagy torziós merevségű szénszálerősítésű műanyag (karbon) hátfallal egészül ki. A könnyűszerkezetes koncepciót magnézium toronymerevítő rudak teszik teljessé. A karosszériaszerkezet e magasfokú merevsége szolgál a pontos irányíthatósági tulajdonságok, a kiemelkedő kényelem és az utastér színvonalas akusztikai komfortjának alapjául.
Digitális Matrix-LED fényszórók és OLED hátsó lámpák
A digitális Matrix-LED fényszórók a projektorokhoz hasonlóan a DMD (Digital Micromirror Device) technológiát alkalmazzák. Mindkét fényszóró mintegy 1,3 millió mikrotükröt tartalmaz, amelyek a fényt apró pixelekre bontva a legnagyobb pontosságú szabályzást teszik lehetővé. Az egyik így kínált új funkció az autópályán használható Sáv- és tájékozódó-megvilágítás (Lane and Orientation Light), amikor a fényszórók egyfajta "fényszőnyeg" módjára az éppen igénybe vett forgalmi sávot világítják meg különösen erősen. Ez a tájékozódófény mindenekelőtt az útépítési szakaszokon segíti intuitív módon a vezetőt saját sávjának pontos tartásában. Az autó nyitásakor és zárásakor a digitális Matrix-LED fényszórók Dinamikus hazavezető fény funkciója (Dynamic Coming Home/Leaving Home Function) lép működésbe, mégpedig a talajra vagy falfelületre vetített fénygrafika formájában.
A továbbfejlesztett A8 már szériafelszereltségében digitális szerves fénykibocsátó diódákkal (Organic Light-Emitting Diode; OLED) működő hátsó lámpákkal készül. Az autó megrendelésekor kétféle - az S8 esetében háromféle - fénydizájn választható a hátsó lámpák számára. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer "dynamic" üzemmódjának altiválásakor egy további, kizárólag ebben a módban megjelenő fénygrafika válik láthatóvá.
A digitális OLED hátsó lámpák a vezetői segédrendszerekkel együtt közelítésérzékelő funkciót is kínálnak: ha a közlekedés más résztvevője hátulról két méternél jobban megközelíti az álló autót, az összes OLED-szegmens automatikusan működésbe lép. A további megoldások között a dinamikus irányjelzők, valamint a Hazavezető fény funkció (Coming Home/Leaving Home Function) fényanimációja is szerepelnek.
Redukált formavilág - az utastér
Az A8 belseje leginkább tágas, nagyvonalúan méretezett szalont idéz, bőséges térrel a mozgáshoz és a kellemes közérzethez. Felépítését hangsúlyos vízszintes orientáció jellemzi, határozottan kiemelve szélességét, miközben formai nyelvezete mindvégig visszafogott marad. Sötétben a Hangulatvilágítás plusz csomag (az Audi design selection utastér és az S8 esetében széria) világítja meg elegáns stílusban a belteret, míg hátul Matrix-LED technikájú olvasólámpák állnak rendelkezésre.
A továbbfejlesztett A8 ülés- és ülésfelszereltség-választéka igen sokrétű, egyben színvonalas kényelem és stílusos egyéniség jellemzi, s különösen a hátsó üléseken kínál számos lehetőséget. A kínálat csúcsán az A8 L nyugágy-ülése áll, amely számos állítási lehetőséggel, az első utasülés hátsó felén pedig lábtámasszal is szolgál, így az utasok több fokozatban melegíthetik, illetve masszíroztathatják talpukat. A nyugágy-ülés csomag része a 18 pneumatikus párnával működő hátmasszírozó funkció, az elektromosan állítható komfort-fejtámlák, kívánságra pedig az elsővel egybeépített, összefüggő hátsó középkonzol is, extrafelszerelésként rendelhető, lehajtható asztalokkal, négyzónás komfort légkondicionáló berendezéssel és új hátsó képernyőkkel. A színvonalas kényelem hangulatát az Audi exkluzív programjában kínált, bárrekesszel kiegészített hűtőszekrény fokozhatja tovább.
A kiváló kidolgozási minőség az A8-utastér készítésének manufaktúra-jellegét hangsúlyozza, ami éppúgy érvényes az üléskárpitok precíz perforálására, mint a légbefúvó nyílások fedeleire, az elektromosan nyíló és záródó dekorbetétekre vagy a komfort-fejtámlák bársonyosan lágy tapintású bőrborítására. Az üléskárpitok anyaga alapkivitelben Valetta bőr, alternatívaként pedig - új Konyakbarna árnyalatában is - a Valcona bőr áll rendelkezésre. Újdonság a programban az ajtókárpitok fenntartható előállítású Dinamica mikroszálas szövetbevonata, amely opcióként az oszlopok és a tető kárpitozásaként is rendelhető.
A továbbfejlesztett A8 jellemzője a beltér-konfigurációk széles választéka. Ezek közé tartozik a Pasztellezüst Audi design selection, valamint a fekete, a Merlot-vörös és a Konyak árnyalatú S line utastér-összeállítás. A kínálatot többféle bőrkárpit-csomag, illetve az Audi exkluzív bőrkivitel teszi teljessé. Az extrafelszerelésként rendelhető légminőség-csomag ionizátor- és illatosító funkciót is tartalmaz.
Érzékeny és ésszerű - a kezelés
Az Audi A8 MMI touch response kezelési koncepciója két képernyőre (10,1 és 8,6 col képátlóval) és a természetes hangvezérlésre épül, utóbbi használatakor a "Hey Audi!" megszólítással veheti kezdetét a párbeszéd. A kijelzési-kezelési koncepció a teljes egészében digitális Audi virtual cockpit műszeregységgel és az extrafelszerelésként kínált Head-up kijelzővel válik teljessé, a vezetőre összpontosító működést hangsúlyozva. Utóbbi technika közvetlenül a vezető látóterében jeleníti meg a fontos információkat.
Új megoldások - navigáció és Audi connect
Az MMI Navigációs rendszer plusz a felfrissített Audi A8 alapfelszereltségének része, s műszaki hátteréül a Moduláris infotainment-koncepció harmadik generációja (MIB 3) szolgál. A navigáció működését az Audi connect szintén az alapkivitelhez tartozó online- és Car-2-X szolgáltatásai egészítik ki, mégpedig két csomagra osztva: Audi connect Navigáció és Infotainment (Audi connect Navigation & Infotainment), illetve Audi connect Biztonság és Szerviz (Audi connect Safety & Service) az Audi connect távvezérléssel (Audi connect Remote & Control).
Modern igényekre - új képernyők hátul
Ugyancsak vonzó lehetőségek állnak rendelkezésre az infotainment-hardverkínálatban is. Az új hátsó képernyők immár a hátul helyet foglalók mai igényeire készültek, mégpedig két 10,1 col képátlójú, Full-HD felbontású, az első ülések háttámlájára rögzített monitor formájában. Ezek az utasok külső eszközeiről jeleníthetnek meg tartalmakat, de casting formájában számos audio- és videostream is élvezhető rajtuk az ismert streaming-szolgáltatóktól vagy épp különböző televíziós médiatárakból.
Az igényes Hi-Fi rajongóknak készült a Bang & Olufsen Advanced Sound System, amely a hátsó ülésen is háromdimenziós térhangzással szolgál. Erősítője 1920 watt teljesítménnyel összesen 23 hangsugárzót vezérel, a magassugárzó-lencsék elektromosan emelkednek ki a műszerfalból. A Hátsó ülés távirányítója (Rear Seat Remote) ezúttal a középső kartámaszra rögzítve teszi lehetővé számos kényelmi és infotainment-funkció kezelését a hátsó ülésről. A OLED-érintőképernyő vezérlőegysége nagyjából okostelefon-méretű.
Három csomag - vezetői segédrendszerek
A felfrissített Audi A8 mintegy 40 vezetői segédrendszert kínál, amelyek közül egyesek - például az Audi pre sense basic és az Audi pre sense front biztonsági berendezések - a szériafelszereltséget bővítik, míg az extrafelszerelésként rendelhető technikák a "Parkolás" ("Park"), a "Város" ("City") és a "Túra" ("Tour") csomagokba rendezve állnak rendelkezésre. A vezetői segédrendszerek plusz csomagja az említett összeállításokat fogja össze. Egyes rendszerek, mint például az Éjjellátó asszisztens (Night Vision Assistant) és a Környezetmegfigyelő kamerák (Surround View Cameras), önállóan is megrendelhetők. A "Parkolás" ("Park") csomag különlegessége a Távirányítású parkolási asszisztens plusz (Remote Park Assist Plus), amely önállóan áll be a hossz- és keresztirányú parkolóhelyekre, illetve manőverez ki onnan, amely során a vezetőnek még csak az autóban sem szükséges tartózkodnia.
A vezetői segédrendszerek "Város" ("City") csomagja az Útkereszteződés-asszisztenst (Intersection Assist), a Hátsó keresztirányú forgalom asszisztenst (Cross-Traffic Assist), a Sávváltás-asszisztenst (Side Assist) és a Kiszállás-figyelmeztetést (Exit Warning), valamint az Audi pre sense 360° biztonsági rendszert tartalmazza. Utóbbi technika az aktív futóművel közösen oldalirányú ütközéskor optimálisan megemeli a karosszériát (Side Crash Enhancement).
Különösen gazdag a vezetői segédrendszerek - Németországban az alapfelszereltséget bővítő - "Túra" ("Tour") csomagja. Központi rendszere az Adaptív menetasszisztens (Adaptive Cruise Assist), amely teljes sebességtartományon szabályozhatja a jármű hossz- és oldalirányú vezetését. Az Audi A8 vezetői segédrendszerei mögött a vezetői segédrendszerek központi szabályzóegysége (zFAS) áll, amely érzékelők adatainak összességéből folyamatosan részletes képet alkot az autó környezetéről.
Karakteres és gazdaságos - a motorpaletta
A továbbfejlesztett Audi A8 ötféle motorváltozatával hajtásrendszerek széles kínálatát biztosítja az ügyfelek számára. Az újdonság V6-os TFSI illetve TDI konstrukcióként három liter összlökettérfogatból állítja elő teljesítményét, emellett a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid TFSI e változat (a V6 TFSI erőforrás és az elektromos motorok együttese) és a 4.0 TFSI aggregát is elérhető az ügyfelek számára. Ez utóbbi az A8 és az S8 számára más-más teljesítményszintekkel áll rendelkezésre. A 4.0 TFSI erőforrás nyolc, V alakban elhelyezett hengerre osztja szét négyliteres összlökettérfogatát és cylinder on demand technológiával is rendelkezik.
A 3.0 TFSI aggregát 250 kW (340 LE) teljesítményével az Audi A8 55 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 8,3 - 8,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 191-186) és az A8 L 55 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 8,4 - 8,2; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 191-187) hajtásáról gondoskodik, Kínában pedig 210 kilowattos (286 LE) változatban érhető el. Főtengelyén az 1370 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományban 500 newtonméter maximális forgatónyomaték jelenik meg, s álló helyzetből mindössze 5,6 másodperc (L modell: 5,7 másodperc) alatt gyorsul 100 kilométer/órás tempóra.
Az A8 modellekhez készülő változatában a 4.0 TFSI motor 338 kW (460 LE) teljesítményt, illetve 1850 és 4500 percenkénti fordulatszám között 660 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, igencsak sportos menetteljesítményeket biztosítva ezzel. Az A8 60 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 10,8 - 10,7; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 247-245) és az A8 L 60 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 10,8 - 10,7; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 248-246) egyaránt 4,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára. A V8-as erőforrás egyik különlegessége a cylinder on demand (COD) technikája, amely visszafogott vezetési stílus mellett átmenetileg leállít négy hengert.
A 3.0 TDI erőforrás az Audi A8 50 TDI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,7 – 6,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 176 - 170) és az Audi A8 L 50 TDI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,7 – 6,5; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 177 - 171) modellekben is elérhető. A motor 210 kiW (286 LE) teljesítményt és 600 Nm maximális forgatónyomatékot kínál a vezető számára, álló helyzetből pedig mind az A8, mind pedig az A8 L 5,9 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre. Elektronikusan szabályozott legnagyobb sebessége 250 km/óra, amely egységes a teljes A8 paletta esetében.
Két motor, egy akkumulátor: Audi A8 hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerrel
Az Audi A8 60 TFSI e quattro és az A8 L 60 TFSI e quattro modellek adják a sorozat hálózatról tölthető (plug-in) hibrid kínálatát, ahol kompakt elektromos motorok segítik a 3.0 TFSI erőforrást. A hátul található lítium-ion akkumulátor nettó 14,4 kWh (bruttó 17,9 kWh) tárolókapacitással bír. A 340 kW összteljesítményt és 700 Nm össznyomatékot felmutató Audi A8 60 TFSI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 2,1 – 2,0; villamosáram fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 20,5 – 19,6 (NEDC ciklus alapján); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 49 - 45) mindössze 4,9 másodperc alatt teljesíti az állóhelyzetből 100 km/órás sebességre történő sprintet (az A8 és A8 L modellek egyaránt).
A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellek négy választható vezetési módot kínálnak. Az “EV” a tisztán elektromos hajtást jelöli, a “Hibrid” mód hatékonyan kombinálja a két különböző hajtásrendszert, míg a “Hold” esetében a rendszerben lévő elektromos energia szinten tartása áll a középpontban. “Charge” módban a belsőégésű erőforrás tölti az akkumulátort. Töltőkábel használata esetén a maximális töltési teljesítménye váltakozó áramnál 7,4 kW. Az ügyfelek a kompakt e-tron charging system töltési rendszert is használhatják otthonukban a garázsban való töltéshez, útközbeni tankoláshoz pedig a 3-as típusú (Mode 3) kábel áll rendelkezésre.
Audi S8 - meggyőző menetteljesítmény a luxuskategóriában
Az Audi S8 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 10,8 - 10,7; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 246 - 245) a sorozat sportos csúcsmodellje, amelynek V8-as biturbo-aggregátja 420 kW (571 LE) teljesítményt, a 2050 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon pedig 800 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. E modell álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt teljesíti a 100 kilométer/óráig tartó sprintet. Az S8 gazdaságosságát is növeli a cylinder on demand (COD) technikája, kipufogórendszerében pedig speciális hangszelepek fokozhatják igény szerint az akusztikai hatásokat. Az A8-család legerősebb tagja emellett gazdag alapfelszereltséggel gördül le a szerelőszalagról.
Sok más mellett innovatív futóműkomponensek egyedülálló kombinációjával hódít, csak az S8 tartalmazza ugyanis már eleve szériafelszerelésként a prediktív aktív felfüggesztéseket, a sport-differenciálművet és a dinamikus összkerék-kormányzást.
Markáns külső és belső dizájnelemekkel emelik ki célzottan a modell sportos karakterét, Kína, az Amerikai Egyesült Államok, Kanada és Dél-Korea jelentős piacain pedig kizárólag hosszú tengelytávval kapható az Audi S8. A megnövelt hosszúság és magasság a tágasabb fej- és lábtér révén érezhetően nagyobb kényelmet biztosít az autóban helyet foglalók számára.
Mindegyik említett motorváltozat már alapkivitelében mild-hibrid technikával (MHEV) érkezik, amely az A8 modellek 48 voltos elektromos főhálózatát veszi igénybe.
Tiptronic, quattro és a sport-differenciálmű - a vezetés élményének teljes skálája
Az Audi A8 minden motorja gyors és finom kapcsolású, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóhoz csatlakozik. Az elektromos olajszivattyúnak köszönhetően az automata váltómű akkor is kapcsolhat, amikor épp nem jár a belsőégésű motor. Az önzáró központi differenciálművel működő quattro állandó összkerékhajtás az alapkivitel része, opcionálisan elérhető a - az S8 esetében a szériafelszereltség részét képező - sport-differenciálmű. Utóbbi a gyors kanyaríveken aktívan osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között, még sportosabbá és stabilabbá téve az autó irányíthatóságát.
Progresszív technikák - a futómű
Már a továbbfejlesztett Audi A8 alapkivitelű felfüggesztései is meggyőzőek. Kiegyensúlyozott karakterüket - az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer kínálta különböző menetprofiloknak is köszönhetően - magasfokú kényelemmel ötvözve kínálja a sportos vezetés élményét. A csillapításszabályzással kiegészített adaptív légrugózás az alapfelszereltség része, akárcsak a progresszív kormányzás. Kívánságra dinamikus összkerékkormányzás is rendelkezésre áll, az Audi S8 esetében pedig ez a szériafelszereltséghez tartozik.
Prediktív aktív futómű
A továbbfejlesztett A8 egyik különlegessége a prediktív aktív futómű, amely elektromos motor segítségével – a megfelelő erő célzott adagolásával - külön-külön szabályozza mindegyik kerék terhelését, minden menethelyzetben aktívan állítva a karosszéria pozícióját. Prediktív aktív felfüggesztései révén az Audi A8 elképesztően széles palettán kínálja a vezetés élményét. Ha az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer "dynamic" üzemmódja aktív, sportos oldaláról mutatkozik be a nagyméretű limuzin, amely ekkor feszes futómű hangolás mentén kormányozható be a kanyarívekre, a karosszéria csekély oldalirányú dőlése, illetve fékezéskor minimális bólintómozgása mellett. A "comfort+" üzemmódban ezzel szemben az A8 szinte átsiklik az útegyenetlenségek felett. Kormányzása ekkor - a rendszer működési határain belül - az első kamerával együttműködve ismeri fel az útfelület egyenetlenségeit, előretekintően szabályozva a szerkezetet.
A "comfort+" üzemmódban egy speciális megoldást is kínál a prediktív aktív futómű: az integrált kanyarbeli oldalirányú dőlésszabályzás funkciója jelentősen mérsékli az utasokra ható oldalgyorsulást. A kanyar bejárati ívén a külső oldalon megemeli, míg belül lesüllyeszti a karosszériát, amely így legfeljebb három foknyit billen a forduló során, így a 80 és 130 kilométer/óra közötti sebességtartományon és 0,4 g oldalgyorsulásig szinte alig érzékelhető a kanyarmenet. A "comfort+" módban egyenes haladáskor a prediktív aktív futómű kiegyenlíti a karosszéria bólintó mozgásait, a kényelmes be- és kiszállást pedig a karosszéria 50 milliméteres megemelésével illetve leengedésével könnyíti meg.
A felfrissített Audi A8 keréktárcsáinak kínálatában 18 és 21 col peremátmérő közötti példányok érhetők el, köztük az Audi, illetve az Audi Sport hat új formatervezésű darabja. A csúcsváltozatokhoz, mint például az Audi S8, extrafelszerelésként karbon-kerámia féktárcsákat is kínál az Audi.
A8 L Horch - kifejezetten a kínai piacra
A Kína számára készülő Audi A8 L Horch csúcsváltozat 5,45 méter hosszúságával az A8 L változatot is 13 centiméterrel felülmúlja. Utasterében a több elemnél alkalmazott rombuszmintájú steppelés, a logóval díszített párnák, hátul pedig a puha, süppedős padlószőnyegek hangsúlyozzák e különleges kivitel exkluzivitását. Kívülről a luxusmodell függőleges bordázatú, modellspecifikus kialakítású Singleframe hűtőrácsáról ismerhető fel, amit - például a külső visszapillantó tükrökön - krómozott díszítőelemek, illetve egyedi hátsó fénygrafika, megnövelt felületű panorámatető, emblémák, a C-oszlopon található Horch logó, "H crown" könnyűfém keréktárcsák, valamint a nyugágy-ülést is magában foglaló gazdag szériafelszereltség egészítenek ki. A csúcsmodell most először kínál a D-szegmensben kéttónusú fényezést azon kínai ügyfeleknek, akik különösen elegáns megjelenéssel ruháznák fel autójukat.
Háromféle, egyaránt kézi munkával felhordott színkombináció áll rendelkezésre: Mítoszfekete és Tőrezüst, Tőrezüst és Mítoszfekete, valamint Égkék és Ultrakék. Az elsőként megjelölt szín az úgynevezett tornádóvonal fénytörési éle alatti felületeken jelenik meg. Az Audi A8 L Horch presztízs- és státuszorientált megoldásaival jól érzékelteti az Audi szakértelmét a maximálisan az ügyfelekre összpontosító progresszív luxuslimuzinok terén.
A8 L Security: magasszintű védelem hatékony mild-hibrid technológiával (MHEV)
Az Audi páncélozott járműve szintén megkapja az A8 továbbfejlesztésével érkező újdonságokat. A magas szintű biztonsági elvárásokat szem előtt tartva az A8 L Security hajtásáról egy nyolchengeres biturbo erőforrás gondoskodik 420 kW (571 LE) teljesítménnyel (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,8; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 315). A mild-hibrid technológia (MHEV) – amely a modell 48 voltos elektromos főhálózatát veszi igénybe – kivételes hatékonyságot biztosít a páncélozott limuzin számára.