Ha Alec Issigonis ma tervezné a klasszikus Minit, azt minden bizonnyal elektromos motorral tenné. Hiszen a minél alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és a lehető legkisebb alapterületen kínált vezetési élmény már a kategóriateremtő kisautó bemutatásakor, 1959-ben is a klasszikus Mini két legfőbb erényének számított. A brit prémiumgyártó tervezőmérnökei ma is hűen ragaszkodnak Alec Issigonis kreatív helykihasználást és gokartos vezetési élményt éltető vezérelveihez, a MINI Recharged projekt pedig arra is egyedülálló lehetőséget teremtett, hogy a klasszikus Mini sikertörténete a XXI. században fenntartható módon folytatódjon.
Azáltal, hogy a klasszikus Minibe tisztán elektromos hajtáslánc-technológiát szereltek, a MINI mérnökei jövőbe mutató technológiával ruházták fel a márka hagyományos értékeinek hamisítatlan jegyeit. Az ötlet már azelőtt megszületett, hogy a brit prémiumgyártó a MINI Cooper SE (kombinált energiafogyasztás (WLTP): 15,2 – 17,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km) képében bemutatta volna első tisztán elektromos meghajtású modelljét: a MINI már a 2018-as New York-i Nemzetközi Autószalonon reflektorfénybe gurította az egyetlen, tisztán elektromos hajtáslánc-technológiával szerelt klasszikus Minit. A különleges kisautó olyannyira pozitív fogadtatásban részesült, hogy a MINI oxfordi gyárának szakavatott mérnökei dolgozni kezdtek a klasszikus Mini utólagosan megrendelhető és beépíthető, emisszió-mentes hajtáslánc-technológiájának kifejlesztésén.
Hogy a márka által fémjelzett gokartos vezetési élmény tisztán elektromos hajtással is megmaradjon, a klasszikus Mini eredeti benzinmotorját korszerű elektromos motorral helyettesítették. Mivel azonban a történelmi örökségek gondos megőrzése a MINI Recharged projekt egyik fő vezérelve, ezért a tervezőmérnökök minden átalakítást és utólagos módosítást úgy váltottak valóra, hogy azok bármikor visszaalakíthatók legyenek. A tisztán elektromos hajtáslánc-technológiával felszerelt klasszikus Mini eredeti állapotba történő visszaállítása így később bármikor lehetséges. A jövőbe mutató átalakítás során a mérnökök megjelölik és gondosan ápolva eltárolják a klasszikus Mini eredeti erőforrását, hogy ha tulajdonosa később úgy dönt, ismét beépíthető legyen és kiválóan működjön.
„A projekten dolgozó mérnökök egyszerre őrzik a klasszikus Mini hamisítatlan jegyeit és kínálnak a rajongóknak tisztán elektromos menetteljesítményt. A MINI Recharged projekt összeköti a márka múltját és jövőjét” – fogalmazott Bernd Körber, a MINI márka vezetője.
A MINI Recharged projekt ugyanakkor azt is jelenti, hogy a klasszikus Mini élettartama fenntartható módon, évtizedekkel kitolható. A modell úgy kezdhet új életet és ismertetheti meg tulajdonosával a jövő technológiai innovációit, hogy közben szeretett értékeit is maradéktalanul megőrzi.
Az erőforrás egy korszerű elektromos motor, amely folyamatosan képes leadni 90 kW maximális teljesítményét és így körülbelül 9 másodperc alatt gyorsítja fel a klasszikus Minit álló helyzetből 100 km/órás sebességre. A működéséhez szükséges energiát egy nagyfeszültségű akkumulátor tárolja, amely akár 6,6 kW teljesítménnyel is tölthető és egy feltöltéssel mintegy 160 kilométer tisztán elektromos hatótávolságot kínál. Sőt mi több, a mérnökök a MINI Recharged projekt összes utólagosan átalakított, tisztán elektromos meghajtású klasszikus Minijének műszerfalát is úgy alakítják át, hogy a klasszikus műszerek a sebességet, a hajtáslánc hőmérsékletét, az éppen aktuális sebességi fokozatot és a tisztán elektromos hajtáslánc-technológia hatótávolságát mutassák.
A MINI Recharged projekt rajongói merőben új vezetési élményt élhetnek át: a szinte hangtalan hajtáslánc-technológia azonnali gyorsulást tesz lehetővé, a károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedő kisautóval pedig a nagyvárosok emisszió-mentes, úgynevezett „zöld zónáiba” is begurulhatnak. A tisztán elektromos meghajtású klasszikus Mini így például anélkül hajthat végig és pózolhat Londonban az Oxford Street és a Piccadilly Circus nevezetességei között, hogy azért tulajdonosa bármiféle díjat fizetne. A klasszikus Mini átalakítása után ráadásul új vizsgáztatási és forgalomba helyezési eljárásra sincs szükség.
A MINI Recharged projekt tökéletesen beleillik a brit prémiumgyártó jövőbe vezető stratégiájába, amelynek egyik meghatározó alappillére a gazdasági körforgás. A projekt égisze alatt nincs szükség új autók legyártására, hiszen a mérnökök már létező, szeretett modelleket alakítanak át. A klasszikus Minik így új, hosszútávon fenntartható életet kezdhetnek. A brit prémiummárka ügyfelei ma már minden ötödik új MINI modellt hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával rendelik meg, a MINI Recharged projekt pedig immáron arra is lehetőséget biztosít, hogy a márka klasszikus értékrendjét övező szenvedély a jövőben is tovább éljen.
A klasszikus Mini egyedülálló átalakítását kizárólag az Egyesült Királyságban végzik a MINI szakavatott mérnökei. Minden egyes átalakított modell egyedi sorszámot kap, az egyediség megőrzése érdekében. „A személyre szabhatóság a MINI Recharged projekt fontos alappillére. Mindig is készültek egyedi klasszikus Minik, kerekeken guruló vérbeli műalkotásokként. A jövőben így a MINI Recharged projekt égisze alatt is tervezünk hamisítatlan együttműködéseket, világhírű művészeknek biztosítva lehetőséget arra, hogy egyedileg tervezett klasszikus Mini modelljeiken is kifejezhessék kreativitásukat” – mondta Sebastian Beuchel, a MINI globális márkamenedzsmentjének vezetője.
A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.