DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 25. hétfő
Egyéb

GR SPORT néven érkezik a Hilux csúcsváltozata

Magyarország (és nem mellesleg a világ) kedvenc pickupja, a 2021-ben a kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon szegmensét 46,2%-os részesedéssel gyakorlatilag letaroló és nemrégiben a 2022/2023-as ’Év Pickupja’ címet is elhódító Toyota Hilux új, a motorsport ihlette csúcsváltozatot kapott: már idén nyáron megérkezik a Toyota Hilux GR SPORT. A világ legkeményebb terep rally megmérettetésének tartott Dakaron az elmúlt években folyamatosan kimagaslóan teljesítő (2018-ban 2020-ban és 2021-ben a második, 2019-ben az első helyen végző és a 2022-es versenyen jelenleg is élen álló) Hilux utcai változatát a Toyota versenyistállója, a Toyota versenyautók mellett az utcai sportautók és sport ihlette autók fejlesztéséért is felelős TOYOTA GAZOO Racing ’vette kezelésbe’. A mérnökök a felfüggesztés új megoldásaival a még jobb teljesítményt, a fokozott reakciókészséget és a pontosabb irányíthatóságot helyezték a középpontba, miközben az erőteljes, 2,8 literes motor 204 lóerőt és 500 Nm csúcsnyomatékot kínál. A 3,5 tonnás vontatási kapacitás és az egy tonnás terhelhetőség lenyűgöző képességeket biztosít a kívül belül exkluzív GR-stílusjegyekkel felruházott csúcsmodell számára.

A Toyota Hilux a Dakar Rallyk történetének egyik legendája, és a világ legkeményebb megmérettetésének korábbi győztese. A TOYOTA GAZOO Racing Dakaron elért eredményei ihlették a Hilux GR SPORT megalkotását, ami a Hilux pickup kínálatának csúcsára érkezett meg. A Hilux GR SPORT modellt azon vásárlók igényei hívták életre, akiknek aktív életmódja túlmutat a mindennapok kihívásain. Számukra szeretne ideális társ lenni az újdonság, amely a kalandos utazások mellett a sportoláshoz is kiváló partner. A Toyota a felfüggesztés különleges megoldásaival ígér még jobb vezetési élményt, fokozott reakciókészséget, pontosabb irányíthatóságot és kiegyensúlyozottabb tapadást. A még elragadóbb megjelenést egy sor exkluzív külső és belső stíluselem biztosítja. A GR SPORT az új Hiluxban már korábban bemutatott fejlesztéseket is magáénak tudhatja, így az eddigi legjobb vezetési élményt nyújtja. A modell világhírű, legyőzhetetlen terepképességei minden eddiginél magasabb szintre emelkedtek, köszönhetően többek között az automatikus, részlegesen önzáró differenciálműnek és az aktív kipörgésgátlónak. Ugyanakkor közúton is kiváló irányíthatósággal és kényelemmel szolgál a Hilux, hála a továbbfejlesztett felfüggesztésnek, valamint a vibrációk csökkentésének és a jobb zajszigetelésnek.

Toyota_Hilux_GR_Sport_3



„A Toyota Hilux tartósságával és megbízhatóságával legendás hírnevet szerzett magának. Mindez pedig nem csak a versenyautónkra, hanem a sorozatgyártású modellekre is igaz, beleértve az új GR SPORT változatot. Ez a Dakar versenyautónk ihlette új kivitel még magasabbra teszi a lécet vezetési élmény terén, legyen szó akár közúti, akár terepkörülményekről. Valóban magában hordozza a versenygépünk DNS-ét, ezzel pedig világszerte képes a Dakar Rally egy kis szeletét elvinni a vásárlókhoz.”  - fogalmaz Nasser Al-Attiyah, a TOYOTA GAZOO Racing versenyistálló többszörös Tereprally Világbajnok és háromszoros Dakar Rally győztes pilótája, aki 2019-ben a Hilux-szal is felért a csúcsra és a most futó idei Dakaron is az élen áll.

Toyota_Hilux_GR_Sport_7

Áthangolt felfüggesztés

A továbbfejlesztett felfüggesztési rendszer legfontosabb pontjai az újdonságként bemutatott egycsöves lengéscsillapítók és az új rugók.  Az egycsöves kialakítás nagyobb dugattyúfelületet, jobb csillapítást, gyorsabb reakciókat és jobb hőelvezetést eredményez. Mindezeken felül segít megőrizni a szerkezetben található olaj teljesítményének minőségét, amikor kemény körülményeknek van kitéve az autó. Az első tekercsrugókat megerősítették, és mind ezek, mind az új lengéscsillapítók vörösben pompáznak, hogy kiemeljék a Hilux GR SPORT különleges karakterét. Ezek a módosítások a megújult Hiluxban korábban bemutatott friss futóműelemeken – beleértve az áthangolt hátsó laprugókat és az új perselyeket – felül kerültek be az új kivitelbe. Az eredmény pedig nem maradt el: a legkeményebb körülmények között is magabiztosságot és megbízhatóságot nyújt az autó. Az alapkivitelű Hiluxokhoz képest ezek a változtatások jelentős javulást eredményeznek kezelhetőség terén, beleértve a kormányzásérzetet és a kormányzás közvetlenségét, a teljesítményleadást, az egyenesfutást, valamint a gördülési komfortot és a megnyugtató tapadásérzetet. Az új elemek jelentősen hozzájárulnak a menetkényelemhez is, mivel a felfüggesztés így gyorsabban tud reagálni a magas frekvenciájú rezgésekre, valamint megnöveli a csillapítási képességet, így hatékonyabban szabályozva a karosszéria mozgását és ügyesebben kiküszöbölve a felütéseket. Teljesítmény, kompromisszumok nélkül A GR SPORT modellváltozatban a Hilux erőteljes, 2,8 literes motorja teljesít szolgálatot, amely 2020-ban mutatkozott be a típus kínálatában. A 204 lóerős (150 kW) teljesítményt és az 500 Nm csúcsnyomatékot egy hatfokozatú automata váltó juttatja el a kerekekhez. A kizárólag duplakabinos változatban elérhető GR SPORT kivitel megőrizte a Hilux lenyűgöző, kategóriájának legjobbjai közé tartozó teherhordó képességét is, így terhelhetősége eléri az egy tonnát, és akár 3,5 tonnás fékezett utánfutó vontatására is képes.

Toyota_Hilux_GR_Sport_6

GR SPORT stílusjegyek

Az egyedi külső és belső stílusjegyek egyértelműen kifejezik a GR SPORT egyedi karakterét. A fekete első hűtőmaszk G-mintázatú rácsozást és egy vízszintesen végighúzódó betétet kapott, amelyen az embléma helyén egy klasszikus TOYOTA felirat díszeleg. Ezt a múltidéző megoldást az 1980-as évek elején hódító, negyedik generációs Hilux ihlette. A marcona orrkialakításra a ködlámpák új, nagyobb háza is ráerősít. A 17” könnyűfém keréktárcsák a feketére fényezett és a csiszolt felületek közötti kontraszttal hódítanak, és terepgumik feszülnek rajtuk. A fekete árnyalat a külső visszapillantókon, az oldalsó fellépőkön, a sárvédőíveken és a platónyitó kilincsen is visszaköszön. Mindezek az élénkvörös gátlókkal és rugókkal éles kontrasztban vannak. Természetesen a diszkrét GR SPORT logók sem maradhatnak el. Az utastérbe új, vörös perforációval és kontrasztvarrással ellátott szintetikus velúr sportülések kerültek előre. A háttámlákon feltűnik a GR SPORT felirat is, akárcsak a szőnyegeken, a start gombon és az információs kijelzőn megjelenő animációban. A pilóta az alumínium sportpedálokat taposva a kormány mögötti váltófülekkel akár manuálisan is kapcsolhatja a fokozatokat. A teljesség érdekében karbonmintás betéteket, a műszerfalon végighúzódó piros díszcsíkot és az ajtóbetéteken kék hangulatfényt is elhelyeztek a tervezők. A GR SPORT verzió alapfelszereltség tekintetében a Hilux jobban felszerelt változataihoz igazodik, így LED főfényszórókkal és kiegészítő lámpákkal, intelligens nyitási rendszerrel és nyomógombos zárással, kétzónás automatikus légkondicionálóval, lejtmenet-vezérléssel és automatikus, részlegesen önzáró differenciálművel érkezik. Az új Hilux GR SPORT Európa-szerte így Magyarországon is 2022 nyarán érkezik majd meg a márkakereskedésekbe.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: