Az újdonság - a márka első villamosított kombijaként - már értékesítése kezdetétől kétféle plug-in hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz. Az új Astra Sports Tourer az Opel közel hatvanéves múltra visszatekintő - a Kadett Caravan modellel útnak indított - kompakt kombi hagyományainak folytatója is. Annak idején, a német márkák közül az Opel kínált elsőként ilyen karosszériakialakítást a kompaktok mezőnyében.
A villamosított hajtások mellett az új Astra Sports Tourer magas hatásfokú benzin- és dízelmotorokkal is elérhető lesz. A belső égésű hajtásláncok teljesítménykínálata 81 kW-tól (110 LE), 96 kW-ig (130 LE) terjed, a plug-in hibrid kivitelek rendszerteljesítményének csúcsa 165 kW (225 LE). A benzines és dízel modellváltozatokhoz hatfokozatú kézi sebességváltó jár alapfelszerelésként, a nagyobb teljesítményű modellekhez nyolcsebességes automata (a plug-in hibridekben villamosított kivitelben) rendelhető.
“Az új Astra Sports Tourer egy új korszak mindenese – villamosított, digitalizált és izgalmas.” Mondta Uwe Hochgeschurtz, az Opel vezérigazgatója. “Az újdonságban kompakt kombijaink sok évtizedes tradíciója egyesül olyan modern műszaki megoldásokkal, mint például a plug-in hibrid hajtás. Biztosak vagyunk benne, hogy új, látványos megjelenésű Astra Sports Tourer számos új vevőt is az Opelhez tud csábítani.”
4,642 x 1,860 x 1,480 mm-es méreteivel (hossz x szélesség x magasság) és mindössze nagyjából 600 mm-es rakodómagasságával, az új Astra Sports Tourer tovább öregbíti az Opel hírnevét a kombik piacán, miközben ékes bizonyítékát adja a márka fejlett térkihasználási képességeinek is. A különösen hosszú (2,732 mm-es, így a korábbinál 70 mm-rel hosszabb) tengelytávú új modell - főleg rövid első túlnyúlásának köszönhetően - 60 mm-rel rövidebb elődjénél, ugyanakkor 57 mm-rel hosszabb az új Astra ötajtós változatánál.
Flexibilis csomagtartó: “Intelli-Space” áthelyezhető padló
Az új Astra Sports Tourer csomagterének alapmérete több mint 608 liter, ám ez a kapacitás a hátsó üléstámlák előre döntésével több, mint 1,634 literre növelhető. Így könnyen elfér akár egy közepes termetű kutya szállítódoboza is. Az alapkivitelben is 40:20:40 arányban osztott hátsó támlarészeket előre billentve ráadásul a megnövelt csomagtér padlója teljesen sík marad. Bár a plug-in hibrid változatok lítiumionos akkuját a padló alá építik be, még így is több mint 548 literes a csomagtartó alapmérete, és 1,574 liter a maximum ezekben a modellekben.
A belső égésű kivitelek csomagterének használati értéke még tovább fokozható a rendelhető “Intelli-Space” rendszerrel. Ez az áthelyezhető padlóelem egy kézzel is egyszerűen kezelhető, és két állásban (magas és alacsony) valamint 45 fokos szögben is rögzíthető. Ugyanakkor - bár a konkurensek jelentős részénél ez csak a padlóelem magasabb helyzetében lehetséges - itt a kiszerelt csomagtértakaró rolónak a padló mindkét pozíciójában marad hely a csomagtartó aljában.
Az “Intelli-Space” rendszerrel felszerelt új Astra Sports Tourer még a defektjavításban is segít, ugyanis a defektjavító készletet (és az elsősegély csomagot is) úgy helyezték el a csomagtér padlója alatt, hogy az az utastér felől is elérhető legyen, így ha szükség van rá, nem kell teljesen kipakolni a csomagtartót. A csomagtérajtó természetesen a hátsó lökhárító alatti lábmozdulattal is nyitható és zárható.
Az első tiszta és határozott kombi: az új Astra Sports Tourer Opel Vizor-ral és Pure Panel-lel
Ötajtós testvéréhez hasonlóan a stílusos megjelenésű új Astra Sports Tourer is határozott formairányt képvisel: az Opel első kombija, amely már a márka tiszta és határozott formafilozófiájának jegyében született. Az Opel új márkaarculatának központi elemét képező Vizor mellett a megjelenés fontos eleme az Opel Compass is, amelynél a karosszéria vízszintes és függőleges tengelyei (a motorháztető középső éle és az első fényszórók nappali menetfényeinek vonala) az Opel emblémában találkoznak. A teljes orron keresztül húzódó Vizor olyan technológiákat is magába foglal, mint az adaptív Intelli-Lux LED® Pixel fényszórók és az első kamera.
Hátul, az Opel Compass-t a csomagtérfedél Opel jelvénye és a magasra emelt függőleges harmadik féklámpa, valamint a keskeny hátsó lámpák vonalai határozzák meg. Utóbbiak azonosak az ötajtóson használtakkal, így kiválóan erősítik az egyes Astra változatok közötti családi kötelékeket.
Az utastér is hatalmasat lépett előre. A teljesen digitális Pure Panel tiszta és intuitív felhasználói élményt kínál. A központi kezelőelem az extraszéles érintőképernyő, amely úgy használható, akár egy okostelefon felülete, ugyanakkor a legfontosabb funkciók (például a légkondicionáló) változatlanul közvetlenül, fizikai kapcsolókkal működtethetők. Kábelekre sincs szükség, hiszen az alapkivitelekhez is elérhető újgenerációs multimédia és infotainment rendszer (a kompatibilis telefonok esetében) vezeték nélkül kapcsolódik az Apple CarPlay vagy Android Auto alkalmazásokhoz.
Utat mutat a kompakt kombik mezőnyében: egyedi Intelli-Lux LED® Pixel fényszórók
Az új Astra Sports Tourer új technológiák egész sorát hozza el a kompakt kombik mezőnyébe. Ezek közül az egyik legfontosabb az adaptív és vakításmentes működésű Intelli-Lux LED® Pixel fényszóró. A rendszer egyenesen az Opel zászlóshajóiból, az Insigniából és a Grandland-ből érkezett, 168 LED elemével a kompakt- és a középkategória élvonalbeli megoldásának számít.
A kiváló üléskényelem hagyományos Opel jellemző, az új Astra Sports Tourer házon belüli fejlesztésű első üléseit az Egészséges Hát Munkacsoport (AGR) minősítette. A különösen ergonomikus kialakítású ülések a kompaktosztály legjobbjai, és számos kiegészítő állítási lehetőség is elérhető hozzájuk, az elektromos támladöntéstől egészen az elektropneumatikus deréktámaszig. A nappabőr kivitellel szellőztetés, vezető oldali masszásfunkció, valamint első és hátsó ülésfűtés is jár.
A vezetőt csúcskategóriás asszisztensrendszerek segítik. Ilyen a head-up kijelző, és az Intelli-Drive 2.0 is. Az elektronika arra is ügyel, hogy menet közben a sofőr ne engedje el a kormányt.