Az új modellváltozat 360LE-s teljesítményével a valaha szériában gyártott legerősebb Peugeot-modell, mely egyúttal figyel a környezetére is. A tölthető hibrid hajtásláncnak köszönhetőena WLTP szerinti CO2 kibocsátása mindössze46g/Km, amely 2 liter körüli átlagfogyasztásnak felel meg.Az első és a hátsó tengelyt egyaránt meghajtó dupla villanymotoros felépítésnek köszönhetően a modell 4x4 hajtást iskínál. A berline és kombi(SW) kivitelbenegyaránt elérhető újdonság mindazt a kényelmi és biztonsági arzenált tartalmazza, nagyrészt szériában, amelyet az 508-nál már megismertünk. A választható futóműbeállításoknak (Comfort / Sport / Hybride) és a különböző testreszabható üzemmódoknak köszönhetően az 508 PSE sportos menettulajdonságainak ellenére egy hétköznapokonisjól használható, kényelmes és praktikus jármű. A külsődesign egyszerre különlegesésvisszafogott, a tervezők lakkfeketeés kriptonitzöld elemekkel, karosszériaszélesítésekkelés légterelőkkel dobták fel az 508 eleve látványoskülsejét. Az 508 PSE a Peugeot Mulhouse-i üzemében, szériagyártásban készül és jól demonstrálja a Peugeot márka magas minőségiés technológiai színvonalát.
Az újdonság augusztustól Magyarországon isrendelhető.
A PEUGEOT 508 berline és SW változatával a PEUGEOT a vadonatúj PEUGEOT SPORT ENGINEERED termékvonal első modelljét mutatja be. A sportosság és a csúcstechnológia ötvözésével a PEUGEOT új értelmezését adja a teljesítmény fogalmának, bevezetve az új, felelős teljesítményt, a márka elnevezésével élve a Neo-Performance-ot. Az új termékvonal megkülönböztető jegyei közül a három kriptonitzöld oroszlánkarom a PEUGEOT SPORT új arculatát idézi, az első fényforrások a szériamodelleket, a hátsó fényszórók pedig a legendás PEUGEOT 504 Coupét.
A 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED igazi kvintesszenciáját adja a PEUGEOT SPORT fejlesztőmérnöki tudásának, amely már számtalan alkalommal tette le névjegyét az autósport különböző színterein:
▪ olyan nemzetközi versenysorozatokban, mint a WRC (rali világbajnokság), a DAKAR, a Pikes Peak vagy a WEC (Word Endurance Championship),
▪ 2013-ban a 208 FE tanulmányautóval (46 gr CO2/km – 0/100 gyorsulás: 8,2 mp), 2015- ben pedig a 308 R Hybriddel (500 LE – 720 Nm - 0/100 gyorsulás 4,0 mp).
Az új termékvonal bevezetésével egyidejűleg a PEUGEOT azt is bejelentette, hogy 2022-től visszatér a WEC szériába, egészen pontosan az LMH (Le Mans Hypercar) kategóriába.
Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED a PEUGEOT valaha volt legerősebb szériamodellje. A motor összteljesítménye 360 LE, össznyomatéka pedig 520 Nm, köszönhetően a belsőégésű és az elektromos meghajtás együttműködésének. Utóbbi jelentősen hozzájárul az autó robbanékonyságához is. Álljon itt néhány, a márka számára történelminek számító adat:
▪ Gyorsulás 0-ról 100 km/h-ra: 5,2 mp,
▪ 1000 m álló helyzetből: 24,5 mp,
▪ Gyorsulás 80-ról 120 km/h-ra: 3 mp,
▪ Végsebesség: 250 km/h (elektronikus rásegítéssel).
A vezetés élménye a PEUGEOT történelmi öröksége, ezért is döntöttek úgy a PEUGEOT SPORT mérnökei, hogy átalakítják a PEUGEOT 508 futóművét, így nyújtják a legkiválóbb kompromisszumot a kényelem és a dinamikus vezetés között:
▪ optimalizált felfüggesztés, mely a három vezetési módtól (Confort/Hybrid/Sport) függően változó csillapítást kap ,
▪ alacsonyabb lett a hasmagasság, a nyomtáv elöl 24 mm-rel, hátul pedig 12 mm-rel nőtt,
▪ a 380 mm átmérőjű első féktárcsákat fix féknyeregben csúszó négy fékdugattyú fogja közre,
▪ a 20 collos keréktárcsákra Michelin© Pilot Sport 4S gumiabroncsok kerültek.
A 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED 360 lóerős összteljesítményét a belsőégésű motor és a két – elöl, illetve hátul elhelyezett – elektromos motor együttes munkája adja. A négykerék-meghajtás időjárástól és útviszonyoktól függetlenül optimális vezethetőséget biztosít.
Összesen öt vezetési mód közül választhatunk a középkonzolon található gomb segítségével:
▪ Electric : a 100%-ban elektromos üzemmód élvezetes velejárói a tökéletes csend, a WLTP protokoll szerinti 42 km hatótáv, a szabad behajtás a korlátozott forgalmú városi zónákba és a csak az elektromos motoroknál tapasztalható hihetetlen gyorsulás, mindezt 0 és 140 km/h sebesség között.
▪ Confort : egyfajta köztes üzemmód, puha futóműbeállításokkal, az igazán kényelmes autózás jegyében,
▪ Hybrid : a rendszer helyzettől függően automatikusan vált a belsőégésű és az elektromos motor között, mindig az optimális fogyasztást tartva szem előtt,
▪ Sport : a 360 lóerő maximális kihasználása, remek vezetési élmény! Ez a vezetési mód a kormányzást, a futóművet, a gázpedál viselkedését és a motor működésének kijelzését egyaránt vezérli. A belsőégésű motor folyamatosan tölti az elektromos motor akkumulátorát, hogy a maximális teljesítmény minden pillanatban rendelkezésre álljon.
▪ 4WD : maximális motorerő rossz tapadási viszonyok között is.
A hibrid technológia tekintetében az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED már élvezheti a PEUGEOT tapasztalatait, amelyeket a PEUGEOT 3008 HYBRID/HYBRID4 és a PEUGEOT 508 HYBRID bevezetésével szerzett. Ehhez járul hozzá a PEUGEOT SPORT tapasztalata a hibrid meghajtású versenyautók világából. A töltési lehetőségek a mindennapi élet minden lehetséges szituációjához rugalmasan alkalmazkodnak:
▪ szabványos hálózati csatlakozóval kevesebb mint 7 óra alatt (10 A),
▪ 16 amperes csatlakozóval 4 óra alatt,
▪ 32 amperes Wall Box segítségével kevesebb mint 2 óra alatt tölthető fel.
A speciális berendezésekre vonatkozó információkkal márkakereskedéseink állnak rendelkezésre. A PEUGEOT valamennyi elektromos autózással kapcsolatos szolgáltatása elérhető a MyPeugeot® mobilalkalmazásban.
Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED utastere és csomagtere (a padlólemez felett) a belsőégésű motorral szerelt változatokéval azonos szolgáltatásokat kínál, köszönhetően az elektromos motorok és az akkumulátor intelligens elhelyezésének.
A PEUGEOT SPORT ENGINEERED elnevezés új fogalmat vezet be a teljesítmény értékelésében: ez a Neo-Performance. Az új, felelős teljesítmény lényege a sportosság és a csúcstechnológia ötvözése a rekord alacsony károsanyag-kibocsátással: az igazán dinamikus új modell CO2-kibocsátása a WLTP protokoll szerint 46 g/km, ami 2,03 l/100 km üzemanyag-fogyasztásnak felel meg!
Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED úttartási képességei a márka tudásának legjavából táplálkoznak. A PEUGEOT SPORT mérnökei finomítottak az alapmodell futóművének beállításain, hogy igazán kiemelkedő vezetési élményt nyújtsanak. A kormánymű megfelelő adaptálása pedig minden pillanatban gondoskodik a tökéletes és precíz irányíthatóságról.
A négykerék-meghajtás mellett az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED a márka palettáján szereplő minden olyan egyéb vezetést segítő rendszerrel elérhető, amelyek az utazás biztonságát szolgálják: night vision, adaptív tempomat Stop & Go funkcióval, sávtartó automatika, automata vészfék, stb.
Nem marad ki a PEUGEOT i-Cockpit® sem, amelyet a PEUGEOT SPORT ENGINEERED modelleket megkülönböztető kriptonitzöld díszcsík és a magasra helyezett digitális műszeregység tesz különlegessé. A kijelző és a 10 hüvelykes HD központi képernyő grafikájában szintén feltűnik a modellcsalád különleges logója.
A „comfort-fit” ülések bőr, 3D szövet és Alcantara© vegyes kárpitozással készülnek. Az utastér egészében Tramontane fekete és kriptonitzöld díszvarrásokat találunk. A Hi-fi FOCAL® audiórendszer szériafelszereltségként érhető el.
A kiemelkedő aerodinamika jegyében a modell karosszériája az alábbi különleges elemeket kapta:
▪ elöl: élesebb vonalú hűtőrács és első lökhárító, kriptonitzöld légbeömlők és modellfelirat,
▪ oldalt: a három oroszlánkarmot idéző három speciális dekorlap, az ötajtós változaton a C- oszlopon, az SW változaton pedig az első sárvédőn,
▪ hátul: elektropolírozott kipufogóvégek és lakkfekete középső diffúzor,
▪ 20 collos keréktárcsák MICHELIN© Pilot Sport 4S abroncsokkal, kriptonitzöld PEUGEOT SPORT első féknyergek.
Az 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED háromféle fényezéssel kapható: Sélénium szürke, Perla Nera fekete és gyöngyházfehér. Minden 508 PEUGEOT SPORT ENGINEERED felirat fekete, ez is kiemeli a PEUGEOT 508 sportos karakterét.