Az LFA gyártása 2010 decemberében indult, mindössze két év után, 2012 decemberében véget is ért, azonban a rövid pályafutás dacára a típus végleg megváltoztatta a Lexusról kialakult képet, és a műszaki öröksége azóta is tovább él a prémiummárka kínálatában.
A karbon karosszériás autó 4,8 literes, tízhengeres szívómotorja 72 fokos hengerszögű, alumínium dugattyús, kovácsolt titán hajtókaros, tömör titán szelepes, és minden hengeréhez külön pillangószelep tartozik, ezért elképesztően spontának a gázreakciói: alapjáratról mindössze 0,6 másodperc alatt pörög fel a 9500/percnél beállított leszabályozásig. Éppen ezért analóg fordulatszámmérő használatáról szó sem lehetett, mert annak mutatója nem tudta volna ezt lekövetni…
A fejlesztésnek egy olyan motor lett a végeredménye, ami az extrém magas fordulatszámnak és a V10-es elrendezésnek köszönhetően hasonlóan lúdbőröztetően szól, mint a 2000-es évek Forma-1-es autói, mégis a Lexusokra jellemző megbízhatósággal üzemel, és a vibrációi is mérsékeltek.
A fejlesztőmérnökök a három, középen kivezetett csővéggel rendelkező titán kipufogó hangját az „angyalok üvöltéseként” írták le, a hasonlat találóságáról most bárki megbizonyosodhat, aki megnézi a Youtube-ra nemrég felkerült videókat, amelyek az LFA fejlesztésekor készültek a fékgyártó Akebono tesztpályáján, Japánban.
Mindkét filmen 5-5 darab LFA látható - ami már önmagában kuriózum -, némelyik épp a boxutcából hajt ki, közben a többi már nagy sebességgel száguld a döntött kanyarban és az azt követő hatszáz méter hosszú egyenesben. A hosszabb videó érdekessége, hogy ebben az LFA kabrió változata – Spyder – is kigurul a pályára, melyből mindössze egyetlen darab készült, és talán még sosem volt látható ilyen tempójú haladás közben.
Az Ai-Ring Fukusima prefektúrában, Iwaki városa mellett fekszik, 72,6 hektáros területével ez a legnagyobb tesztpálya Japánban, amit autóalkatrész-gyártó vállalat birtokol. A 3,016 kilométer hosszú, nagy sebességű külső pályának a 200 méteres sugarú kanyarjait 44 fokos szögben döntötték meg, így akár 200 km/h feletti sebességgel is lehet haladni rajtuk (kormányelfordítás nélkül), ami tökéletesen alkalmas volt az előszériás LFA-k tesztelésére.