DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Egyéb

A vadonatúj Lexus NX

A vadonatúj NX új fejezetet nyit a Lexus számára, ugyanis külső és belső formatervével, valamint hajtásláncaival egyaránt új irányokba tart, beleértve a Lexus történelmének első plug-in hibrid hajtását. A továbbfejlesztett menetdinamika még élvezetesebb és közvetlenebb vezetési élményt kínál, az új generációs médiarendszerek és kapcsolódási lehetőségek pedig szorosabb köteléket fonnak a felhasználó és a jármű közé. Fejlett technológiák fokozzák a biztonságot, a kényelmet és a praktikumot.

Az elődmodell különösen sikeresnek bizonyult a Lexus számára Európában: 2014-es bemutatkozása óta több mint 170.000 példány talált belőle gazdára. A felhasználók legtöbbje új ügyfél volt a Lexus számára, így az NX előző generációja különösen nagy mértékben járult hozzá a márka növekedéséhez a régióban.

uj_Lexus_NX_statikus_bemutato (17)_1



Erre a sikerre épít az új generáció, amely kimagasló minőségű terméket kínál azon ügyfelek számára, akik a megszokottnál többet várnak autójuktól. A vadonatúj Lexus NX teljes mértékben újjászületett.

A modell céljait és elkötelezettségét hűen tükrözi a menetteljesítmények, a menetdinamika és a hatékonyság terén elért hatalmas előrelépés; ennek mértékét jól mutatja, hogy vadonatúj NX alkatrészeinek 95 százaléka megújult.

A Lexus mindeközben megtartotta emberközpontú szemléletét, ami kulcsfontosságú tényezőként jelentkezik az új NX minőségében, és amit az „Élje át a pillanatot” filozófia határoz meg.

A június 12-i hivatalos premiert követően a vadonatúj NX piaci bevezetése 2021 utolsó negyedévében kezdődik meg az európai piacokon.

uj_Lexus_NX_statikus_bemutato (34)

A FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ

- Az „Életerő és technológia” koncepció a dinamikus agilitást modern technológiákkal egyesíti

- Az autó megjelenése az első lépést jelképezi a Lexus márka átalakulásában, amely új hozzáállást hoz el a termékfejlesztés, a formatervezés és a tesztelés tekintetében

„Életerő és technológia” – ez a kifejezés megtestesíti a vadonatúj NX fejlesztési koncepciójának alapját. Az életerő a modell dinamikáját fejezi ki, a technológia pedig a modern innovációk jelenlétére utal.

Takeaki Kato, a típus főmérnöke így magyarázza: „Az új NX fejlesztésének középpontjában az állt, hogy a modell tökéletesen megfeleljen az ügyfelek különböző életstílusának a világ minden pontján. Mindezt legfőbb erősségei teljes megújulásával teszi, beleértve az elektrifikációt, a formatervet, a vezetési élményt és a fejlett technológiákat, amelyek magasabb szintre emelése még vonzóbbá teszi a típust.”

Ez a hozzáállás fontos előrelépéseket hozott, beleértve az új formanyelvet, a Lexus történelmének első plug-in hibrid (PHEV) autóját, egy összekapcsolt és különösen élvezetes vezetési élményt a Lexus Driving Signature jegyében; egy lényegre törő, intuitív vezetőteret, amely az új Tazuna architektúra alapján készült, valamint a fejlett, emberközpontú technológiák használatát a kimagasló biztonság és kényelem érdekében.

A vadonatúj NX fejlesztési programja fontos változásokat hozott a Lexus járműfejlesztésében: a digitális modellezés és a különféle, új számítógépes technológiák használatával a mérnöki tervezés során még magasabb szintű minőségbiztosítás vált lehetővé. Ugyanakkor a kézműves Takumi eljárások éppúgy alapvető részét képezik a legmagasabb szintű érzékelhető minőségnek, amihez a mesterek a világ legkifinomultabb és legtökéletesebb érzékszerveit használják: az emberi látást, hallást és tapintást.

További innováció, hogy a fejlesztésben hivatásos autóversenyzők is részt vettek. A Lexus Shimoyama tesztpályáján így még tökéletesebbre csiszolták a menetdinamikát, különös tekintettel a kormányzásra és a fékezésre. Az új biztonsági és kényelmi technológiák gyors bevezetése is a fejlesztés középpontjában állt, ideális egyensúlyt teremtve a széles kínálat és az ügyfelek számára fontos költséghatékonyság között.

A fejlesztési koncepció elemeit az „Élje át a pillanatot” elv foglalja össze; a Lexus ezzel a szlogennel szemlélteti a vadonatúj NX ébresztette érzelmeket és a modell kivételes vezethetőségét.

uj_Lexus_NX_statikus_bemutato (16)

MÉG KIFINOMULTABB ÉRZÉSEK: ÚJ IRÁNYELV A LEXUS FORMANYELVÉBEN

- Az NX formatervének „funkcionális szépsége” közvetlenül a különböző ügyféligényeket és preferenciákat veszi alapul

- Megtartja az NX avantgárd megjelenését, miközben érettebb, kifinomultabb és erőteljesebb látványt nyújt

- Az ikonikus, orsó formájú Lexus hűtőrács a formaterv meghatározó eleme

- A szélesebb első és hátsó nyomtáv még jobb kiállást biztosít; a széles kerékjárati ívek akár 20 colos kerekeknek is helyet adnak

- A hátsó rész középpontjában az új, L-alakú lámpatestek állnak, a jármű teljes hosszán átívelő megvilágítással

- A korábbi L-embléma helyét a „LEXUS” név veszi át a csomagtérfedélen, letisztultabb és modernebb megjelenést biztosítva

A vadonatúj NX a Lexus formanyelvi evolúciójának első lépése, amely a reformok mellett is hű marad a márka alapvető L-finesse filozófiájához, kimagasló szintű formatervet és technológiát kínálva, különösen kifinomult csomagolásban. Az új modell az első NX avantgárd látványára épít, de még kifinomultabb, dinamikusabb és érettebb megjelenést nyújt, még erőteljesebb karakterrel.

A formatervező csapat célja az volt, hogy „funkcionális szépséget” alkossanak, vagyis olyan kifejező stílust, amellyel a Lexus kiszolgálja az egyre sokszínűbb ügyféligényeket. A „technológiából származó egyszerűség” letisztult, egyértelmű formatervet eredményez, amely kifejezi az innovatív funkciók és technológiák vonzerejét, valamint a Lexus modern szemléletét is.

Az NX erőteljes, magabiztos látványát a kiegyensúlyozott, masszív arányok adják. Az első generációs modellhez hasonlítva a teljes hosszúság 20 mm-rel, a tengelytáv 30 mm-rel, a szélesség 20 mm-rel, a magasság pedig 5 mm-rel növekedett. Az új méretek optimális formát hoznak létre, amely még több helyet biztosít a hátul utazók számára.

Elöl a Lexus ikonikus, orsó formájú hűtőrácsa még hangsúlyosabb szerepet játszik az autó formatervében: a meredekebben álló és kifinomultabb kidolgozású elem kihangsúlyozza a hosszú motorháztetőt, amely a széles vállakban folytatódva aktívan hozzájárul a teljes látvány egységéhez. A hűtőrács meredekebb kialakítása javítja a hűtési teljesítményt is. Az erőteljes, agilis benyomást a szélesebb első és hátsó nyomtáv (amit a Global Architecture K (GA-K) platform tesz lehetővé), a hosszú motorháztető, a rövid túlnyúlások és a nagyobb, akár 20 colos kerekeknek is helyet biztosító kiszélesített kerékjárati ívek is fokozzák.

Hátul hangsúlyos megkülönböztető részletként tűnnek fel az új, L-alakú lámpák, amelyeket a jármű teljes hosszán átnyúló fényív köt össze. A Lexus embléma helyét a „LEXUS” felirat vette át a csomagtérfedélen, amely letisztult, modern megjelenést biztosít.

A modell funkcionális szépsége a kidolgozott részletekben is megnyilvánul: az NX formatervezőinek és mérnökeinek közös munkáját fémjelzik a különböző légterelők, amelyek a levegőt a karosszéria alá és fölé terelik. Ilyenek például az oldalsó ívek és a motortér új alsó borítása, amely a golflabdákéhoz hasonló felületet kapott. Ez mikroörvényeket hoz létre az autó alatt, nagy sebességnél javítva az egyenesfutást.

uj_Lexus_NX_statikus_bemutato (6)

A VEZETÉS ÉLMÉNYE: ÚJ KONCEPCIÓ AZ UTASTÉRBEN

- Az első modell a Lexus új Tazuna vezetőtéri koncepciójával

- A vezérlők és az információk elrendezése a „kéz a kormánykeréken, szemek az úton” elv alapján történik, intuitív kezelőszervekkel, amelyek működtetéséhez minimális szem-, fej- és kézmozgásra van szükség

- Az új belső kialakítás hozzájárul a vezetési élményhez, fokozva a vezető magabiztosságát és a járművel való összekapcsolódás érzését

A vadonatúj NX-ben elsőként köszönthetjük a Lexus új Tazuna vezetőtér-koncepcióját. A japán kifejezés arra utal, ahogyan a lovas a kantárszár segítségével irányítja a lovát, ennek megfelelően pedig középpontjában a vezető közvetlen, intuitív járművezérlése áll, amely a „kéz a kormánykeréken, szemek az úton” elvet követi. Az új elrendezés azzal fokozza a vezetési élményt, hogy az autóst még magabiztosabbá teszi a járművel és a környezettel történő egyértelműbb, közvetlenebb interakciók révén.

A koncepció középpontjában álló intuitív vezérlésre tökéletes példát szolgáltatnak a kormánykerék érintésérzékeny kapcsolói, amelyek személyre szabhatók, hogy a vezető a kívánt funkciót érhesse el velük. Az adott gomb megérintésekor megjelenik annak alakja a head-up kijelzőn, így a vezetőnek nem kell lenéznie a kormánykerékre, hogy ellenőrizze, tényleg a megfelelő funkciót aktiválja-e.

A cockpit-érzetet a belső tér vezetőajtótól középkonzolig ívelő kialakítása fokozza. Az itt található információforrások (a multimédiás kijelző, a központi fordulatszámmérővel kialakított műszeregység kijelzői, illetve az opcionális head-up kijelző) egy területre csoportosulnak, így tartalmuk minimális szem- és fejmozgással olvasható.

Hasonló elvet követ a jármű vezérlőszerveinek elrendezése: az indítógomb, az előválasztó kar, a vezetési üzemmód választógombja és a klímavezérlők szintén egy területre csoportosulnak, így elérésük és működtetésük egyszerű és tökéletesen intuitív.

A formatervezők a Lexus Takumi mestereivel együtt dolgoztak a kormánykerék és az előválasztó kar formatervévnek tökéletesítésén. A kormánykerék kialakítását alapvetően meghatározza a tökéletes fogás és a könnyű működtetés elve, miközben az előválasztó kar a lehető legkisebb méretű, de ideális szögben áll és tökéletesen illeszkedik a kézbe. A Lexus világszerte lemérte az emberek válla és ujjbegye közötti távolságot, hogy olyan belső teret alakítson ki, amely mindenki számára tökéletes irányíthatóságot biztosít az ideális vezetési pozíció mellett.

uj_Lexus_NX_statikus_bemutato (15)

A LUXUS ÉRZETE: KÉNYELEM, CSENDESSÉG ÉS OMOTENASHI ÉLMÉNY

- Az utastér kialakításánál a luxus lounge-ok érzetét vették alapul

- Takumi kézművesség kivételes minőségérzettel és kimagasló anyagminőséggel

- Omotenashi vendégszeretet üdvözlő világítással, akár 64 színben választható hangulatvilágítással és a Lexus első  elektromos belső ajtónyitó rendszerével

- A Lexus Link alkalmazás különböző távoli hozzáférési funkciókat kínál, mint például az utastér előfűtése és -hűtése, valamint az ajtók zárása és nyitása

- Gyorsabb, csendesebb csomagtérfedél-működtetés

Miközben az NX új Tazuna vezetőtér-kialakítása révén a vezető élményei egy helyre koncentrálódnak, az utasok minden eddiginél tágasabb térben foglalhatnak helyet, olyan kimagasló kényelemben, minőségben és részletgazdagságban, amely csak a Lexus autóit jellemzi.

Az autós hírek támogatója az Aquaprofit ZRT.

Aquaprofit_banner_728x90

KÉNYELEM ÉS CSENDESSÉG

A formatervezők az utastér kialakításánál az első utas számára a luxus lounge-ok érzetét vették alapul, elkülönülve a vezetőtértől. Ezt hangsúlyozza az utastér ívelt központi vonala, amely elválasztja egymástól a két teret.

A belső tér kialakítása tökéletesen példázza a Lexus Takumi kézművességét, olyan csúcsminőségű anyagokat felmutatva, amelyek látványa és tapintási érzete is kimagasló élmény. A kényelmet fokozza az első ülés új, precíz kialakítása, különös tekintettel az ülés átmeneteinek kidolgozására, az oldalsó támaszok helyzetére és a konkáv felületek kialakítására, amelyek nagyobb teret biztosítanak az utazók könyöke számára. A szigetelőanyagok bőséges használata kivételesen zaj- és vibrációmentes, csendes és nyugodt környeztet biztosít.

ÚJ MEGOLDÁSOK AZ OMOTENASHI VENDÉGSZERETET JEGYÉBEN

A belső tér hangulatát javító új megoldások az omotenashi vendégszeretet filozófiáját tükrözik, amelynek középpontjában az emberek szükséglete, otthonosság-érzete és kényelme áll. Ezek között megtaláljuk a beszállásnál és indításnál üdvözlő fényeket, valamint a műszeregység személyre szabott üdvözletét. A szériában vagy felszereltségi szintnek megfelelően opcionálisan elérhető hangulatfény 64 különböző színt kínál, így a világítás mindig tökéletesen illeszkedik az utazók hangulatához.

Az új NX a Lexus első modellje, amely elektromos belső ajtónyitó rendszerrel rendelkezik. Az új elektromos rendszer a hagyományos belső ajtókilincset helyettesíti egy nyomógombos kapcsolóval, amely az ajtópanel könyöklője alatt található. Az egyszerű mozdulattal történő könnyű használatot a japán otthonokból ismert, hagyományos ’fusuma’ építészet téglalap alakú, papírbetétes tolóajtói ihlették.

A fokozott kényelemhez a vadonatúj NX tulajdonosai számára is elérhető Lexus Link alkalmazás távoli hozzáférési funkciói is hozzájárulnak, mint például az utastér előfűtése és -hűtése az utazás megkezdése előtt, valamint az ajtók zárása és nyitása.

Az elektromos csomagtérfedél működtetése is csendesebbé és gyorsabbá vált: a nyitáshoz vagy a záráshoz szükséges idő nagyjából a felére csökkent, így a művelet csupán négy másodpercet vesz igénybe.

uj_Lexus_NX_statikus_bemutato (22)

FELVILLANYOZOTT ÉRZELMEK ÉS FELELŐS SZEMLÉLET: HAJTÁSLÁNCOK ÉS MENETTELJESÍTMÉNYEK

- Vadonatúj hibrid és benzines belsőégésű hajtásláncok kategóriaelső teljesítménnyel

- A NX 450h+, a Lexus első plug-in hibrid autója és az NX modellkínálatának csúcsmodellje 306 lóerős teljesítményt, 63 kilométeres elektromos hatótávot és 40 g/km alatti CO2-kibocsátást biztosít

- Az NX 350h a Lexus negyedik generációs hibrid rendszerét kapja, amely 22 százalékos teljesítménynövekedés mellett 10 százalékkal alacsonyabb emisszióval működik

- Az orosz és kelet-európai piacokra szánt új, négyhengeres benzinmotorok élvezetes teljesítménnyel ruházzák fel a vadonatúj NX-et

  - 279 lóerős, 2,4 literes turbómotor az NX 350 modellben, gyorsan kapcsoló nyolcfokozatú automata váltóval és állandó összkerékhajtással dinamikus nyomatékszabályozó funkcióval

  - Az új 2,5 literes, 199 lóerős alapmotor a régió közepes méretű SUV piacának középpontjába helyezi az új NX 250-et

Az új NX egy különösen fontos átalakulás kezdetét jelképezi a Lexusnál, amelynek célja a nagyobb piaci részesedés elérése. Ez tükröződik a minden eddiginél szélesebb hajtáslánc-kínálatban, amely új és továbbfejlesztett technológiákat használva kínál valós kategóriaelső teljesítményt. Ezek között megtalálható a Lexus első plug-in hibrid rendszere, amely teljesítményével, hatékonyságával és elektromos hatótávjával új mércét állít fel a szegmensben. A kínálatban egy új full hybrid modell is található, amelynek negyedik generációs technológiája jóval élvezetesebb teljesítményt nyújt.

Az új benzinmotorok jelentősen növelik az NX versenyképességét az orosz és a kelet-európai piacokon.

NX 450h+, A LEXUS ELSŐ PLUG-IN HIBRIDJE

A Lexus több mint 15 év hibrid szakértelmére alapozott, amikor megalkotta első plug-in hibrid (PHEV) járművét, az új NX 450h+-t. Az új modell felgyorsítja az elektromos hajtásláncú járművek érkezését a Lexus Electified stratégiának megfelelően.

A vadonatúj NX kínálatának új csúcsmodellje egy 2,5 literes, négyhengeres, Atkinson-ciklusú hibrid hajtásláncot és egy külső áramforrásról tölthető, 18,1 kWh-s lítiumion akkumulátort tartalmaz, amely a kategória legnagyobb kapacitású akkumulátora. A kiegészítő hátsó elektromotor állandó összkerékhajtást tesz lehetővé. A plug-in hibrid rendszer teljesítménye 306 lóerő, amely várhatóan alig több, mint hat másodperces 0-100 km/órás gyorsulást tesz lehetővé. Ennek ellenére a várható CO2-kibocsátás (a WLTP kombinált ciklusa alapján) kevesebb, mint 40 g/km, az üzemanyag-fogyasztás pedig kevesebb, mint 3 l/100 km – ezek az NX kategóriájának legjobb értékei.

Az akkumulátor mérete és kapacitása, valamint a Lexus elektromos hatékonysággal kapcsolatos tudása együttesen 63 km-es, kategóriaelső elektromos hatótávot biztosít, miközben az autó akár 135 km/órás sebességgel is haladhat tisztán elektromos hajtással.

Különösen fontos, hogy a Lexus plug-in hibrid elektromos rendszere akkor is megőrzi kimagasló hatékonyságát, amikor az akkumulátor lemerült. Számos konkurens modell esetében ilyenkor a működés hatékonysága megfelel egy belsőégésű motorénak, de az NX 450h+ esetében ekkor az öntöltő hibrid rendszer lép előtérbe. Ilyen körülmények között az NX hatékonysága várhatóan akár 20 százalékkal is jobb lehet, mint a konkurens modelleké.

A plug-in hibrid hajtáslánc helyigénye nem követel kompromisszumot: a csomagtartó ugyanakkora, mint a hibrid modellé (vagyis a hajtáslánc elemei nem csökkentik a méretét). Emellett egy 21 literes rekesz is található a csomagtérpadló alatt a töltőkábelek tárolására. A Lexus tisztában van azzal, hogy az ügyfelek az NX szegmensében miképpen használják autóikat hosszabb utakon, ezért az üzemanyagtartály mérete is változatlanul 55 literes.

uj_Lexus_NX_statikus_bemutato (4)

NX 350h NEGYEDIK GENERÁCIÓS HIBRID TECHNOLÓGIÁVAL

A hibrid NX 350h teljesítménye és hatékonysága még magasabb szintre lépett a negyedik generációs Lexus hibrid technológia bemutatkozásával. Az új rendszer 22 százalékkal nagyobb teljesítményt kínál a korábbinál, az így elérhető 242 lóerő pedig álló helyzetből 15 százalékkal hamarabb, csupán 7,7 másodperc alatt gyorsítja a modellt 100 km/órára. Ugyanakkor a modell széndioxid-kibocsátása körülbelül 10 százalékkal csökkent.

Az NX 350h első- és összkerékhajtással egyaránt elérhető lesz. Az elsőkerékhajtású modell vontatási kapacitása 1.500 kg-ra nőtt, amely megegyezik az összkerékhajtású verzió értékével.

ÚJ 2,5 ÉS 2,4 LITERES TURBÓ BENZINMOTOROK AZ OROSZ ÉS A KELET-EURÓPAI PIAC SZÁMÁRA

Két új benzinmotor fokozza a vadonatúj NX versenyképességét Oroszországban és a kelet-európai piacokon.

Az NX 350 2,4 literes turbómotorja 279 lóerőt és 430 Nm nyomatékot kínál, amelyet a gyors reakcióidejű, rövidebb áttételekkel rendelkező Direct Shift nyolcfokozatú automata váltó továbbít a kerekek felé. A teljes mértékben új, elektronikusan vezérelt állandó összkerékhajtás a teljesítmény hatékony elosztásáról gondoskodik rossz tapadási viszonyok között is, dinamikus nyomatékelosztással fokozva az NX menetdinamikáját. A nyomaték eloszlása az első és a hátsó tengelyek között 75:25 és 50:50 százalékban változhat a vezetési körülmények függvényében.

Az új 2,5 literes szívómotor 199 lóerővel élvezetes autózást kínál az NX 250 vásárlóinak. Ez a típus is állandó összkerékhajtást és Direct Shift nyolcfokozatú automata váltót kapott.

A MAGABIZTOSSÁG ÉRZÉSE: A LEXUS DRIVING SIGNATURE ÉS AZ ÚJ GA-K PLATFORM

- A Lexus Driving Signature a kényelmes rugózás mellett a pilóta szándékainak megfelelő, tökéletes kormányzási, gyorsítási és fékezési reakciókat kínál

- A Lexus GA-K platformja jelentős menetdinamikai előrelépést szavatol

- Kimagasló karosszéria-merevség világelső anyaghasználattal és innovatív kialakítással

- Dinamikus menetteljesítmény, amelyet a tesztelés során hivatásos autóversenyzők véleménye alapján alkottak meg

- Továbbfejlesztett összkerékhajtási rendszer

A vadonatúj NX menetdinamikai fejlesztéseinek középpontjában a Lexus Driving Signature állt – a maximális rugózási kényelem és a kiváló kormányzási, gyorsítási és fékezési viselkedés kombinációja, amely minden pillanatban leköveti a vezető szándékát, magabiztosságot és az autóval való összekapcsoltság élményét közvetítve.

Mindebben központi szerepet játszik a Lexus Global Architecture K (GA-K) platformja. Az új architektúra alacsonyabb súlypontot (-20 mm) tesz lehetővé, növeli az első és a hátsó nyomtávokat és jobb súlyelosztást biztosít az első és a hátsó tengelyek között, így a jármű dinamikusabban és élménydúsabban vezethető. Az új futómű elöl MacPherson rugóstagos, hátul pedig kettős keresztlengőkaros kialakítású.

A mérnökök a korábbinál sokkal merevebb karosszériát alkottak, többek között innovatív, kis tömegű anyagok használatával, amelyek kiegészítő merevítésekkel és megerősítésekkel fokozzák a szerkezeti erősséget. A felépítményben világelsőként használtak 1180 Mpa-os acélt a küszöbök erősítésére és 1470 MPa-os acélt a tető merevítésére. Az első kerékjárati ívek és a motorháztető alumíniumból készül, a lézeres csavarhegesztés mellett új lézeres forrasztás, valamint speciális kötőanyagok alkalmazása fokozza a szilárdságot. A motorháztető két helyen rögzül, a zárak között pedig keresztirányú erősítés fokozza a motorháztető, ezáltal pedig a teljes karosszéria merevségét, ráadásként pedig jobban elnyeli a légellenállás okozta turbulenciák vibrációját.

PROFESSZIONÁLIS TESZTPROGRAM

A vadonatúj NX átfogó teszteket teljesített a Lexus Shimoyama tesztpályáján, ahol hivatásos autóversenyzők is szerepeltek a csapatban. Alapos visszajelzéseik hozzájárultak az autó finomhangolásához, érezhetően javítva az NX válaszreakcióit, és tovább tökéletesítve a kormányzási és fékezési érzetet.

ÖSSZKERÉKHAJTÁS

Az új NX 450h+ plug-in hibrid és az NX 350h hibrid modellek E-Four elektromos összkerékhajtási rendszere is továbbfejlődött. A hátul hajtó elektromotor állandóan működik, még nagyobb nyomatékot leadva, amivel az eddiginél is jobb tapadási érzetet biztosít.

Az új 2,5 literes szívó és 2,4 literes turbófeltöltésű benzinmotorok kizárólag összkerékhajtással elérhetők. A turbómotor esetében az elektronikusan vezérelt, állandó összkerékhajtás képességeit dinamikus nyomatékszabályozás fokozza, amelynek köszönhetően az NX még jobb teljesítményt nyújt rossz tapadási viszonyok esetén, valamint magabiztosan, dinamikusan gyorsít ki a kanyarokból.

A KAPCSOLÓDÁS ÉLMÉNYE: GYORSABB ÉS OKOSABB RENDSZEREK

- Teljesen új központi rendszer gyorsabb reakciókkal, új funkciókkal és kapcsolódási lehetőségek teljes körével

- Okos felhasználói felület érintőképernyővel és gombokkal az intuitív működtetés érdekében

- Új ‘Hey Lexus’ beszédvezérlés

- Felhő alapú navigáció valós idejű közlekedési információkhoz való hozzáféréssel a jármű adatgyűjtő modulján keresztül – mobil adatfelhasználás nélkül

- 14 colos, nagyfelbontású Lexus Link Pro képernyő a magasabb felszereltségű változatoknál

- 50 százalékkal gyorsabb vezeték nélküli telefontöltés

- Vezeték nélküli Apple CarPlay okostelefon-integráció

- Távoli hozzáférési funkciók a Lexus Link alkalmazással, például előklimatizálás

A vadonatúj NX-ben mutatkozik be a Lexus teljes mértékben megújult multimédiás platformja, amely a jelenlegi szintnél jóval magasabb teljesítménnyel teszi lehetővé az ügyfelek számára a gyors, intuitív fedélzeti kapcsolódást. A működtetés épp olyan folyamatos és egyszerű, mint egy tablet esetében.

Az új platform különböző okos szolgáltatásokat kínál, például felhő alapú navigációt (amennyiben a helyi piac támogatja a technológiát) a jármű adatkommunikációs modulján (DCM) keresztül. Ez valós idejű utazási információkhoz és közlekedési eseményekhez kínál hozzáférést anélkül, hogy az ügyfél mobil adatmennyiségét használná (az autó vételára magában foglalja a négyéves adatcsomagot). A rendszer használata még könnyebb az új ’Hey Lexus’ hangvezérléses asszisztenssel, amely a természetes beszédparancsokra is reagál.

Az alapfelszereltség részeként a Lexus Link Connect rendszer egy 9,8 colos, tükröződésmentes érintőképernyőt és kiegészítő gombokat kínál a gyakran használt funkciókhoz való intuitív hozzáférés érdekében. A korábbinál jelentősen nagyobb számítási teljesítmény gyorsabb válaszidőt ígér.

A Lexus Link Pro rendszer új 14 colos kijelzője az egyik legnagyobb a kategóriában. A rendszer széria a magasabb felszereltségű változatoknál, de opcionálisan az új NX teljes kínálatához elérhető. A nagyfelbontású kijelző kristálytiszta megjelenítést biztosít minden környezetben, miközben CPU-jának (központi feldolgozó egységének) teljesítménye 3,6-szor gyorsabb, mint a jelenlegi rendszeré.

uj_Lexus_NX_statikus_bemutato (32)

KÉNYELMES TÖLTÉS MINDENKI SZÁMÁRA

Mindenki számára kényelmes töltési lehetőséget biztosít a belső térben található négy USB csatlakozó (kettő elöl és kettő hátul). Ezek közül három USB-C típusú, amely különösen gyors készüléktöltésre használható. Az opcionális vezeték nélküli telefontöltő 50 százalékkal gyorsabban működik, miközben immár elérhető a vezeték nélküli Apple CarPlay okostelefon-integráció. Vezetékes csatlakozás esetén természetesen az Android Auto is elérhető.

LEXUS LINK

Szolgáltatások és funkciók szélesebb köréhez kínál távoli hozzáférést a Lexus Link alkalmazás; például az autó zárásához vagy nyitásához, illetve a klímaberendezés aktiválásához az utastér indulás előtti előfűtésére vagy előhűtésére – ez a funkció az új NX teljes kínálatában alapfelszereltség.

Az NX 450h+ plug-in hibrid tulajdonosai az alkalmazás segítségével felügyelhetik a töltési folyamatot, az időzítést és a beállításokat.

A MAGABIZTOSSÁG ÉRZÉSE: FEJLETT BIZTONSÁG ÉS VEZETÉSI ASSZISZTENSEK

- Harmadik generációs Lexus Safety System +, átfogó aktív biztonsági és vezetési segédrendszer csomag

- A Lexus Safety System + alapfelszereltség az összes NX modellen minden európai piacon, fokozva a fejlett biztonsági rendszerekhez való könnyű hozzáférés lehetőségét

- A kibővített és továbbfejlesztett rendszerek még jobban védenek az ütközés kockázatától

- A működés még természetesebb, ami fokozza a vezető magabiztosságát

- Új kiszállási asszisztens rendszer az elektromos belső ajtónyitó rendszerhez kapcsolódóan

Az új NX a Lexus első modellje, amely megkapja a Lexus Safety System + harmadik generációját, méghozzá szériában – olyan átfogó aktív biztonsági megoldásokkal és vezetési segédrendszerekkel, amelyek új mércét állítanak fel a balesetek kockázatának észlelése, valamint a megelőző intézkedések terén.

A Lexus vezető szerepe a biztonságban kéz a kézben jár a márka elkötelezettségével, hogy a modern technológiákat egyre szélesebb közönség számára tegye elérhetővé. Éppen ezért a Lexus Safety System + minden európai piacon az alapfelszereltség részét képezi az összes NX modellen.

A Lexus Safety System + legújabb kiadása kibővített és továbbfejlesztett funkciókkal emeli új magaslatokba a teljesítményt és a funkcionalitást. A rendszerek működése még természetesebb a vezető számára, fokozva magabiztosságát. Legújabb evolúciójával a Lexus Safety System + új szintre lép, és személyes vezetési partnerként dolgozik össze az autóssal.

Az új NX-ben bemutatkozó újdonságok között megtalálható az ütközést megelőző biztonsági rendszer továbbfejlesztett változta, amely képes észlelni a motorkerékpárokat és bizonyos tárgyakat, például fákat, falakat és oszlopokat is a jármű útjában. A rendszer új funkciója akkor is felismeri a baleset kockázatát, amikor az autó egy kereszteződésben bekanyarodva egy járművel vagy gyalogossal ütközhet. Az észlelési reakció gyorsabb, az ütközések elkerülésének képessége pedig még tovább javult az új vészhelyzeti kormányzási asszisztenssel.

Ezekkel a fejlesztésekkel az ütközést megelőző biztonsági rendszer 36 százalékkal több balesetet képes felismerni és elkerülni, mint eddig.

Az adaptív sebességtartó automatika továbbfejlesztésével a rendszer hamarabb képes felismerni az NX elé besoroló járműveket, valamint a sávkövető asszisztens segítségével még természetesebben követi le a kanyarokat. Az adaptív sebességtartó automatika a jelzőtábla-felismeréssel közösen dolgozva még több táblára reagál, beleértve a figyelmeztető és a STOP táblákat. Sebességkorlátozások felismerése esetén a rendszer figyelmeztetheti a vezetőt a beállított sebesség módosítására.

KIBŐVÍTETT BIZTONSÁGI CSOMAG

A tulajdonosok még tovább bővíthetik járművük biztonsági képességeit a magasabb felszereltségű változatok esetében opcionálisan elérhető Extended Safety csomaggal. A Lexus Safety System + szolgáltatásai mellett a rendszer automatikus sávváltási segítséget nyújt. Ez magában foglalja a beállított sebességről történő felgyorsítást vagy lassítást, ha a vezető az irányjelző használatával előzésre készül vagy besorolna a külső sávba egy lassabb jármű mögé. A csomag magában foglalja az első keresztirányú forgalomfigyelőt is, amely radaros érzékelő segítségével azonosítja az oldalról érkező járműveket, amikor az NX kis sebességgel behajt egy kereszteződésbe, és figyelmezteti a vezetőt az autók közeledtére.

KISZÁLLÁSI ASSZISZTENS

Az új elektromos belső ajtónyitó rendszerhez kapcsolódva az autó holttérfigyelője figyelmeztet, ha hátulról jármű vagy kerékpáros közeledik. Ha a rendszer ütközésveszélyt észlel, fény- és hangjelzéssel figyelmeztet, szükség esetén pedig megakadályozza az ajtónyitást. A Lexus számításai szerint a rendszer 95 százalékkal csökkenti az ajtónyitással kapcsolatos balesetek számát.

ÚJ LEXUS NX MŰSZAKI ADATOK

MÉRETEK

ÚJ NX

KÜLÖNBSÉG AZ NX ELŐZŐ GENERÁCIÓJÁHOZ KÉPEST

Teljes hosszúság (mm)

4.660

+20

Teljes szélesség (mm)

1.865

+20

Teljes magasság (mm)

1.640

+5

Tengelytáv (mm)

2.690

+30

Első nyomtáv (mm)

1.605

+30

Hátsó nyomtáv (mm)

1.639

+59

Első túlnyúlás (mm)

1.007

+7

Hátsó túlnyúlás (mm)

963

-17

                                                                                                                                                                   

HAJTÓMŰVEK

NX 350h

NX 450h+

NX 250

NX 350

Típus

HEV

PHEV

Benzinmotor

Benzinmotor

Motor

Soros négyhengeres

Soros négyhengeres

Soros négyhengeres

Turbótöltésű soros négyhengeres

Motor hengerűrtartalma (l)

2,5

2,5

2,5

2,4

Akkumulátor típusa

Lítiumion

Lítiumion

-

-

Max. teljesítmény (LE/kW)

242/178

306/225

199/146

279/205

Váltó

Hibrid váltómű

Hibrid váltómű

Direct Shift nyolcfokozatú automata

Direct Shift nyolcfokozatú automata

Hajtáslánc

Elsőkerékhajtás

vagy

összkerékhajtás

Összkerékhajtás

Összkerékhajtás

Összkerékhajtás

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: