A legfrissebb hír a DS-sel kapcsolatban, hogy a márka a gigantikussá nőtt cégcsoporton belül tíz évet kapott arra, hogy bizonyítson a piacon (hasonló a helyzet az Alfánál és a Lanciánál is). Nos, a DS7-nél tapasztaltak mutatják, hogy a prémium szegmensben történő másként gondolkodás piacképes lehet.
A francia luxus SUV-ben nagyon meggyőző az átgondoltság és a részletekre történő odafigyelés. Csak néhány dolog túlzó, például az indításkor a műszerfalból kiemelkedő óra, de az összhatás kiváló. Ehhez olyan apróságok is hozzájárultak, mint a süppedős utastéri szőnyegek, a vastagabb, jó minőségű anyagból készült kalaptartó, a csomagtartó aljára tervezett tálca borítóanyagának vastagsága és minősége, vagy a töltőkábel elegáns, kis helyet elfoglaló táskája, és a hozzá tartozó kesztyű, de szimpatikus még a motorral mozgatható hátsó üléstámla is.
Ezen a szinten nem lehet kérdés: elsőrangú a kidolgozás, a nappabőr burkolattal nem spóroltak. Nagyon kényelmesek az ülések, de a túlsúlyosok nem feltétlenül fogják majd könnyedén belepasszírozni magukat.
A gyémántmintás bőrvarrás motívumát követi a vezető előtti kijelző, ami 12 colos, a grafika igazodik az aktuális menetprogramhoz. Itt jelenik meg a gyalogosokra és más élő dolgokra figyelmeztető éjjellátó kamera képe – talán ez a DS7 egyik legpraktikusabb extrája. A központi kijelző a cégcsoportnál ismerős előválasztó gombokkal működik, a Focal prémium hifi kiválóan szól.
Hogy mit kap még emellé a vevő? A franciás másként gondolkodást, olyan „huncutságokat”, mint a belső tükör mellé került csomagtartó nyitót, a váltó mellé telepített ablakemelőt. Fontos: a kapcsolók valódi fémből készültek és nagyon jól néznek ki.
A magánvásárlónak öt év ingyenes szervizt és garanciát biztosító DS a cégcsoportnál bevált hibrid technikát használja. A kényelemre hangoltság ellenére, a 300 lóerőt és 520 Nm-t teljesítő autó tudja szedni a „lábait”. Erre az 5,8 másodperces százra gyorsulás a bizonyíték és – a villanymotoroknak köszönhető – folyamatosan rendelkezésre álló, bőséges nyomaték.
A száguldás helyett persze szerencsésebb az autóhoz illő kényelmesebb tempót választani. Az elektromos hatótáv 50 km, ilyenkor teljes csendben lehet közlekedni a jó hangszigetelésű SUV-ben. A leggazdaságosabb üzemet az autó rendszeres töltése biztosítja, ezt nélkülözve, az erős visszatöltést használva (B állás) meglepő fogyasztásokat lehet produkálni: nekünk 5,5 litert jelzett a számítógép a települések közötti utakon.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4570/1895/1625 mm
Motor: 1989 cm3+2 villanymotor, 300 LE/520 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 5,9 s
Ár: 19 490 000 Ft (alapár: 17 790 000 Ft)
Tesztautó: P Automobil Import Kft.