A prémium középkategória iránymutató Gran Coupé koncepciójának középpontjában immár nem csupán a vezetés BMW által fémjelzett élménye és a sportos elegancia áll, de a modern funkcionalitás is. A hátsó üléssor kényelmes megközelítése, az öt teljes értékű ülés, a nagyméretű csomagtér és a változtatható csomagtér-kialakítás garantálja, hogy az új BMW 4-es Gran Coupé a hétköznapokban és a hosszabbra nyúló utazások során egyaránt a típustól megszokott, kompromisszumoktól mentes adottságokat kínálja.
Az új BMW 4-es Gran Coupé 2021 novemberére tervezett piaci bevezetésekor elérhető négyféle modellváltozatot a BMW M GmbH jóvoltából egy teljesítményre optimalizált kiadás is kíséri. Mindegyik modell a BMW Group rendkívül rugalmas, müncheni létesítményében készül, ugyanazon a gyártósoron, mint a tisztán elektromos meghajtású BMW i4, a BMW 3-as limuzin és a BMW 3-as Touring.
Jellegzetes karosszériaarányok, nagymértékben változtatható utastér
Az új BMW 4-es Gran Coupé egyedülálló stílusa a karosszéria formanyelvén is visszaköszön. 4 783 milliméteres hosszához, 1 852 milliméteres szélességéhez és 1 442 milliméteres magasságához jellegzetes karosszériaarányok társulnak, dinamikusan elnyújtott kupé-sziluettet alkotva. A második generáció 143 milliméterrel hosszabb, 27 milliméterrel szélesebb és 53 milliméterrel magasabb, mint elődmodellje, miközben nyomtávjainak szélességei is nőttek: az első tengelyen 50 milliméterrel (1 595 milliméterre), míg a hátsó tengelyen 29 milliméterrel (1 623 milliméterre). 2 856 milliméteres tengelytávolsága 46 milliméterrel hosszabb, mint az elődmodellé és 5 milliméterrel múlja felül a BMW 3-as limuzin megegyező értékét.
A típus-specifikus karosszériakoncepció nagymértékben változtatható utasteret kínál, a hátsó üléssorban is bőséges helykínálattal. Az új BMW 4-es Gran Coupé csomagterének térfogata 470 liter, amely az első generációhoz képest 39 literrel bővült. A csomagtér térfogata az alapfelszereltségként 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 1 290 literig bővíthető.
Összetéveszthetetlen frontrész, elegáns jármű-sziluett, erőteljes hátsó kiállás
Az új BMW 4-es Gran Coupé összetéveszthetetlen frontrészét merészen rajzolt vonalvezetés és háromdimenziós felületpárosítás jellemzi. Középpontjában a nagyméretű, függőlegesen elrendezett, mélyen aszfaltig húzott BMW hűtőrács pózol, amely a modell magabiztos kisugárzását erősíti. A keskeny, teljes egészében LED-technológiás első fényszórókban „U” alakú száloptikás nappali menetfények világítanak. A modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként adaptív LED-technológiás első fényszórók is megrendelhetők elvakítás-mentes BMW Selective Beam intelligens távolságifény-asszisztenssel dolgozó BMW Laserlight lézerfény-technológiával.
A második generáció elegánsan sportos jármű-sziluettjét a precíz vonalak, a keret nélküli ablakokkal szerelt ajtók, a süllyesztett kilincsek és az erőteljes vállrész egysége adja, miközben a tetőív a csomagtérajtón látványos légterelő szárnyban végződik. Hátulnézetből a modellt a vízszintesen elnyújtott vonalak határozzák meg, mélyre húzott, erőteljes kiállását pedig a hátsó lökhárító két szélébe vágott légkivezető nyílások és az alsó sáv fekete fényezése nyomatékosítja. A stílusosan sötétített, teljes egészében LED-technológiás hátsó lámpák mélyen a karosszéria oldalába nyúlnak.
Az M Sport felszereltségi csomaggal felvértezett modelleket és a BMW M modellt egyedi karosszéria-kiegészítők emelik ki a mezőnyből. Az opcionális extrafelszereltség részeként M Carbon külső felszereltségi csomag, az eredeti BMW tartozékok palettájáról pedig típus-specifikus BMW M Performance alkatrészek is megrendelhetők.
Utastér: a prémium hangulatot a vezetés élménye és a bőséges térérzet járja át
Az új BMW 4-es Gran Coupé első üléseiben ülve a magasra emelt középkonzol és a műszerfalról induló, majd az ajtókon át egészen a B-oszlopokig futó ergonomikus felületek otthonos, körülölelő hangulatot keltenek. Az erőforrást működtető Start / Stop gomb a középkonzol elegánsan megtervezett vezérlőpaneljére került, amely a BMW Controller forgótárcsának, a vezetési élménykapcsolóknak, az elektromechanikus rögzítőfék gombjának és a típus-specifikus előválasztó karnak is otthont ad. A ledönthető fejtámlákkal szerelt hátsó üléssorban egymás mellett akár három gyerekülés is rögzíthető.
Alapfelszereltség a két sportülés és a sportkormány. A BMW M440i xDrive Gran Coupé és az M Sport felszereltségi csomaggal felvértezett modellek utasterében a dinamikus stílust térdtámaszok is nyomatékosítják. Az opcionális extrafelszereltségi tételek rendkívül széles személyre szabhatósági lehetőségeket kínálnak. A vezetés élményét és az utazás kényelmét olyan kiegészítők fokozhatják, mint például az ülésfűtés és ülésszellőztetés, a Vernasca bőrkárpit és a BMW Individual utastér-bőrözési opciók, a műszerfal Sensatec-bevonata vagy bőrözése, az M Sport Pro csomag, a nagyméretű, nyitható és csúsztatható panoráma üvegtető, a hangulatvilágítás és a Harman Kardon surround audiorendszer.
A menetdinamikát és a hatékonyságot csúcstechnológiás négy- és hathengeres erőforrások, illetve 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia fokozza
Az új BMW 4-es Gran Coupé vérpezsdítően sportos karakterét a BMW M GmbH kézjegyét viselő, teljesítményre optimalizált csúcsmodell testesíti meg leginkább. A BMW M440i xDrive Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint: 8,0 – 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 181 – 193 gramm / km) motorházteteje alatt egy 275 kW / 374 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotor dolgozik. A BMW 430i Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,8 – 7,6 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 156 – 173 gramm / km) orrában egy vadonatúj négyhengeres benzinmotor debütál, 180 kW / 245 lóerő maximális teljesítménnyel, a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében hengerfejbe integrált kipufogócsonkkal. A BMW 420i Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,6 – 7,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 150 – 166 gramm / km) meghajtásáról gondoskodó négyhengeres benzinmotor maximális teljesítménye 135 kW / 184 lóerő, a 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményű négyhengeres dízelmotor pedig a BMW 420d Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 4,8 – 5,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 126 – 141 gramm / km) és a BMW 420d xDrive Gran Coupé (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,1 – 5,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 133 – 150 gramm / km) motorházteteje alatt is megtalálható.
A BMW M440i xDrive Gran Coupé modellben és a dízelüzemű erőforrással szerelt modellekben mild-hibrid technológia fokozza a menetdinamikát és a hatékonyságot. Intenzív gyorsulásnál a 48 Volt kapacitású indítógenerátor 8 kW / 11 lóerő átmeneti teljesítmény-többlettel fokozza a maximális teljesítményt, a fékezések során felszabaduló energiát pedig egy kiegészítő akkumulátorba táplálja vissza.
Az új BMW 4-es Gran Coupé összes modellváltozatában alapfelszereltség a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltó (a BMW M440i xDrive Gran Coupé modell esetében az alapfelszereltség része) kormány mögötti váltófülekkel és Sprint funkcióval fokozza a menetdinamikát. Padlógázas gyorsításokkor utóbbi a lehető legélesebb menetteljesítmény szerint működteti együtt a hajtásláncot és az automataváltót.
Kivételesen merev vázszerkezet, optimalizált aerodinamikai tulajdonságok
Az új BMW 4-es Gran Coupé sportosságát az alacsony súlypont és a szinte 50:50 arányú tengelyterhelés-elosztás emeli új dimenzióba. A vázszerkezet, a karosszéria és a futómű-technológia lehető legalacsonyabb saját tömegéről intelligens anyagkombináció gondoskodik, miközben a frontrészen és a hátsó tengelyen alkalmazott típus-specifikus merevítések a modell kimagaslóan agilis vezethetőségéhez és mérnökien precíz irányíthatóságához is nagymértékben hozzájárulnak.
A második generáció aerodinamikáját aktív légcsatornák, légbevezető és légkivezető nyílások, valamint a szinte teljes egészében burkolt padlólemez optimalizálja. Az új BMW 420d Gran Coupé így 0,26 légellenállási együtthatóval büszkélkedhet, amely 0,02 javulás az elődmodellhez képest.
Kifinomult futómű-technológia típus-specifikus hangolással
Az új BMW 4-es Gran Coupé példás irányíthatóságának műszaki alapját a kifinomult futómű-technológia típus-specifikus geometriája, rögzítése és hangolása teremti meg. A dupla keresztlengőkarra támaszkodó rugóstaggal kialakított első- és ötkaros hátsó kerékfelfüggesztést a lehető legalacsonyabb tömeg és a lehető legmerevebb összetartás szempontjai szerint tervezték meg a mérnökök. Az alapfelszereltségként kínált rugóút-szinkronizált lengéscsillapítók a sportos menetteljesítményt és az utazási komfortot egyaránt fokozzák. Nagyobb útegyenetlenségeknél utóbbiak a rugóúthoz igazodva képesek kontrollálni a karosszéria kilengéseit és megakadályozni a hullámzó mozgást. A technológia az útfelület kisebb egyenetlenségeit enyhébb lengéscsillapító hatásokkal reagálja le, amellyel prémium minőségű utazási kényelmet garantál.
A BMW M440i xDrive Gran Coupé modellben és az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW M sport futóművel felszerelt modellekben a rugóút-szinkronizált lengéscsillapítók kifejezetten sportosan működnek. Az opcionális extrafelszereltség részeként elérhető adaptív M futómű a BMW M sport futómű és az elektronikusan vezérelt lengéscsillapítók előnyeit egyesíti, a sportosra élesített és kényelemre hangolt futómű-beállítási lehetőségek legszélesebb tartományát kínálva a bajor prémiummárka ügyfeleinek. A változó áttételű sportkormány mindkét opcionális extrafelszereltségként megrendelhető futómű-technológiához jár. A BMW M sport fékrendszer ugyancsak elérhető opció a modellhez (a BMW M440i xDrive Gran Coupé modell esetében az alapfelszereltség része).
Alapfelszereltségként az új BMW 4-es Gran Coupé 17” méretű könnyűfém keréktárcsákon gurul le a gyártósorról. A BMW M440i xDrive Gran Coupé modell esetében az alapfelszereltség a 18” méretű BMW M könnyűfém keréktárcsákat, az elektronikusan vezérelt M Sport differenciálművet és a hátsó differenciálmű 0-100 százalék között változtatható záró funkcióját is tartalmazza. Ezek az opcionális extrafelszereltség részeként a BMW 430i Gran Coupé modellhez is megrendelhetők, amennyiben a BMW M sport futómű vagy az adaptív M futómű is a felszereltség része.
Az intelligens vezetést támogató rendszerek széles palettája
Az új BMW 4-es Gran Coupé vezetésének és parkolási manővereinek biztonságát, illetve kényelmét alapfelszereltségként vagy az opcionális extrafelszereltség részeként összesen mintegy 40 intelligens vezetést támogató rendszer segíti a fedélzeten. Ilyen többek között az automata sebességkorlátozás-asszisztenssel dolgozó aktív tempomat (Active Cruise Control with automatic Speed Limit Assist), az útvonalfigyelő funkció és a jelzőlámpa-reakciók (Németországban elérhető), valamint a kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant).
Frontirányú ütközésre figyelmeztető rendszer (Front Collision Warning), sebességkorlátozásokra figyelmeztető rendszer (Speed Limit Info), sávelhagyásra figyelmeztető rendszer (Lane Departure Warning), parkolássegítő rendszer (PDC – Park Distance Control), tolatókamera (Reversing Assist Camera) és tolatási segédlettel (Reversing Assistant) dolgozó parkolóasszisztens (Parking Assistant) az alapfelszereltség részeként. A modellhez az opcionális extrafelszereltség részeként Parking Assistant Plus Surround View és Remote 3D View funkció is megrendelhető.
Fejlett járműkapcsolati megoldások és új digitális szolgáltatások
Az új BMW 4-es Gran Coupé vezetője és utasai már alapfelszereltségét a BMW Operációs Rendszer 7 kibővített lehetőségeit élvezhetik. A bajor prémiumgyártó ügyfelei saját preferenciáik szerint választhatnak a különféle járművezérlési opciók közül: az érintőképernyő, a BMW Controller forgótárcsája, a kormányon elhelyezett multifunkciós gombok, a hangvezérlés és az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Gesztusvezérlés egyaránt elérhető. A technológia számos új, fejlett digitális szolgáltatáshoz kínál hozzáférést, így többek között a BMW Intelligent Personal Assistant digitális társhoz, a BMW Digital Key digitális kulcshoz, a Connected Music szolgáltatáshoz és a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítésekhez (Remote Software Upgrade) is.
Az új BMW 4-es Gran Coupé modellhez alapfelszereltségként a 8,8” képernyő-átmérőjű központi kijelzővel és 5,1” képernyő-átmérőjű digitális műszerfallal dolgozó BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezést kínálja ügyfeleinek a gyártó. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszerfallal és 10,25” képernyő-átmérőjű központi kijelzővel dolgozik együtt.
A felhőalapú BMW Maps navigációs rendszer rendkívül gyors és pontos útvonaltervezést, illetve érkezés-kiszámítást kínál, rendszeres és gyors forgalmiinformáció-frissítésekkel és az úti célok keresésekor bármilyen beírható szóval. Az alapfelszereltségként kínált okostelefon-integrálhatóság az Apple CarPlay és az Android Auto használatát is lehetővé teszi a jármű fedélzeti operációs rendszerén keresztül. A távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítéseknek köszönhetően (Remote Software Upgrade) ráadásul számos fejlett járműfunkció és utólagos digitális szolgáltatás online feltelepíthető.
A teljesítményre, menetteljesítményre, üzemanyag-fogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.
A sajtóközleményben feltüntetett modellváltozatok, felszereltségi tételek, műszaki-, méret- és teljesítményadatok, illetve üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek elsősorban a Németországban kínált modellekre vonatkoznak. Az adatok a kerék-/gumiabroncs-típusoktól és az opcionális extrafelszereltségi tételektől is függnek.
Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.