Modern hajtáslánc-technológia és ügyfélorientált termékstruktúra
Azáltal, hogy a 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia a benzinüzemű erőforrásokkal szerelt hajtásláncokban is megjelenik, a BMW X3 és a BMW X4 palettáján rendkívül széles csúcstechnológiás hajtáslánc-portfólió sorakozik fel. Ebbe a mezőnybe tartozik a BMW X3 xDrive30e (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 2,0 – 2,6 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás (WLTP): 18,9 – 20,5 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 45 – 59 gramm / km) és – a portfólió csúcsán – a BMW M GmbH nagyteljesítményű benzines és dízelüzemű modellpárosai is. Németországban a BMW X3 és a BMW X4 összes hajtáslánc-változatát alapfelszereltségként BMW xDrive intelligens összkerékhajtással kínálja ügyfeleinek a gyártó. Az új portfólió-összetétel több sportosságot és több „X-ességet”, a formanyelv következetes minimalizálása pedig átütőbb letisztultságot tartogat. Az alapfelszereltség alternatíváiként az M Sport felszereltségi csomag és a jól ismert BMW M modellek is elérhetők, prémium minőségű X elemekkel felvértezve. A modellpáros piaci bevezetése 2021 nyarán kezdődik, az egyesült államokbeli Spartanburg városában augusztusban beindított sorozatgyártást követően. Az új BMW X3 és az új BMW X4 Kínában, az augusztus 27. és szeptember 5. között tartandó Chengdu Autószalonon ünnepli világpremierjét, majd a modellpáros európai premierjének a szeptember 7-12. között megrendezendő Müncheni Nemzetközi Autószalon ad otthont.
BMW X3 klasszikus X stílusjegyekkel és sportos génekkel
A még erőteljesebb kisugárzás érdekében a BMW X3 minden korábbinál modernebb ruhát öltött, a frontrész és a hátsó kialakítás olyan újragondolt formanyelvével, amely a klasszikus X stílusjegyeket élteti. A tervezőmérnökök nem csupán a BMW hűtőrácsot és az első fényszórókat, de az első és a hátsó lökhárítót és a hátsó lámpákat is újraálmodták. A középkategória etalon Sports Activity Vehicle modelljéhez a BMW alapfelszereltségként kínálja a prémium minőségű X elemeket, így például a padlólemez borítását és az elődmodell X Line felszereltségi csomagjára emlékeztető, típus-specifikus küszöbtoldatokat. A modell sportos génjeit az M Sport felszereltségi csomag, illetve a BMW X3 M40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,8 – 9,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 199 - 216 gramm / km) és a BMW X3 M40d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,6 – 7,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 173 - 192 gramm / km) modellpárosa nyomatékosítja.
Új BMW hűtőrács és keskenyebb első fényszórók
Az újratervezett BMW hűtőráccsal, az új első lökhárítóval és a 10 milliméterrel keskenyebb első fényszórókkal a BMW X3 egy vadonatúj modell képében tetszeleg. A látványosan formált BMW hűtőrácsot – amely nagyobb, mint valaha – immár egyetlen összefüggő keret szegélyezi, középen egy fekete kettéválasztó lamellával, amelyben – felszereltség esetén – az iCam is található. A teljes egészében LED-technológiás első fényszórók az alapfelszereltség részei. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, mátrix funkcióval dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszórók mellett (amelyeket a korábbi, különálló ködlámpák funkcióját betöltő „rosszidő-fényforrások” egészítik ki) az akár 650 méteres világítási tartományt kínáló BMW Laserlight lézerfény-technológia is elérhető, az opcionális extrafelszereltség részeként.
Újratervezett első és hátsó lökhárító
Az első fényszórók alatt az új lökhárítót függőlegesen elrendezett légbeömlők, nagyméretű, karosszéria színére fényezett felületek és masszív alsó borítás határozza meg – az SAV modell modern kisugárzását és prémium minőségét hangsúlyozva. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW X3 xDrive30e első kerékjárati íveiben „electrified by i” embléma, a BMW logók körül és a keréktárcsa-sapkákban pedig BMW i kék árnyalat hirdeti a tisztán elektromos meghajtás lehetőségét. Hátulnézetből az új BMW X3 a letisztultság üzenetét élteti. A teljes egészében LED-technológiás hátsó lámpákat fekete keret hangsúlyozza ki, amelyhez keskenyebb fénydizájn, háromdimenziós kontúr és vízszintesen integrált, kecsesen húzott irányjelzők társulnak. A vízszintes vonalak nyomatékosításával a tervezők a hátsó kialakítás rendezettségét és letisztultságát erősítik, kiváltképp a csomagtérajtó alsó felén. A hátsó lökhárító újragondolt és igényesen megtervezett alsó borítását nagyobb és elegánsabb, szabadon álló kipufogóvégek egészítik ki, még erőteljesebb benyomást keltve.
M Sport felszereltségi csomag típus-specifikus karosszéria-kiegészítőkkel
Az M Sport felszereltségi csomag a BMW X3 sportos tulajdonságait helyezi előtérbe. A típus-specifikus első lökhárító nagyobb légbeömlőket, a karosszéria magasfényű feketére fényezett betéteket, az első kerékjárati ívek pedig sportosabb légkivezető-nyílásokat kapnak. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető ablakkeretek, tetősínek, hűtőrács-keret és hűtőrács-lamellák ugyancsak magasfényű feketében érhetők el. A sportosabb hátsó lökhárítót Dark Shadow árnyalatú diffúzor díszíti, két oldalt magasfényű feketére fényezett légkivezető-nyílással. Az új, Midnight Grey Bicolor árnyalatú, 19” méretű, Y-küllődizájnú, 887M stílusú, 245/50 R19 méretű gumiabroncsokkal szerelt könnyűfém keréktárcsák az alapfelszereltség részei. Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettára a 20” és a 21” méretű felnik is felgurulnak – akárcsak a kék vagy vörös féknyergekkel dolgozó BMW M sport fékrendszer.
Még több M a BMW M Performance modellekkel
A nagyteljesítményű sportautókat építő BMW M GmbH kézjegyét viselő BMW X3 M40i és BMW X3 M40d egyedi BMW M hűtőráccsal fokozza a modellpáros sportosságát. Utóbbiak nem csupán króm kerettel, de a BMW M modellek jellegzetes, magasfényű feketére fényezett duplalamelláival és a BMW M divízió emblémájával gurulnak le a gyártósorokról. Az M Sport felszereltségi csomag első és hátsó lökhárítóját itt aerodinamikailag optimalizált, magasfényű feketére fényezett külső visszapillantó-házak, szabadon álló, fekete króm kipufogóvégek és látványos „Two Teeth” dizájn egészíti ki. A BMW X3 M40i és a BMW X3 M40d alatt már alapfelszereltségként 20” méretű, duplaküllő-dizájnú, 699M stílusú, Orbit Grey árnyalatú BMW M könnyűfém keréktárcsák gurulnak, elöl 245/45 R20, hátul pedig 275/40 R20 méretű gumiabroncsokkal. Az opcionális extrafelszereltség részeként ezek a felnik Jet Black árnyalatú kivitelben is elérhetők, ahogyan a 21” méretű, duplaküllő-dizájnú, 718M stílusú, Jet Black árnyalatú BMW M könnyűfém keréktárcsák is.
Hálómintázatú BMW hűtőrács a BMW X4 exkluzív stílusjegyeként
A BMW X4 a sportos BMW modellekről ismert, hálómintázatú BMW hűtőrács exkluzív értelmezésével megfűszerezve viseli a BMW X3 újratervezett frontrészét. A BMW X3 modellel ellentétben a mátrix funkcióval dolgozó, adaptív LED-technológiás első fényszóró-pár itt az alapfelszereltség része, miközben a kifejezetten intenzív, hosszú világítási tartományt kínáló BMW Laserlight lézerfény-technológia a BMW X4 esetében is extrafelszereltségként megrendelhető opció. A keskeny elrendezésű, teljes egészében LED-technológiás hátsó lámpák a BMW X4 szélességét nyomatékosítják és háromdimenziós kialakításukkal mélyen a karosszéria oldalába nyúlnak. Az újratervezett hátsó lökhárító letisztultabb benyomást kelt, köszönhetően a karosszéria színére fényezett több felületnek és a függőlegesen elrendezett, alacsonyabban elhelyezett fényvisszaverő betéteknek. A szabadon álló kipufogóvégek keretei a hátsó kialakítás felsőbb részének vízszintes elrendezését erősítik.
Az M Sport felszereltségi csomag látványos hátsó lökhárítója a BMW X4 modellen
Az M Sport felszereltségi csomag részeként a BMW X4 nem csupán hálómintázatú BMW hűtőrácsot, de igény szerint magasfényű feketére fényezett hűtőrács-keretet és betétet, valamint elnyújtott ékbetétekkel és mindkét oldalt légkivezető nyílással ellátott, új hátsó lökhárítót is viselhet. Ahogyan az első kerékjárati ívekben, úgy a hátsó lökhárítóban elhelyezett légkivezető-nyílások is magasfényű fekete árnyalatban, erőteljes, vezetésorientált kivitelben pompáznak. Ahogyan a BMW X3 esetében, úgy az M Sport felszereltségi csomag itt is alapfelszereltségként kínálja az új, Midnight Grey Bicolor árnyalatú, 19” méretű, Y-küllődizájnú, 887M stílusú, 245/50 R19 méretű gumiabroncsokkal szerelt könnyűfém keréktárcsákat. Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán a 20” és a 21” méretű felnik, illetve a BMW M sport fékrendszer is megtalálható.
Még intenzívebb BMW M életérzés a BMW X4 M40i és a BMW X4 M40d volánja mögött
A BMW X4 M40i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 8,7 – 9,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 198 - 215 gramm / km) és a BMW X4 M40d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,6 – 7,3 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 171 - 190 gramm / km) alapfelszereltségi tételei és exkluzív BMW M stílusjegyei megegyeznek a nagyteljesítményű BMW X3 modellpároséval, és így olyan jellegzetes BMW M elemeket viselnek, mint a króm kerettel szerelt, egyedi BMW M hűtőrács, a magasfényű feketére fényezett duplalamellák, a BMW M logók és az aerodinamikailag optimalizált, magasfényű feketére fényezett külső visszapillantó-házak. A hátsó lökhárító ékbetétjeit itt magasfényű feketére fényezett légkivezető-nyílások egészítik ki. A szabadon álló kipufogóvégek – akárcsak a BMW X3 M40i és a BMW X3 M40d esetében – fekete króm árnyalatúak, amelyeket látványos „Two Teeth” dizájn egészít ki.
Tizenegy karosszériafényezési árnyalat a BMW X3 palettáján és egy exkluzivitás a BMW X4 számára
A BMW X3 formanyelvének újragondolása után a BMW alapesetben tizenegy különböző karosszériafényezési árnyalatot tesz elérhetővé a modellhez, az új Skyscraper Grey metáltól kezdve (2021 decemberétől elérhető), az M Sport felszereltségi csomagtól felfelé elérhető M Brooklyn Grey metálon keresztül, egészen a BMW Individual Aventurine Red és a BMW Individual Tanzanite Blue árnyalatokig. Az új, Piedmont Red metálfényezés kizárólag a BMW X4 modellhez válik elérhetővé. Mindkét modell opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettáján most először számos speciális BMW Individual karosszériafényezési árnyalat is megjelenik, köztük olyan matt fényezésekkel, mint például a Frozen Deep Grey metál. A modellpároshoz megrendelhető karosszériafényezési árnyalatok sora a jövőben még tovább bővül.
Jelentős mértékben újratervezett utastér
Az új BMW X3 és az új BMW X4 a BMW 4-es sorozat középkonzolját örökölte meg. Az érintés-érzékeny, szabadon álló központi kijelző képernyő-átmérője már alapfelszereltségként 10,25”, a 12,3” képernyő-átmérőjű változat az opcionális extrafelszereltség részeként érhető el a modellekhez. A jelentősen kibővített alapfelszereltség része immár a háromzónás automata légkondicionáló, valamint az újgenerációs Sensatec-bevonattal és perforált ülőfelülettel húzott sportülések is. A felszereltségi csomagok és az opcionális extrafelszereltségek összetettsége mintegy 30 százalékkal csökkent, amely egyszerűbb és átláthatóbb járműkonfigurációt eredményez, kevesebb összepárosíthatatlan tétellel. A pohártartón és a típusjelölésen kívül a középkonzolon a BMW 4-es sorozat elegánsan megtervezett vezérlőpanelje is helyet kapott, amely az automataváltó előválasztó karjának, a Start / Stop rendszerek vezérlőgombjainak, az elektromechanikus rögzítőfék gombjának, a lejtmenet-szabályzás vezérlőgombjának, a vezetési élménykapcsolóknak és a BMW Controller forgótárcsának is otthont ad. A szellőzőrostélyok új, galvanizált felülete elegáns benyomást kelt és az utastér vízszintes elrendezését nyomatékosítja. Az opcionális extrafelszereltségek között a hangulatvilágítás is megtalálható, amely a műszerfalon és az ajtókárpitokon diszktér fénykontúrokkal fokozza az utastér prémium minőségét és pihentető atmoszféráját.
Hibridtechnológia mindegyik hajtáslánc-technológiában
Az új BMW X3 és az új BMW X4 németországi piaci bevezetése hétféle hajtáslánc-technológiával kezdődik, amelyek mindegyike modern hibridtechnológiával hirdeti az elektromos mobilitásban rejlő páratlan lehetőségeket. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW X3 xDrive30e mellett – amely 2019 decembere óta érhető el a bajor prémiummárka ügyfelei számára – a két portfólió összes négy- és hathengeres erőforrásához 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia csatlakozik. Miután 2020-ban a BMW X3 és a BMW X4 palettáján elérhető mindhárom dízelmotor megkapta a technológiát, most a három benzinüzemű erőforrás hatékonyságát is mild-hibrid technológia fokozza – legyen szó akár az átlagos üzemanyag-fogyasztásról, akár a menetteljesítményről, akár az utazási komfortról. A fékezés során felszabaduló energiát a rendszer 48 Volt kapacitású indítógenerátora egy kiegészítő akkumulátorba táplálja vissza, amelyet intenzív gyorsításokkor a maximális teljesítmény átmeneti, 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többleteként hasznosít.
Háromféle benzines és háromféle dízelüzemű erőforrás
Németországban az új BMW X3 és az új BMW X4 piaci bevezetése hétféle hajtáslánc-technológiával veszi kezdetét, amelyek tökéletesen lefedik a 135 kW / 184 lóerő és a 265 kW / 360 lóerő közötti teljesítmény-tartományt. A palettán háromféle dízelüzemű erőforrás található: a BMW X3 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,8 – 6,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 151 - 171 gramm / km) és a BMW X4 xDrive20d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 5,7 – 6,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 149 - 170 gramm / km) 140 kW / 190 lóerő maximális teljesítményű dízelmotorja, a BMW X3 xDrive30d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,2 – 7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 162 - 183 gramm / km) és a BMW X4 xDrive30d (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 6,1 – 7,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 161 - 182 gramm / km) motorházteteje alatt dolgozó, 210 kW / 286 lóerő maximális teljesítményre képes dízelmotor, valamint a BMW X3 M40d és a BMW X4 M40d meghajtásáról gondoskodó, 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményű erőforrás.
A benzines modellek sorát a BMW X3 xDrive20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,6 – 8,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 172 - 192 gramm / km) és a BMW X4 xDrive20i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,5 – 8,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 170 - 190 gramm / km) nyitja a 135 kW / 184 lóerő maximális teljesítményű erőforrással. Őket követi a BMW X3 xDrive30i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,6 – 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 173 - 194 gramm / km) és a BMW X4 xDrive30i (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,5 – 8,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 171 - 192 gramm / km) 180 kW / 245 lóerő maximális teljesítményű benzinmotorja, majd a BMW X3 M40i és a BMW X4 M40i orrában dolgozó, 265 kW / 360 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotor.
Plug-in hibrid hajtáslánc-technológia egyetlen feltöltéssel akár 50 kilométer tisztán elektromos hatótávolsággal
A BMW X3 xDrive30e modellben dolgozó plug-in hibrid hajtáslánc-technológia a Sports Activity Vehicle modell kiváltsága. A technológia egy négyhengeres benzinmotor és egy elektromos motor párosából áll, amelyek ereje mind a négy kereket hajtja. A rendszer maximális teljesítménye 215 kW / 292 lóerő, amelyet az elektromos motor - kihasználva a csúcsteljesítményt - átmenetileg 30 kW / 41 lóerő teljesítmény-többlettel képes megnövelni. A plug-in hibrid hajtáslánc-technológia működéséhez szükséges energiát egy nagyfeszültségű lítium-ion akkumulátor tárolja, amelynek egyetlen feltöltésével a BMW X3 xDrive30e modell akár 50 kilométer megtételére is képes tisztán elektromos meghajtással.
Nyolcfokozatú Steptronic automataváltó és BMW xDrive intelligens összkerékhajtás alapfelszereltségként
Az új BMW X3 és az új BMW X4 mindegyik erőforrásához típus-specifikus karakterisztikájú, nyolcfokozatú Steptronic automataváltó társul. A bajor prémiumgyártó a BMW X3 M40i és a BMW X3 M40d modellekhez, illetve az összes BMW X4 modellhez a kormány mögötti váltófülekkel és Launch Control rajtprogrammal dolgozó, nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltót kínálja alapfelszereltségként. A modellpáros kimagasló sportosságához az alapfelszereltségként kínált BMW xDrive intelligens összkerékhajtás is nagymértékben hozzájárul. A technológia precíz vezérlőelektronikája minden vezetési szituációban a márkára jellemző, sportos vezetési élményt élteti, a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint dolgozó nyomatékelosztás pedig még a legintenzívebb kanyarodások közepette is sportautós menetdinamikát garantál. Sőt mi több, a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás a modellpáros iránystabilitását és tökéletes tapadását is fokozza, még egyenetlen útfelületeken is.
A Driving Assistant Professional csomag most először válik elérhetővé
A BMW X3 és a BMW X4 frissítésével párhuzamosan a bajor prémiummárka a modellekhez elérhető intelligens vezetést támogató rendszerek palettáját is újraosztotta és jelentősen kibővítette, hogy minden korábbinál nagyobb utazási komfortot és biztonságot kínáljon ügyfeleinek. A Driving Assistant Professional csomag* - amely az opcionális extrafelszereltség részeként most először válik elérhetővé a kategóriában – az összetettebb vezetési szituációkban is kényelmes és biztonságos utazást garantál. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Driving Assistant csomagon túl a Driving Assistant Professional csomag több intelligens funkcióval felszerelt aktív tempomatot (Active Cruise Control), automata fékező funkcióval dolgozó kereszteződés-figyelmeztetést (Junction Warning), leállósávba kormányzó automata funkciót (Emergency Lane Assistant), valamint kormányzó- és sávtartó asszisztenst (Steering and Lane Control Assistant) is tartogat. Az autó háromdimenziós környezetét megjelenítő Assisted View funkció a műszerfalon mutatja a Driving Assistant Professional csomag aktív és elérhető vezetést támogató rendszereit. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Parkolóasszisztens Plusz csomagnak (Parking Assistant Plus) immár a tolatási segédlet (Reversing Assistant) is része, amely nagymértékben segíti a tolatási manővereket. Az új BMW X3 és az új BMW X4 palettáján újdonság továbbá az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető BMW Drive Recorder is, amely automatikusan képes rögzíteni a jármű körüli történéseket.
Alapfelszereltségként BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés 10,25” képernyő-átmérőjű központi kijelzővel
Az alapfelszereltségként kínált BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés és a BMW Operációs Rendszer 7 számos digitális szolgáltatását kínáló, intelligens hálózat kettősével a BMW X3 és a BMW X4 rendkívül szoros interakciót épít ki a vezető és a jármű között. A BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés része a 10,25” képernyő-átmérőjű központi kijelzővel dolgozó iDrive operációs rendszer és az érintés-érzékeny BMW Controller forgótárcsa, valamint az 5,1” képernyő-átmérőjű, fekete keretbe foglalt digitális műszerfal is. A BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezés az opcionális extrafelszereltség részeként BMW Head-Up kijelzővel is felszerelhető. A technológia az opcionális extrafelszereltség részeként BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezésre is cserélhető, amely 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszerfallal és központi kijelzővel, valamint BMW Head-Up kijelzővel dolgozik együtt.
A navigációs rendszerek új generációja: BMW Maps
A digitális szolgáltatások egyik legfontosabb innovációja a BMW Maps felhőalapú navigációs rendszer, amely rendkívül gyors és pontos útvonaltervezést, illetve érkezés-kiszámítást kínál, rendszeres és gyors forgalmiinformáció-frissítésekkel és az úti célok keresésekor bármilyen beírható szóval. A navigációs rendszerek új generációja folyamatosan elemzi a valós idejű forgalmi információkat (RTTI – Real Time Traffic Information), hogy minden pillanatban a legjobb útvonalakkal és alternatívákkal szolgáljon. A technológia ráadásul a Connected Parking szolgáltatással is együttműködik, amely még részletesebb támogatást nyújt a navigációs rendszerben megjelölt úti cél közelében található üres parkolóhelyekről.
Okostelefon-integrálhatóság és a harmadik szolgáltatók bevonásának lehetősége
A BMW Live Cockpit Plus és a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés az Apple CarPlay alkalmazáson keresztül optimális, vezeték nélküli okostelefon-integrálhatósági lehetőségeket kínál. A bajor prémiumgyártó ügyfele így az alkalmazás minden fontos információját a fedélzeti operációs rendszer központi kijelzőjén, a digitális műszerfalon vagy a BMW Head-Up kijelzőn követheti figyelemmel – intelligensen elrendezett formában.
Az Android Auto™-val a BMW Group újabb ügyfélközpontú szolgáltatáscsomagot tett elérhetővé modelljeiben, számos olyan okostelefon-funkció egyszerű és biztonságos használatát kínálva, mint például a zenehallgatás, a médiatartalmak lejátszása vagy az üzenetküldés. A BMW és az Android Auto™ közötti interakció egyik csúcspontja a kényelmes vezeték nélkül járműkapcsolat és a Google Maps™ intelligens integrálása a BMW Head-Up kijelzőbe.
A fedélzeti operációs rendszer mélyébe integrált Amazon Alexa az Amazon hangvezérléssel elérhető funkcióit és szolgáltatásait éppúgy használhatóvá tette az autóban, mint ahogy azt az ügyfelek az okosotthonukban megszokták. A My BMW App okosalkalmazásnak köszönhetően – amely az iOS és Android operációs rendszert futtató okostelefonokon immár több mint 40 országban érhető el – az Amazon Alexa néhány egyszerű lépésben feltelepíthető a csatlakoztatott BMW modell fedélzeti operációs rendszerébe. Sőt mi több, a My BMW App a jármű általános felhasználói felületeként is használható: képes minden pillanatban aktuális információkkal szolgálni a modellről, a felszereltségtől függően pedig olyan funkciókhoz is hozzáférést kínál, mint például a jármű aktuális helyzetének megjelenítése, az ajtók működtetése és a jármű közvetlen környezetének rögzítése (Remote 3D View).
BMW Intelligent Personal Assistant új kvalitásokkal
Az új BMW X3 és az új BMW X4 fedélzetén a BMW Intelligent Personal Assistant is újabb funkciókra képes, minden korábbinál intenzívebb kapcsolatot építve ki a vezető és a jármű között. A digitális társ a természetes élőbeszéd útján érkező utasításokra immár a légkondicionáló rendszert is képes szabályozni, képes le- és felhúzni az ablakokat, illetve képes váltani a vezetési élménymódok között is. A technológia az új News alkalmazáshoz is hozzáfér, amelynek segítségével képes felolvasni a legfrissebb híreket és képes megtanulni a bajor prémiummárka ügyfeleinek hírfogyasztási szokásait, amellyel még tovább növeli az utazás kényelmét és a vezetés élményét.
Távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrade)
A BMW Operációs Rendszer 7 technológiával és a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítésekkel (Remote Software Upgrade) 2018 óta a bajor prémiumgyártó ügyfelei a legkorszerűbb szoftverekkel egyszerűen és gyorsan tudják naprakészen tartani BMW modelljük fedélzeti operációs rendszerét. A vezeték nélkül, online feltelepíthető szoftverfrissítések új szolgáltatásokhoz és továbbfejlesztett járműfunkciókhoz kínálnak hozzáférést, immár az új BMW X3 és az új BMW X4 modellpárosban is. Az intelligens technológia ráadásul azt is lehetővé teszi, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfelei egy későbbi időpontban, akár csak átmenetileg installáljanak autójukba egy-egy kívánt szolgáltatást vagy funkciót. Ezen opciók sorát gyarapítja többek között a távolságifény-asszisztens és a BMW Drive Recorder is.
*Elsőként a BMW X3 M40i, a BMW X3 M40d, a BMW X4 M40i és a BMW X4 M40d modellekhez válik elérhetővé
Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) tesztkörének mérései szerint, valamint a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.