DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Egyéb

Érkezik az új MINI Cabrio

A brit prémiummárka tovább folytatja modellpalettája átalakítását, amelynek égisze alatt a nyitott tetős MINI utódjának fejlesztését is bejelentette.

A MINI az elektromos mobilitás népszerűsítése, az új célcsoportok meghódítása és a folyamatos ügyfél-elégedettség hármas egysége mentén alakítja át modellpalettáját. A brit prémiummárka tisztán elektromos meghajtású kisautójának új generációja után újabb fontos bejelentés történt: a MINI Cabrio sikertörténete folytatódik! A MINI tervezőmérnökei már gőzerővel dolgoznak a prémium kisautó-szegmens egyetlen nyitott tetős négyülésesének utódján, amely a tervek szerint 2025-ben ünnepli világpremierjét. „A MINI Cabrio kiterjedt és végtelenül hű rajongótáborral rendelkezik, őket igazolja a legutóbbi, frissített modell iránti óriási érdeklődés is” – mondta Bernd Körber, a MINI márka vezetője. „Mint ilyen, a járműkoncepció jövőbeni sikerei mellett is maximálisan elkötelezettek vagyunk” – tette hozzá.

P90420799_highRes_the-mini-john-cooper_resize



A MINI Cabrio néhány hete bemutatott frissítésével a márka által fémjelzett, nyitott tetős vezetési élmény is új szintre lépett. A modell minimalista, letisztult formanyelve minden korábbinál intenzívebben állítja középpontba a járműkoncepció extravagáns stílusát – kiváltképp az új, kizárólag az új MINI Cabrio modellhez megrendelhető Zesty Yellow karosszériafényezési árnyalatban. A nyitott tetős négyüléses az új MINI hamisítatlan, mégis továbbgondolt stílusjegyeit is ügyesen villantja meg: a hatszögletű hűtőrács nagyobb, mint valaha, a LED-technológiás első fényszórók és az oldalsó irányjelző-panelek új formában ragyognak, a fekete kerékjárati ívek új kontúrt kaptak, a hátsó lámpák britzászló-motívuma pedig immár a széleskörű alapfelszereltség része.

Extravagáns stílusával, új alapfelszereltségi és extrafelszereltségi tételeivel, valamint innovatív operációs rendszerével a MINI Cabrio egy lassan három évtizede íródó sikertörténetet folytat tovább. A brit márka első ízben 1992-ben, a birminghami Brit Autószalonon mutatta be a nagyközönségnek a klasszikus Mini nyitott tetős verziójának prototípusát, amely akkora sikert aratott, hogy hamarosan sorozatgyártásba is került. A rajongók a márka feltámasztása után is ugyanúgy vágytak a vezetés nyitott tetős élményére, 2004 óta így világszerte újra átélhetik a gokartos vezethetőség és a kabriózás páratlan harmóniáját. Voltak esztendők, amelyeket a MINI nyitott tetős négyülésese a világ legkelendőbb kabriójaként zárt.

A legújabb MINI Cabrio nem csupán megteremtője, de mind a mai napig egyetlen képviselője is a nyitott tetős prémium kisautók kategóriájának, amelyben a vezetés élményéről három egyformán hatékony, MINI TwinPower Turbo technológiával dolgozó erőforrás gondoskodik. A portfólió csúcsán a 170 kW / 231 lóerő maximális teljesítményre képes MINI John Cooper Works Cabrio (átlagos üzemanyag-fogyasztás (WLTP): 7,1 – 7,4 liter / 100 km; átlagos üzemanyag-fogyasztás (NEDC): 7,1 – 7,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás (WLTP): 161 – 167 gramm / km; kombinált károsanyag-kibocsátás (NEDC): 163 – 169 gramm / km) trónol.

A MINI Cabrio-t Németországban, az Egyesült Államokban és Nagy-Britanniában övezi a legnagyobb népszerűség, a modell sikertörténetének folytatásáról szóló hírt azonban nem csupán ezekben az országokban, de a világ számos pontján szenzációként fogadták. „Németországi ügyfeleink tavaly minden ötödik MINI modellt nyitott tetős változatban rendelték meg, amely kiválóan igazolja a MINI közösség jövőbeni elköteleződését eme járműkoncepció iránt” – fogalmazott Bernd Körber.

 

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: