Csak néhány autógyár kínál gyárilag kialakított autógázos modelleket, ezek között ott a Dacia is. Az LPG mellett szóló fő érv, hogy a baráti árú üzemanyagból a Sandero étvágya mindössze 4-5 liternyi benzinfogyasztásnak felel meg, ami több mint reménykeltő. Az eltérés persze csak részben magyarázható a gázfelhasználással, a másik ok az alacsony tömeg: a kocsi mindössze 1137 kilót nyom a mérlegen.
De nemcsak a speciális hajtóanyag és a Dacia őszinte kommunikációja jelenti az üdítő eltérést a többi márkától, hanem az autó ára is. A gyengülő forint árfolyamának köszönhető, hogy az utóbbi időszakban komoly magasságokba emelkedtek az új gépkocsik árai, ám ez szerencsére tesztautónknál kevésbé érezhető. Örömteli ez abból a szempontból is, hogy a Sandero terepesített kivitele hazánkban családi autónak is elmegy, mert a 4 méter körüli kisautók között a legelérhetőbb modell.
Az autó pontos felszereltségének a kiválasztásához adunk néhány tanácsot, amelyekkel tovább lehet csökkenteni a költségeket. Bármennyire jól mutat az utastérben a kemény anyagokból álló műszerfal közepén a táblagép, érdemes elengedni. A tolatókamera képe nem túl acélos, és a távolságot jelző vonalaknak az útmutatását is érdemes kis fenntartással kezelni. A talán legjobb ellene szóló érv éppen mellette található: egy gyárilag telepített mobiltelefon-tartó, illetve a közvetlenül alá telepített USB port, amely finom utalásként is értékelhető arra, hogy használjuk a mobilunkat a navigációra.
Az automata klímát már sokkal praktikusabb belerendelni az autóba, mert az utóbbi évek forró nyarait látva már közlekedésbiztonsági felszereléssé vált a légkondi.
Az első pillantásra jó kinézetű utastérnek a műanyagait nem kell tapogatni, anélkül is gyorsan nyilvánvalóvá válhat, hogy ebben a kategóriában nem a legpuhább anyagokat alkalmazzák. Mindezért kárpótolhatja a tulajdonost, hogy könnyű takarítani a belső felületeket.
Az ezres turbómotor a kétféle üzemanyaggal érdekes jelenséget produkált: benzines módban alacsony fordulaton volt erős, gázosan viszont magas fordulaton mutatkozott élénkebbnek. Furcsa, de megszokható tulajdonság az is, hogy a kipufogót nem hátul, hanem az autó bal hátsó kereke előtt helyezték el.
Végezetül kijelenthető, hogy városi közlekedésben nagyon jó partner az átlagos Sanderóktól 41 milliméterrel magasabb Stepway, amely puhább, így az úthibákat is jobban álló rugózást is kapott.
Műszaki adatok:
Hossz/szél./mag.: 4099/1848/1587 mm
Motor: 999 cm3, 101 LE/4600–5000, 170 Nm/2000–3500
Gyorsulás (0–100 km/h): 11,9 s
Ár: 5 949 000 Ft (alapár: 5 459 000 Ft)
Tesztautó: Renault Hungária Kft.