DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Egyéb

Nem gyárt többé GT 86-os a Toyota – helyette jön a GR 86

A Toyota befejezi a közkedvelt és elérhető árú GT86 gyártását, ám bánkódásra semmi ok: a japán autógyártó versenyistállója, a Toyota sportautók fejlesztéséért felelő, és a GR Suprát és a GR Yarist is jegyző TOYOTA GAZOO Racing az elődmodellhez hasonlóan a piaci versenytárs Subaruval közös fejlesztési projekt eredményeképp bemutatja az utódmodellt, a vadonatúj GR 86-ost. A TOYOTA GAZOO Racing az új modell kapcsán még a lenyűgöző GT 86-osnál is kivételesebb vezetési élményt és menettulajdonságokat ígér.

A TOYOTA GAZOO Racing és a Subaru bemutatta a vadonatúj GR 86-ost. A GR Supra és a GR Yaris után az új GR 86 már a harmadik sportmodell a TOYOTA GAZOO RACING új, GR sorozatában. A GR 86 először Japánban lép piacra, méghozzá már idén ősszel. A Toyota az eredeti 86-os sorozattal különleges sportos vezetési élményt kínált a mindennapok autósainak. A 2012-ben bemutatott orrmotoros, hátsókerékhajtású modell egyaránt mércét állított a vezethetőségben és a menettulajdonságokban. Bemutatása óta a korábbi GT 86 több versenysorozat alapjául is szolgált: éppúgy szerepelt drift-futamokon, mint ralikon, gyakran komolyan átalakított műszaki tartalommal. A modellsorozatból világszerte több mint 200.000 darab talált gazdára.

Toyota_GR_86_3



Az új GR 86 (és Subaru-testvérmodellje, a BRZ) a két márka közös fejlesztőmunkájának eredménye. Bár a két modell műszaki alapjai közösek, a gyártók az autók vezetési élményét és viselkedésük minden elemét saját ízlésükre hangolták. A TGR fejlesztőinek fő célja az volt, hogy új modelljük mindazok tetszését elnyerje, akik kedvelték a korábbi 86-osokat: az újdonság a korábbi vezetési élmény finomított, tökéletesített változatát nyújtja. E munka eredményeként a GR 86 közvetlen reakciókat és élvezetes vezethetőséget kínál a lehető legmagasabb színvonalon.

2019 szeptemberében a Toyota és a Subaru üzleti szövetségre lépett, és ennek értelmében közösen fejlesztik a jövő új modelljeit. A most bemutatott GR 86/BRZ páros nemcsak kiváló példa az együttműködés sikerére, de fejlesztése egyszersmind komoly kihívást is jelentett mindkét márka számára, hiszen az ilyen modellek tervezése általában jelentősen túlmutat a hagyományos autóipari együttműködések megszokott keretein. A Toyota és a Subaru már a közeli jövőben tovább kívánja bővíteni együttműködését más modellek fejlesztésében is.

Toyota_GR_86_2

A GR 86 főbb jellemzői

Külső és belső formák: a funkció szépsége

Külső: A sárvédők oldalvonalba nyúló felső élével a GR 86 az orrmotoros, hátsókerékhajtású autók jellegzetes kiállását és arányait mutatja. A karosszéria alacsony és vízszintes oldalélei és a hátrafelé lejtő tetővonal együttese vizuálisan is csökkenti az autó súlypontját. Az orr jellegzetes eleme a GR érzelmeket és teljesítményt hangsúlyozó Funkcionális Mátrix hűtőmaszkja.

Toyota_GR_86_4

Utastér: A műszerfal funkcionális elemei, vagyis a műszerek és a kapcsolók úgy helyezkednek el, hogy a vezető mindig az útra koncentrálhasson. A műszerfal 7 colos TFT kijelzőjének indítógrafikáját a boxermotor dugattyúinak jellegzetes mozgása inspirálta, így már a vezetés kezdete előtt izgalmat sugároz.

Új, 2,4 literes boxermotor amely jellegzetes GR 86-os élményeket ígér

A korábbi változatok legfontosabb jellemzőit (kompakt szerkezet, alacsony súlypont) megtartva a 2,0 literes erőforrást leváltó új motor immár 2,4 literes. Ezzel a rugalmas, friss erőforrással a GR 86 mindössze 6,3 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára (az előző modell szintideje 7,4 másodperc volt). A rugalmasság és a gázreakció szintén javult, az új motor már egészen alacsony fordulatszámokon is kiválóan húz.

Különösen alacsony súlypontú hajtáslánc és orrmotoros, hátsókerékhajtású felépítés a korábbinál is agilisabb teljesítményért

Az új GR 86 külső méretei szinte azonosak a korábbi modellével. Alacsony felépítésével és mélyen vezetett övvonalból adódó alacsony súlypontjával az új modell kanyartulajdonságai egyedülállóak. A könnyű aluötvözetből készített tetőpanel alkalmazása is jótékonyan csökkenti a karosszéria súlypontmagasságát, a könnyűfém sárvédők és a könnyűszerkezetes első ülések pedig a tömeg csökkentéséhez járulnak hozzá hatékonyan. Az új karosszéria jelentősen merevebb a korábbinál, így az irányítás célpontossága még városban és az autó menetteljesítményeit alaposan kihasználva is tökéletes. A torziós merevség nagyjából 50 százalékkal nőtt az elődmodellhez képest.

Toyota_GR_86_1

A versenysportból származó aerodinamikai elemek

A GR 86 több áramlásjavító formaeleme is a versenypályákról érkezett. Ilyenek a levegőkilépők, a küszöbspoilerek és több stabilitásjavító, leszorítóerőt növelő idom is.

Kiemelkedő biztonság

A GR 86 automata váltós kivitele a Subaru EyeSight vezetéstámogató rendszerét használja. Ebben a mindennapi vezetés biztonságát növelő kiegészítők találhatók: balesetek elkerülését segítő, illetve azok súlyosságát csökkentő technológiák, valamint másodlagos ütközéseket megelőző rendszerek.

A GR 86 japán változatának fontosabb műszaki adatai (fejlesztési célértékek)

Hosszúság mm

4.265

Szélesség mm

1.775

Magasság mm*

1.310

Tengelytáv mm

2.575

Nyomtáv elöl mm

1.520

Nyomtáv hátul mm

1.550

Hasmagasság (minimum) mm

130

Menetkész tömeg kg**

1.270

Motor

Négyhengeres boxermotor, közvetlen és szívócső-befecskendezéssel TOYOTA D-4S

Furat × löket mm

94,0×86,0

Hengerűrtartalom liter

2,387

Sűrítési arány

12,5

Hajtásmód

Hátsókerék-hajtás

Erőátvitel

Hatfokozatú kézi-, vagy hatfokozatú automata sebességváltó

Maximális teljesítmény kW (LE)/1/perc

173 (235) / 7.000

Maximális forgatónyomaték Nm/1/perc

250 / 3.700

Maximális fordulatszám

7.400/perc

Felfüggesztés

Elöl

MacPherson

Hátul

Kettős keresztlengőkaros

Fékek

Elöl

Hűtött tárcsa

Hátul

Hűtött tárcsa

Gumik (elöl/hátul)

215/40 R18

Üzemanyagtartály liter

50

* Tetőantennával együtt. A tetőlemez magassága: 1.280 mm.

** Hatfokozatú kézi váltóval

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: