DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 23. szombat
Egyéb

Menetpróba - Honda e Advance

A Hegedűs a háztetőn zenés darab legismertebb sora jól illik a tesztautónkhoz. A távol-keleti gyártó megmutatta, miként kell városi használatra szánt, stílusos és prémium villanyautót készíteni.

Ha megfelelő szemüveggel tekintünk az újdonságra, az 1973-ban megjelent első Civic vonalait is fel lehet fedezni rajta. Még az elején érdemes tisztázni, hogy kiknek és milyen célra készült a Honda e, így sok félreértés és téves összevetés elkerülhető: a célkeresztbe azok kerültek, akik zömmel városban használják a kiskocsit. Ezt még ki lehet azzal egészíteni, hogy a célközönség kedveli a jó technikát, a kütyüket és környezettudatos. Ha valaki Honda e-t vásárol, akkor tudatja a környezetével, hogy kiváló az ízlése, zöld gondolkodású és jómódú.

menetproba-2021-honda-e-01



Ha a „szerelembe eséshez” nem volna elég a 3,9 méteres apróság külseje, akkor csak ki kell nyitni a keret nélküli ablakokkal ellátott ajtókat: az utastér japános otthonossága és a minimál dizájn felerősíti a vágyakozást.

A technikát is odatették a Honda tervezői. Ebben a méretosztályban elsőként alkalmaztak kamerás visszapillantó tükröket, amelyek képét az ajtók mellett, két kis monitoron lehet nézni. A tükrök közvetítését a hátulról érkező napfény meg tudja zavarni, egyébként remekül működnek és könnyű használni őket. Ráadásnak ott a belső visszapillantó, amely az egyik állásában a hátsó kamera képét mutatja…

menetproba-2021-honda-e-04

Az utastérben a „wow!” tényezőt a teljes műszerfalat elfoglaló képernyőrendszer okozza. A szokatlan kialakítású képernyők remekül személyre szabhatók, jól használhatók és könnyen összekapcsolhatók az okostelefonokkal.

A kiskocsi méreteiből következik, hogy hátul nincs hatalmas lábtér. A csomagtartó 170 literes űrtartalma minimális, és ebből még helyet vesznek el a töltőkábelek.

menetproba-2021-honda-e-02

Az európai és a japán hondások örülhetnek, náluk elérhető a márka talán legkülönlegesebb modellje

A városi használat hangsúlyozása nem véletlen: a 9,2 méteres körön forduló Honda e-vel nagyon könnyű parkolni. Aki arra gondolt, hogy a 154 lóerő és a hátsó hajtás kombinációja driftelésre ad lehetőséget, az téved. Az azonnali nyomatékot biztosító villanymotor erejét kövérebb gázadáskor gyorsan elveszi a kerékkipörgés-gátló. Ötvenes tempóig – kis túlzással – legyőzhetetlen a villám Honda e. Ha ezután tovább emelnénk a tempót, a 8,3-as százra gyorsulásra szintén bőven elegendő.

Mivel városi közlekedésre szánta a Honda az apróságot, így nem ezzel a járgánnyal kell elindulni a horvát tengerpartra. A hatótávja a szabvány szerint 222 km, ami a valóságban kb. 180-200 km. Ez a mindennapi közlekedésére bőven elegendő. 

menetproba-2021-honda-e-03

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 3894/1752/1512 mm

Motor: villanymotor, 154 LE/315 Nm

Gyorsulás (0–100 km/h): 8,3 s

Ár: 12 971 200 Ft (alapár: 12 679 000 Ft)

Tesztautó: Honda Hungary

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: