DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 7. csütörtök
Egyéb

Az új BMW iX xDrive40 és az új BMW iX xDrive50

A BMW iX a mobilitás új korszakát hozza el a jelenbe. A BMW Group új technológiai zászlóshajója, amely az automatizált járművezetés, az intuitív járművezérlés, az interaktív járműkapcsolati megoldások és a jövőbe mutató digitális szolgáltatások legkorszerűbb innovációit iránymutató formanyelvvel és a modern luxus hamisítatlan kisugárzásával egyesíti, már a tervezés első fázisától kezdve a vezetés zéró emissziójú élményét – a márka által fémjelzett sportos agilitással, kimagasló hatékonysággal és megbízható tisztán elektromos hatótávolsággal megfűszerezve –, valamint a hosszú távú fenntarthatóság holisztikus szemléletét élteti.

A BMW iX értékláncát és teljes életciklusát a legszigorúbb környezetvédelmi előírások maradéktalan betartása övezi. A modell már a sorozatgyártást megelőző utolsó fejlesztési fázisban jár, 2021 végi piaci bevezetésekor pedig a bajor prémiumgyártó ügyfelei kétféle változat közül választhatnak majd: a BMW iX xDrive40 és a BMW iX xDrive50 közül.

P90414543_highRes_the-first-ever-bmw-i_resize



A BMW iX újraértelmezi az osztatlan népszerűségnek örvendő Sports Activity Vehicle (SAV) járműkoncepciót. Ez a BMW Group első modellje, amely a vállalatcsoport új, moduláris, széles tartományban alkalmazható eszköztárára épül, előrevetítve a BMW Group jövőbeni modelljeinek műszaki alapját. A BMW iX fejlesztési és gyártási folyamatait minden részletre kiterjedő fenntarthatósági szemlélet övezi, a nyersanyagok kitermelését szabályozó szigorú környezetvédelmi és emberjogi elvárások betartásától kezdve, a megújuló erőforrások felhasználásával előállított energián keresztül, egészen az újrahasznosított anyagok széleskörű alkalmazásáig. A BMW iX emissziós lábnyomát független elemzők tanúsítványa hitelesíti, amely szerint a BMW iX xDrive40 modell globális felmelegedésre gyakorolt hatása 200 000 kilométer megtétele alatt 45 százalékkal alacsonyabb, mint egy hasonló teljesítményű dízelmotorral szerelt Sport Activity Vehicle (SAV) modellé.

„A technológia hajtja mindazon innovációkat, amelyekkel még a legnagyobb kihívásokkal szemben is képesek vagyunk felvenni a kesztyűt. Ilyen kihívás a klímaváltozás is” – mondta Oliver Zipse, a BMW AG igazgatótanácsának elnöke. „Semmi kétség: a mobilitásnak fenntarthatónak kell lennie, ha valóban kimagasló, hosszú távon életképes megoldást szeretnénk alkotni. A BMW Group számára a prémium mobilitás elképzelhetetlen felelősségvállalás nélkül” – tette hozzá.

P90414559_highRes_the-first-ever-bmw-i_resize

Az autós hírek támogatója az Aquaprofit Zrt.

Aquaprofit_banner_728x90

„Tettünk egy ígéretet, amelyet maradéktalanul betartunk: a BMW iX piaci bevezetésére még az idei év vége előtt sor kerül, kétféle változatban. Ez lesz a BMW iX xDrive40 és a BMW iX xDrive50” – vette át a szót Pieter Nota, aki a BMW AG igazgatótanácsának tagjaként egy személyben felel a BMW, a MINI és a Rolls-Royce márkák értékesítési hálózatáért, globális marketingjéért és ügyfélszolgálati részlegeiért. „A két modell Németországra vonatkozó árait is kidolgoztuk már: a BMW iX iDrive40 például 77 300,- eurótól indul, amely egy belsőégésű erőforrással szerelt BMW X5 árszintje. Ügyfeleink ráadásul újabb és újabb járműfunkciókhoz férhetnek hozzá, nem csupán vásárláskor, de az autó használata során, később is bármikor. Személyre szabott termékeink és ügyfélközpontú szolgáltatásaink könnyedén letölthetők és aktiválhatók a modell fedélzeti operációs rendszerében” – tette hozzá.

Végigkövetett nyersanyag-kitermelés, átfogó zöldenergia-felhasználás a sorozatgyártásban és nagy arányban alkalmazott természetes, illetve újrahasznosított anyagok

Az akkumulátorcella-gyártó vállalatokhoz történő leszállítás előtt a BMW Group lépésről lépésre végigköveti Ausztráliában és Marokkóban a nagyfeszültségű akkumulátorok sorozatgyártásához szükséges kobalt és lítium kitermelési folyamatait. Akárcsak a vállalatcsoport dingolfingi üzeme - amely a BMW iX modellt is gyártja majd -, úgy a BMW Group akkumulátorcella-gyártó partnerei is kizárólag zöldenergia felhasználásával állíthatják elő késztermékeiket. 2021 februárja óta ráadásul a vállalatcsoport a tömegtermeléshez szükséges alumíniumot is napenergia-hasznosítással működő létesítményből szerzi be. Véges erőforrásaink megőrzésének fontosságát a BMW iX sorozatgyártásában a másodlagos alumínium és az újrahasznosított műanyag egyre nagyobb arányú alkalmazása is nyomatékosítja. A modell utasterében FSC-jóváhagyott faanyagot, cserzett olajlevél-kivonattal finomított bőrt és más természetes anyagokat használtak. A padlóborításhoz és a szőnyegekhez használt nyersanyagok között újrahasznosított halászhálók is megtalálhatók.

„Ahelyett, hogy a felelősségvállalást beszállítói hálózatunk tagjaira hárítanánk, közösen vállalunk velük felelősséget” – nyilatkozta Dr. Andreas Wendt, a BMW AG igazgatótanácsának beszerzésekért és beszállítói hálózatért felelős tagja. „Többéves tapasztalatra támaszkodunk e téren és olyan folyamatokat hozunk létre, amelyek nagyobb átláthatóságot és végigkövethetőséget garantálnak” – tette hozzá.

P90407451_highRes_the-first-ever-bmw-i_resize

Elektromos motorok: megnövelt menetdinamika és kisebb arányban felhasznált nyersanyagok

A BMW iX elektromos motorjait mindezeken felül úgy alkották meg a tervezők, hogy előállításukhoz nincs szükség ritkaföldfémekre. Az erőforrások szinkronmotor-alapelv szerint működnek: a rotort nem állandó mágnesek hozzák mozgásba, hanem közvetlenül a villamosenergia. Mágnesek hiányában így a motorok előállításához szükséges ritkaföldfémekre sincs szükség, így a BMW Group sem függ azok mennyiségétől.

Az elektromos motorok rendhagyó kialakítása a menetteljesítményre is pozitív hatással van: a rotor mindvégig kontrollált mozgása lehetővé teszi, hogy az elektromos motorok azonnal leadják csúcs forgatónyomatékukat, ez a teljesítmény pedig – a hagyományos elv szerint készülő elektromos motorokkal ellentétben – extrém széles fordulatszám-tartományban fenntartható. A BMW iX vezetési élményét nagymértékben meghatározza a villámgyorsan felépülő és szokatlanul hosszan tartó csúcsteljesítmény, amely megalapozza a márka által fémjelzett, legendásan sportos vezethetőséget.

A BMW iX xDrive50 modell hajtáslánc-technológiája – amely mindkét tengelyen egy-egy elektromos motorral dolgozik – több mint 370 kW / 500 lóerő maximális teljesítmény leadására képes, amellyel a BMW Group új technológiai zászlóshajója kevesebb, mint 5 másodperc alatt felgyorsul álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A BMW iX xDrive40 modell maximális teljesítménye hozzávetőlegesen 240 kW / 300 lóerő, amely így valamivel több, mint 6 másodperc alatt tudja le a nulla-százas sprintet.

P90414545_highRes_the-first-ever-bmw-i_resize

Az egyetlen feltöltéssel megtehető, tisztán elektromos hatótávolságot hatékony hajtáslánc- és a legkorszerűbb akkumulátor-technológia fokozza

A BMW iX elektromos motorját, váltóját és vezérlőelektronikáját egyetlen házba integrálták a tervezők, ez a fajta kompakt kialakítás pedig a hajtáslánc hatékonyságára is jótékony hatással van. Ennek, optimalizált aerodinamikai tulajdonságainak és az intelligens könnyűszerkezetes járműépítés alapelveinek köszönhetően a BMW iX kimagasló hatékonysággal büszkélkedhet szegmensében: a BMW iX xDrive50 modell a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint 100 kilométeren kevesebb, mint 21 kilowattóra kombinált energiafogyasztással, a BMW iX xDrive40 modell pedig kevesebb, mint 20 kilowattóra kombinált energiafogyasztással kecsegtet.

Ahogyan az elektromos motorok, a vezérlőelektronika és a járműtöltő technológia, úgy a BMW iX nagyfeszültségű akkumulátorai is a BMW eDrive hajtáslánc-technológia legkorszerűbb, ötödik generációjának termékei. Utóbbiakat a tervezők mélyen a BMW iX padlólemezébe süllyesztették, mintegy a karosszéria integrált egységeként. A modell lítium-ion akkumulátorainak gravimetrikus energiasűrűsége hozzávetőlegesen 20 százalékkal nagyobb, mint a BMW Group tisztán elektromos meghajtású modelljeiben ez idáig használt akkumulátoroké.

Az akkumulátorcellák a BMW Group szigorú szabványai szerint készülnek és típus-specifikus, nagyfeszültségű energiatároló egységekké állnak össze. A müncheni központú vállalatcsoport dingolfingi gyára a BMW iX xDrive50 modellbe több mint 100 kWh bruttó energiateljesítményű, míg a BMW iX xDrive40 modellbe több mint 70 kWh bruttó energiateljesítményű akkumulátort épít. A BMW iX xDrive50 modell így a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint egyetlen feltöltéssel akár 600 kilométer, a BMW iX xDrive40 modell pedig több mint 400 kilométer megtételére képes tisztán elektromos meghajtással. (A teljesítményre, energiafogyasztásra és hatótávolságra vonatkozó adatok az egyes modellek aktuális fejlesztési fázisában becsült értékek.)

P90414557_highRes_the-first-ever-bmw-i_resize

A BMW iX új járműtöltő technológiája extrém gyors (DC) járműtöltést is lehetővé tesz, a BMW iX xDrive50 modell esetében 200 kW, míg a BMW iX xDrive40 modell esetében 150 kW maximális töltési teljesítménnyel. Mindez azt jelenti, hogy a modellek 10 perc alatt akár 120 kilométerre (BMW iX xDrive50) / 90 kilométerre (BMW iX xDrive40) elegendő energiát is képesek magukhoz venni. A nagyfeszültségű akkumulátor 10 százalékos töltöttségi szintjéről így mindkét modell 40 perc alatt képes elérni a 80 százalékos töltöttségi szintet.

Az új technológiai eszköztár az automatizált járművezetés újabb és újabb fejlesztései előtt nyitja meg az utat

A BMW Group új technológiai eszköztára a BMW iX modellben ünnepli világpremierjét, az automatizált járművezetés és a digitális szolgáltatások területén újabb és újabb fejlesztések előtt nyitva meg az utat. Az újdonság például hússzor gyorsabb adatfeldolgozásra képes, mint a bajor prémiumgyártó bármelyik korábbi modelljének vezérlőelektronikája, amely azt eredményezi, hogy a technológia egyszerre az eddigieknél mintegy kétszer több járműszenzor folyamatos és villámgyors adatfeldolgozását képes elvégezni.

„A BMW iX modellel új technológiai mércét állítunk fel az iparágban. A BMW iX még aktuális modellpalettánk legfejlettebb tagjainál is gyorsabb és erősebb szenzortechnológiával, illetve 5G-képes technológiával rendelkezik, amelyekkel új és továbbfejlesztett automatizált járművezetési funkciók, valamint parkolási funkciók használatát teszi lehetővé, kihasználva a nagyteljesítményű, ötödik generációs tisztán elektromos hajtáslánc-technológiánkban rejlő lehetőségeket” – mondta Frank Weber, a BMW AG igazgatótanácsának járműfejlesztésért felelős tagja.

P90407454_highRes_the-first-ever-bmw-i_resize

Az újfajta vezetési élményt újfajta formanyelv erősíti

A BMW iX a közeli jövő azon úttörő modellgenerációjának első, iránymutató hírnöke, amellyel a vállalatcsoport újraértelmezi a fenntarthatóság, a vezetési élmény és a prémium minőség fogalmát. A modell eme iránymutató karakterét az újdonság formanyelve is nyomatékosítja, amelyet az utastérből kiindulva, belülről kifelé haladva álmodtak meg a tervezők. Mint ilyen, a BMW iX mindenekelőtt a kompromisszumoktól mentes életminőséget, valamint vezetője és utasai pihentető környezetét helyezi előtérbe.

A karosszéria letisztult, minimalista formanyelve a személyes mobilitás új irányát közvetíti, amely az utasok igényeire és szükségleteire helyezi a hangsúlyt. Az utastér az utazás minden pillanatát innovatív opciókkal látja el, legyen szó pihentető kikapcsolódásról, biztonságról, vagy a kerekeken guruló luxus új formájáról.

P90414546_highRes_the-first-ever-bmw-i_resize

„A BMW iX ékes bizonyítékul szolgál arra, hogy az új technológiákat mennyire modern és érzelmekben gazdag formanyelvbe tudjuk öltöztetni. Technológiailag a modell végtelenül összetett, ez mégis letisztultnak és egyszerűnek érződik. A BMW iX egy olyan mobil életteret kínál, amelyben az emberek pihentető kényelemre lelnek, és amelyben az autó intelligenciája akkor van kéznél, amikor szükség van rá” – nyilatkozta Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője.

 

A hajtáslánc maximális teljesítményére, valamint a járműtöltési teljesítményre, a menetteljesítményre, az üzemanyag- és energiafogyasztásra, a károsanyag-kibocsátásra, illetve a tisztán elektromos hatótávolságra vonatkozó adatok előzetes értékek.

Az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól és a felszereltségi szintektől is függnek.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: