A MINI kisautó-palettáján az ötajtós MINI szolgál arra ékes példaként, hogy a kreatív helykihasználás miként ölthet testet a MINI jellegzetes stílusában. Az ötajtós MINI a vezetés élményét egyedi hangulattal és varázslatos funkcionalitással egyesíti, amelyeket mostantól új stílusjegyek, a Multitone Roof színátmenetes tetőfényezés – amely egyedülálló a kisautók mezőnyében –, széleskörűen újragondolt utastér és minden korábbinál vonzóbb felszereltségi tételek emelnek új szintre. Az újdonság piaci bevezetése 2021 márciusában kezdődik.
Az ötajtós MINI a brit prémiumgyártó kisautóira jellemző összes kvalitással rendelkezik, miközben még több helyet és még nagyobb kényelmet kínál. A különbség a háromajtós MINI-hez képest 72 milliméterrel megnövelt tengelytávolság és 160 milliméterrel hosszabb karosszéria, noha a nagyvárosi forgatagban az ötajtós MINI éppoly fürge és agilis, mint háromajtós testvére. A hátsó üléssorban három teljes értékű ülés kapott helyet, amelyeken az utasok nem csupán a plusz ajtók, de az érezhetően nagyobb láb-, váll- és fejtér előnyeit is kiélvezhetik. Az utastér eközben meglepően sokoldalú, és a csomagtér alapesetben 278 liter térfogata a 60 : 40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével egészen 941 literig bővíthető.
A vezetési élmény és a sokoldalú funkcionalitás eme egészen egyedi harmóniáját már a kezdetektől fogva osztatlan rajongás övezi, hiszen a kisautó-szegmens új járműkoncepciójának megalkotásával a MINI merőben új célcsoportokhoz juttatta el a márka által fémjelzett vezetési élményt. Piaci bevezetése óta az ötajtós MINI világszerte több mint 500 000 példányban talált gazdára, ebből a 2020-as év önmagában több mint 56 000 darabot tesz ki.
Az ötajtós MINI gondosan megtervezett frissítésével a mérnökök gondoskodtak arról, hogy a modell hosszú évek óta íródó sikertörténete tovább folytatódjon. Az új, letisztult formanyelv a karosszéria leglényegesebb egyediségeit helyezi a figyelem középpontjába. A modell frontrészén a hűtőrács hatszögletű kerete minden eddiginél meghatározóbb és nagyobb felületet ölel körbe, az első fényszórók pedig jellegzetes MINI stílusjegyekként világítanak. A LED-technológiás első fényszórók az alapfelszereltség részei, ahogyan a brit zászló motívumait idéző, ugyancsak LED-es hátsó lámpák is. A ködlámpákat függőlegesen vágott légbeömlők helyettesítik, előbbiek szerepét pedig az úgynevezett „rosszidő-fényforrások” töltik be. Ahogyan a távolsági fények mátrix funkciói, úgy ezek is az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető, adaptív LED-technológiás első fényszórók részei. A frontrész prémium kisugárzását az első lökhárító keresztmerevítője fokozza, amely immár a karosszéria színében pompázik.
Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető Piano Black Exterior külső felszereltségi csomag tételein felül az új ötajtós MINI-t a Multitone Roof színátmenetes tetőfényezéssel is személyre szabhatják a brit prémiummárka ügyfelei – ugyancsak az opcionális extrafelszereltség részeként. A tető, amelynek hossza a tengelytávolsággal együtt nőtt a háromajtós MINI-hez képest, a szélvédőtől egészen a hátsó légterelő szárnyig nyúlva kínálja a San Marino Blue (elöl), a Pearly Aqua (középen) és a Jet Black (hátul) árnyalatok harmonikus átmenetét. A fényezők a három árnyalatot egymás után, nedves fényezési eljárással viszik fel a felületre. A „Spray Tech” névre keresztelt új karosszériafényezési technikát a MINI tökéletesen integrálta oxfordi gyára tömegtermelési folyamatába, a folyamatosan változó fényezési körülmények miatt azonban előfordulhatnak enyhe eltérések az egyes tetők mintázatában. Mindez azt eredményezi, hogy a Multitone Roof színátmenetes tetőfényezéssel ellátott ötajtós MINI modellek mindegyike már gyárilag egyedi fényezést visel.
A Multitone Roof színátmenetes tetőfényezés az új ötajtós MINI-hez elérhető szinte összes karosszériafényezési árnyalattal kombinálható, még az új Rooftop Grey metál fényezéssel is. A karosszéria hasonlóan erőteljes, mégis elegáns szürke tónusa – amely enyhén ezüstös fénybe folyik át – a Multitone Roof színátmenetes tetőfényezés látványos kiegészítő árnyalata.
Az új ötajtós MINI utasterében széleskörűen újragondolt műszerfal és egy sor új kényelmi funkció erősíti a bőséges helykínálatot. A középső szellőzőrostélyokat a mérnökök teljes egészében újratervezték és elegánsan a középkonzol vonalvezetéséhez igazították. Újragondolták a központi műszeregységet is, amely az alapfelszereltségként kínált 8,8” képernyő-átmérőjű központi kijelzőnek otthont adva nyomatékosítja az utastér modern, prémium hangulatát. Újdonság továbbá az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető multifunkciós műszerfali kijelző és a multifunkciós gombokkal ellátott, már alapfelszereltségként bőrrel borított sportkormány. Az új ötajtós MINI-ben most először válik elérhetővé a kormányfűtés az opcionális extrafelszereltség részeként.
Az utastér minden eddiginél pihentetőbb, komfortosabb atmoszférájához a változatos kijelző- és hangulatfények is nagymértékben hozzájárulnak. A multifunkciós műszerfali kijelző és a központi kijelző megjelenítési stílusa kétféle üzemmódban változtatható: „Lounge” üzemmódban a megjelenített tartalmak türkiz és halványkék árnyalatban világítanak, míg „Sport” módban a vörös és antracit színek dominálnak. Az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető MINI Vezetési Üzemmódok (MDM – MINI Driving Modes) esetén a kijelzők színe és az utastér hangulatvilágítása is a kiválasztott vezetési üzemmódhoz igazodik. Az új ötajtós MINI így minden pillanatban hangulatos atmoszférával kedveskedik az ügyfeleknek.
A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.