DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 7. szombat
Egyéb

A vadonatúj Hyundai IONIQ 5

A Hyundai Motor Company a mai napon, egy virtuális világpremier keretében bemutatta az IONIQ 5 kompakt szabadidőjárművet.

A Hyundai új, akkumulátoros elektromos járműveket (BEV) felvonultató IONIQ almárkájának első tagjaként az IONIQ 5 fenntartható megoldásaival és innovatív funkcionalitásával új mércét állít az elektromobilitás életstílusának.

IONIQ 5 EXT 2



Az IONIQ 5 alapját a Hyundai Motor Group kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez tervezett E-GMP (elektromos, globális moduláris platform) padlólemeze adja: az ebből adódó, nyújtott tengelytáv határozta meg a modell egyedi arányait. Az E-GMP alkalmazása tette lehetővé az IONIQ 5 innovatív, számos tapintási ponton környezetbarát anyagokkal borított belső kialakítását; a kiemelkedő teljesítményhez társuló, ultragyors töltési lehetőséget és V2L (járműből a fogyasztóra) funkcionalitást; valamint azokat a fejlett online kapcsolódási és vezetőtámogató szolgáltatásokat, amelyek a felülmúlhatatlan utazási élmény mellett kiemelkedő biztonságot is szavatolnak.

„Az IONIQ 5 korlátozások nélkül alkalmazkodik mindenki életstílusához, és az egész utazás során előre gondoskodik az utasok igényeiről.” – mondta Thomas Schemera, a Hyundai alelnöke és globális marketing vezérigazgatója. „Túlzás nélkül az első olyan elektromos jármű, amely belső terének és fejlett technológiáinak innovatív felhasználásával vadonatúj élményt biztosít.”

IONIQ 5 EXT 1

Az elektromos járművek tervezésének új korszakát harangozza be

Az IONIQ 5 progresszív formaterve szakít a múlt bevett szokásaival, és kihasználja a kifejezetten akkumulátoros elektromos járművekhez tervezett padlólemezből adódó, új formatervezési szabadságot. A vállalat első sorozatgyártású modelljének, a Hyundai Pony-nak a merészségét idéző IONIQ 5 rávilágít arra a 45 éve tartó utazásra, amely során a Hyundai az ügyfelek életének szerves részévé vált, és ezzel kapcsot teremt a múlt, a jelen és a jövő között. Az IONIQ 5 ezzel újraalkotja az időtlen formaterv fogalmát, egyben megteremtve azt a tematikát, amely az IONIQ modellcsalád bővülésével együtt fejlődik majd.

Az IONIQ 5 a Pony által ihletett sziluett és a 3000 mm-es tengelytáv társításának köszönheti egyedülálló külső stílusát. Ahhoz, hogy a nyújtott tengelytávból adódó, újszerű arányokat a modern elektromos járművek tipológiához igazítsák, a formatervezőknek különösen kifinomult megközelítést kellett alkalmazniuk.

IONIQ 5 EXT 5

Elöl a kerékívekre rázáródó motorházfedéllel találkozunk; ez a Hyundai történetében most először alkalmazott megoldás rendkívül szűk illesztési hézagokat, és ezáltal optimális aerodinamikai teljesítményt eredményez. Az első lökhárító hangulatát az a látványos V-alak határozza meg, amely az IONIQ 5 összetéveszthetetlen fénykarakterét megteremtő, jellegzetes nappali világítást is magában foglalja. Az apró, pixelszerű LED-csoportok a jármű faránál is visszaköszönnek.

Oldalt a karosszéria síkjába simuló, onnan automatikusan kiemelkedő kilincsek nem csak letisztult felületet, de jobb aerodinamikai hatásfokot is eredményeznek. Az orr és a far formai elemei az ajtóknál olvadnak egységbe, megvalósítva a vadonatúj Hyundai Tucsonnál bevezetett 'parametrikus dinamika' formanyelvet. A Hyundai 45 elektromos tanulmányautót idéző, robusztus C-oszlop messziről felismerhető, tiszteletet parancsoló megjelenéssel vértezi fel az IONIQ 5-öt.

csm_hyundai-ioniq-5-launch-09-1610_1a4e8cd41c

Az aerodinamikailag optimalizált keréktárcsákon is visszaköszön a parametrikus pixel dizájntematika: 20 colos átmérőjükkel ezek a legnagyobb keréktárcsák, amelyeket a Hyundai valaha elektromos járműre szerelt. A kerekekkel válnak teljessé az IONIQ 5 tökéletesített, a Hyundai E-GMP platformjához optimalizált arányai.

„Új mobilitási élmény egy új generáció számára. A projekt első pillanatától kezdve ez volt a feladatunk: hogy tovább tekintsünk a látóhatárnál, mégis megőrizzük a Hyundai alapvető értékeit.” – mondta SangYup Lee alelnök, a Hyundai globális formatervező központjának igazgatója. „Az IONIQ 5 az időtlen értékek új definíciója: egy közös szál, amely kapcsolatot teremt a márka múltja, jelene és jövője között.”

Az „élettér” tematika határozza meg a belső minden elemét, mindenekelőtt azt az „univerzális sziget” névre keresztelt padlókonzolt, amely akár 140 mm-rel hátrébb tolható. Az univerzális sziget, valamint az akkumulátoroknak otthont adó, teljesen sík padló szabadabb mozgást tesz lehetővé a fedélzeten.

csm_hyundai-ioniq-5-launch-07-1610_2a7d9dbcb2

Az IONIQ 5 első ülései elektronikusan szabályozhatók. Az ülések optimális szögben dönthetők hátra, így az utasok a súlytalanság élményét élhetik át. A Hyundai mintegy 30 százalékkal csökkentette az első ülések vastagságát, ezzel még több helyet biztosítva a hátul utazóknak.

A belső tér számos tapintási pontját – az üléseket, a tetőkárpitot, az ajtóburkolatokat, a padlót és a kartámaszokat – fenntartható forrásból származó, környezetbarát anyagok borítják, az újrahasznosított PET-palackoktól kezdve a növényi alapú (bio-PET) fonalakig és természetes gyapjúfonalakig; a környezetbarát módon feldolgozott, növényi cserzésű bőrtől kezdve a növényi alapú biofestékekig.

Az ügyfelek kilencféle karosszériaszín közül választhatnak; ezek közül öt, természeti ihletésű árnyalat kizárólag az IONIQ 5-höz rendelhető. A beltérben háromféle színharmónia áll rendelkezésre.

Minden ügyféligényt kielégítő elektromos hajtási rendszerek

Az IONIQ 5-höz elérhető, elektromos hajtási konfigurációk minden ügyfél mobilitási igényeihez igazodnak, anélkül, hogy kompromisszumot kellene kötni a teljesítmény terén. Az ügyfelek kétféle akkumulátorcsomag – 58 kWh vagy 72,6 kWh – közül választhatnak, ahogy villanymotor-konfigurációból is kettő áll rendelkezésre: az egyiknél csak a hátsó tengelyen, a másiknál elöl és hátul egyaránt található villanymotor. Az összes elérhető elektromos hajtási konfiguráció kiemelkedő hatótávolságot kínál; a végsebesség minden esetben 185 km/óra.

A hajtáslánc-kínálat csúcsán a 72,6 kWh-os akkumulátorral társított összkerékhajtású (AWD) konfiguráció áll: ennek rendszerteljesítménye 225 kW; maximális kombinált forgatónyomatéka 605 Nm. Ez a hajtáslánc 5,2 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órára.

Ugyanez a 72,6 kWh kapacitású akkumulátor kétkerék-hajtással (2WD) társítva 470-480 kilométeres elektromos hatótávolsággal vértezi fel az IONIQ 5-öst (WLTP norma szerint.)[1]

IONIQ 5 EXT 3_resize

Ultragyors akkumulátortöltés innovatív V2L (járműből a fogyasztóra) funkcióval

Az IONIQ 5 E-GMP padlólemeze 400V és 800V töltési rendszereket is képes kezelni. A platform alapértelmezésben a 800 voltos töltést is támogatja, ám további komponensek vagy adapterek nélkül is alkalmas a 400V-os töltés fogadására. A többféle feszültségű töltőrendszer világelső, szabadalmaztatott technológiája a villanymotort és az invertert felhasználva alakítja át a 400V-ot 800V-ra, így gondoskodva a kiszámítható töltési kompatibilitásról.

350 kW teljesítményű töltőt használva az IONIQ 5 mindössze 18 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető. Az IONIQ 5 csupán 5 perc alatt 100 kilométer megtételére (WLTP) elegendő töltést képes felvenni.

Emellett az IONIQ 5 innovatív V2L funkciójának köszönhetően a felhasználók bármilyen elektromos berendezést (pl. elektromos kerékpár, elektromos robogó vagy kempingfelszerelés) tölthetnek vagy működtethetnek a járműről, amely így guruló töltőként szolgál.

A V2L funkció legnagyobb kimenő teljesítménye 3,6 kW. A V2L csatlakozó aljzat a második üléssor alatt található, és a jármű aktív állapotában használható. Kívül, az akkumulátor töltésére szolgáló aljzat mellett egy másik V2L csatlakozót is elhelyeztek. A felhasználók konverter segítségével tölthetik nagyteljesítményű elektromos berendezéseiket. A külső csatlakozóról a jármű lekapcsolt állapotában is vételezhető elektromos áram.

001_IONIQ_Product_Front_resize

Innovatív kapcsolódási és vezetőtámogató funkciók a biztonság és a kényelem szolgálatában

Az IONIQ 5 fejlett technológiák alkalmazásával biztosít fokozott digitális felhasználói élményt. A széles, konfigurálható, kettős vezetői környezet egy 12 colos infotainment érintőképernyőből, valamint egy árnyékoló nélküli, 12 colos digitális műszeregységből áll, amely a felhasználók igényei szerint testre szabható.

Az IONIQ 5 az első olyan Hyundai modell, amely kiterjesztett valóságú Head-Up kijelzőt (AR HUD) alkalmaz, gyakorlatilag kijelzővé alakítva át a szélvédőt.

Az IONIQ 5 a Hyundai SmartSense fejlett vezetőtámogató rendszer következő generációját is megkapta, és ezáltal a legmagasabb szintű biztonságot és kényelmet kínálja vezetőjének. Az IONIQ 5 a Hyundai történetében elsőként kínál Autópálya asszisztens 2 (HDA 2) funkciót. A további vezetőtámogató funkciók között említést érdemel a ráfutásos balesetet megelőző rendszer (FCA), az aktív holttérfigyelő rendszer (BCA), az intelligens sebességkorlátozó táblafelismerő rendszer (ISLA), a vezető éberség-felügyeleti riasztás (DAW), vagy az adaptív távolsági világítás (HBA), és így tovább.

Az IONIQ 5 európai forgalmazása 2021. első félévében veszi kezdetét egyes kiválasztott régiókban.

 

[1] Becsült hatótávolság. Az IONIQ 5 hivatalos hatótávolságát a későbbiekben tesszük közzé.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: