Audi, amilyen még sosem volt: e-tron GT modelljével a márka bemutatja, milyen érzelemdús és vonzó módon alakítja a mobilitás jövőjét. A tisztán elektromos hajtásrendszerű Gran Turismo előzetes értékesítése 2021 februárban két modellváltozatában – e-tron GT quattro és RS e-tron GT – kezdődik meg. Mindkettő erős, gyors és dinamikus, s mindkettő helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedik. E tulajdonságok összességéből pedig olyan erős karakter születik, amely újraértelmezi a Gran Turismo alapgondolatát.
Az Audi e-tron GT külseje dinamikus műalkotás. Minden felületét és vonalát harmónia jellemzi, az extrafelszerelésként az Audi lézervilágításával is rendelhető fényszóróktól egészen a nagyméretű hátsó diffúzorig. Összességében e részletek végül olyan szoborszerű alakzatot alkotnak, amelyet mintha maga a menetszél formált volna. Mivel a vonalvezetést színvonalas aerodinamikai kvalitások jellemzik, a légellenállási együttható (cw) mindössze 0,24-ra adódik. A beltér is a klasszikus Gran Turismo modellek sajátja: a vezető és az első utas egymástól széles középkonzollal elválasztva, sportosan mélyen ül, s a hátsó ülések felnőttek számára is elegendő helyet kínálnak. A belső kialakítás progresszív eleganciája szintén az autó alapvető karakterét hangsúlyozza.
A Gran Turismo színvonalas menetdinamikai képességekkel rendelkező, sportos túraautó, egyfajta egyéni stílusú „cirkáló” – az Audi e-tron GT karakterét is ez határozza meg. Modellváltozattól függően elektromos motorjai együttesen 350 kW (476 LE) vagy 440 kW (598 LE) teljesítményt nyújtanak, ami igazán dinamikus sprinteket tesz lehetővé, ám éppilyen fontos a 85 kWh nettó energiatároló képességű akkumulátor biztosította akár 487 kilométeres hatótáv (a WLTP-ciklus szerint) is. A 800-voltos technika a gyors egyenáramú töltések lehetőségét is kínálja, mégpedig akár 270 kW teljesítménnyel.
A futómű konstrukciójának alapjául szintén a dinamika és a kényelem egyensúlya szolgál, amihez olyan technikák járulnak nagyban hozzá, mint az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer, az összkerékkormányzás, a csillapításszabályzás, a háromkamrás légrugók, az elektromos összkerékhajtás és a hátsó tengely differenciálzárja. A kerekek peremátmérője akár 21 col, az extrafelszerelésként szénszálerősítésű kerámia kivitelben is rendelhető féktárcsák átmérője pedig akár 420 milliméter is lehet.
Mint minden Audi, az e-tron GT is széleskörűen hálózatba kapcsolt jármű, az infotainment-berendezés, az Audi connect online-szolgáltatások és a vezetői segédrendszerek egyaránt a technika legfrissebb állását tükrözik. S mivel e dinamikus műalkotásnak jól is kell szólnia, az Audi saját hangot is komponált az e-tron GT számára, amely erőteljes és progresszív – vérbeli Audi.
A megadott felszereltségek, adatok és árak a németországi modellprogramra érvényesek. A változtatás és a tévedés joga fenntartva!
1. Audi e-tron GT quattro – Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 19,6 - 18,8 (NEDC), 21,6 - 19,9 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
2. Audi e-tron GT quattro – Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 19,6 - 18,8 (NEDC), 21,6 - 19,9 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
3. Audi RS e-tron GT – Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 20,2 - 19,3 (NEDC), 22,5 - 20,6 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Az üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a jármű választott felszereltsége függvényeként alakulnak.