Ha a méretkülönbséget leszámítjuk, a Jeep Wrangler a Suzuki Jimnyvel játszik egy ligában, ugyanis csak ez a két modell elérhető manapság az új autók között alvázas felépítéssel és elől-hátul merev tengellyel. Mindebből hamar kiderülhet: tesztautónk teljesen szembemegy a ma divatos szabadidőautós trendekkel. A legfőbb eltérés, hogy ezzel a kocsival tényleg terepre lehet menni – a mutatványhoz persze nem árt megfelelő abroncsokkal szerelni. A másik, hogy a megszokott személyautós vezetési élmények itt eltűnnek. Kijelenthető, hogy ha valaki nem bírja a nyersebb stílust, az egyenes menetben korrigálást igénylő kormányzást, akkor felejtse el ezt a típust.
Az ikonikus terepjáró külsején és belsején is sok helyen hagytak emlékeztetőt az első Jeepre, ezért a Willys jellegzetes alakja, hűtőrácsa rengeteg helyen visszaköszön.
A levehető tetős autó jó példa arra, hogy a fizikai kapcsolókat érdemes meghagyni, mert ésszel tervezve nagyon magas szintű használhatóságot lehet elérni. A 21. század azért jelen van a fülkében, mert a legfrissebb Uconnect rendszerrel felszerelt, 8,4 colos központi kijelzőt építették be. A menürendszer kezelése egyszerű, jól átlátható és sok terepjárással kapcsolatos információ lehívható róla. Érdekesség, hogy hét USB-csatlakozó található az utastérben, plusz egy 220-as csatlakozó. A szuperlátványos, az ősi Jeepet idéző külső ellenére a ma megszokott vezetési segédek elérhetők az autóban.
A Wranglerbe bekerült az Alfa Giuliában megismert 2,2 literes dízelmotor, ami mögött 8 fokozatú, ZF gyártmányú automata váltó található. A hajtásrendszer jól működik a közel kéttonnás autóban, erre legjobb bizonyíték a 8-8,5 litert is elérő tesztfogyasztás.
Műszaki adatok
Hossz/szél./mag.: 4882/1894/1901 mm
Motor: 2143 cm3, 200 LE/ 3500, 450 Nm/2000
Gyorsulás (0–100 km/h): 9,4 s
Ár: 17 194 880 Ft (alapár: 16 480 000 Ft)
Tesztautó: FCA Central and Eastern Europe Kft.