Amint Michael Oeljeklaus, a Skoda Auto igazgatótanácsának a termelés és a logisztika területeiért felelős tagja hangsúlyozta: „Az ENYAQ iV a Skoda első sorozatgyártású modellje, amely már eleve tisztán elektromos, akkumulátorhajtású gépkocsiként született, új SUV-modellünk így belsőégésű motorral szerelt modelljeinktől alapvetően eltérő követelményeket fogalmaz meg a gyártási eljárások és a termelési folyamatok tekintetében. Ez azon kiterjedt előkészítési és átalakítási munkálatokban is tükröződik, amelyeket Mladá Boleslav-i főüzemünkben immár tavaly nyár óta végeztünk. A Skoda ENYAQ iV mai gyártáskezdete a MEB- és MQB-alapú járművek a teljes vállalatcsoportban egyedülálló közös gyártósorán, egész csapatunk számára nagyon különleges pillanat.”
Annak érdekében, hogy az MEB- és MQB-platformok műszaki alapjaira épülő modelljeit ugyanazon gyártósoron állíthassa elő, a Skoda 32 millió eurót invesztált a szükséges átalakítási munkálatokba Mladá Boleslav-i székhelyén, ahol a jövőben teljesen rugalmasan, naponta akár 350 ENYAQ iV is készülhet az OCTAVIA és a KAROQ sorozatok tagjai mellett. Ennek során a cseh gyártó statikailag is megfelelően átalakította az épületeket, az alkatrészszállítási technológát pedig a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású járművek, illetve a beépített alkatrészek és főegységek tömege szerint módosította. Mindezeken túl az az akkumulátorok kezelése területén például hőkamerák telepítésével vezetett be további biztonsági óvintézkedéseket, amelyek a gyárcsarnok hőmérsékletét éjjel-nappal felügyelve, adott eltérés esetén riasztást aktiválnak.
Az autós hírek támogatója az Aquaprofit Zrt.
Hátsó- vagy összkerékhajtás, hosszú távon fenntartható forrásokból származó anyagok a beltérben és innovatív vezetői segédrendszerek
Háromféle akkumulátormérettel és öt teljesítményváltozattal gondoskodik a Skoda ENYAQ iV a vezetés hosszú távon fenntartható és élvezetes élményéről. Két legerősebb változatában hátsó elektromos motorját az első tengelyen is kiegészíti egy további elektromos gép, hatótávja pedig akkumulátormérettől függően akár az 536 kilométert is elérheti a WLTP-ciklus szerint. Belterében Design Selection összeállítások váltják fel a hagyományos felszereltségi szinteket. Az átfogóan összehangolt belső felszereléseket a modern lakóterek inspirálták és olyan hosszú távon fenntartható eljárásokkal megmunkált és újrahasznosított anyagokat tartalmaz, mint például a gyapjú és növényi kivonatokkal cserzett bőr. Szintén a ŠKODA első modelljeként kínál az ENYAQ iV kibővített valósággal (Augmented Reality) működő Szélvédő-kijelzőt (Head-up Display) is, amely a vezető primer látóterének két mezőjében szolgál információval a sebességről és a rendszer által felismert közlekedési táblákról.
A tisztán elektromos, akkumulátorhajtású Skoda CITIGOe iV és a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű Skoda SUPERB iV formájában a Skoda már 2019 közepén bemutatta 125 éves története első elektromossá alakított modelljeit, emellett Mladá Boleslav-i főüzemében a vállalatcsoport más márkáinak plug-in hibrid modelljeihez is gyárt nagyfeszültségű hajtásrendszer-akkumulátorokat. Különös hangsúlyt fektet a Skoda Auto munkatársai és tanulói, valamint a beszállítói alkalmazottak célzott és átfogó képzésére az elektromos mobilitás területén, időközben már több mint 16 ezer dolgozó vett részt a speciális oktatásokon.