Váltóáramú töltés: kétszeres kapacitás
Az egyenáramú gyorstöltés mindig is nagy erőssége volt az e-tron modelleknek. Most az Audi a váltóáramú gyorstöltést is lehetővé teszi. Az ügyfelek mostantól az e-tron 55 és az e-tron Sportback 55 modelleket egy második fedélzeti töltővel rendelhetik, amely 11 kW-ról 22 kW-ra növeli a teljesítményt a megfelelő töltőállomásokon. Ez a lehetőség 2021. közepétől az e-tron 50 és az e-tron S modelleknél is rendelkezésre áll majd. A hagyományos mode 3 kábel, amellyel az e-tron modellek a nyilvános töltőoszlopokhoz csatlakoznak már képes a 22 kW töltési kapacitás kezelésére.
Intelligens kapcsolat: az e-tron connect töltési rendszer
Az új connect töltési rendszer, amelyet az Audi otthoni garázsokhoz ajánl, szintén úgy került kialakításra, hogy akár 22 kW töltési kapacitás kezelésére is képes legyen. Háztartási csatlakozó aljzatokhoz készült, így az otthontól távol is használható. Megfelelő otthoni beüzemeléssel képes az e-tron 55 modelleket mindössze 5 óra alatt teljesen feltölteni. A connect töltési rendszer egy 5 colos érintő képernyős vezérlőegységből és egy fali blokkból áll. Wi-Fi internet kapcsolata lehetővé teszi, hogy a myAudi alkalmazáson keresztül irányítsuk illetve az egyes funkciók frissítése is ennek segítségével történik. Az Audi a connect töltési rendszer optimális használatához egy három fázisú, 400 V csatlakozó aljzat használatát javasolja. Kívánságra a helyi Audi kereskedés által javasolt villanyszerelő ellenőrzi a villamoshálózatot és gondoskodik a megfelelő technológia beszereléséről.
Az SMA Solar Technology vagy a Hager Group megfelelő otthoni energiagazdálkodási rendszerével összhangban az e-tron connect töltési rendszer további intelligens funkciókat is kínál. Ilyen például az, amikor az Audi e-tron a háztartásban élő többi fogyasztó igényét is figyelembe véve a megmaradó energiát felhasználva végzi a töltést, elkerülve ezzel az otthoni elektromos rendszer túlterhelését. A töltési rendszer lehetővé teszi az ügyfeleknek, hogy egyedi prioritásokat határozzanak meg, amilyen például a változó árú elektromosáram esetén az olcsóbb völgyidőszakok preferálása a töltéshez. Amennyiben otthon rendelkezésre áll fotovoltaikus (napelemes) rendszer, az autó töltésénél előnyben részesíthetjük az így termelt elektromos áram használatát. A töltéstervezés így figyelembe veszi a napos időszakokkal kapcsolatos előrejelzést. További, az e-tron connect töltési rendszer által kínált extra például a PIN kódos védelem az illetéktelen felhasználók ellen és a töltési energia rögzítése is.
Új kormánykerék: még nagyobb kényelem az adaptív menetasszisztensnek (Adaptive Cruise Assist) köszönhetően
A továbbfejlesztett kormánykerekek még nagyobb kényelmet kínálnak. A vezetőnek csupán percenként egyszer kell finoman megérintenie az érintésérzékeny karimát, hogy az autó oldalirányú vezetését biztosító adaptív menetasszisztens aktív maradjon. Azonban továbbra is a vezetőé a teljes felelősség a jármű kormányzását illetően. A csúcstechnológiát képviselő rendszer – amely a vezetői segédrendszerek új központi szabályzóegységének (zFAS) adatait használja – képes az Audi e-tron modellt a sáv közepén tartani. Emellett a teljes sebességtartományban gondoskodik a hosszirányú vezérlésről, támogatja továbbá a vezetőt gyorsításnál, fékezésnél, a sebesség vagy a távolság tartásánál és közlekedési torlódások esetén.
Új méret az S modellek számára: 22 colos kerekek
Az Audi e-tron S és az Audi e-tron S Sportback a szériafelszereltség részeként 20 col peremátmérőjű kerekkel érkezik, a 21 col peremátmérőjű kerekek opcionálisan érhetők el a kínálatban. Az Audi Sport GmbH azonban még tovább emelte a tétet, így a fenti modellek 9.5Jx22 col méretű kerekkel is választhatók lettek. A titánium szürke keréktárcsák ötküllős megjelenéssel és fényes felülettel érkeznek.
Az e-tron modellek újdonságai azonnal már rendelhetőek, az ügyfelek ezeket a járműveket az év végétől vehetik majd át.
Az említett modellek üzemanyag-/elektromosáram-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai:
Audi e-tron 55 quattro:
Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 26,2 – 22,2 (WLTP); 24,2 – 22,0 (NEDC)
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Audi e-tron Sportback 55 quattro:
Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 25,9 – 21,6 (WLTP); 23,8 – 21,6 (NEDC)
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Audi e-tron 50 quattro:
Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 25,8 – 21,7 (WLTP); 28,8 – 28,2 (NEDC)
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Audi e-tron S:
Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 28,4 – 26,8 (WLTP); 28,8 – 28,2 (NEDC)
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Audi e-tron S Sportback:
Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 28,1 – 26,4 (WLTP); 28,3 – 27,5 (NEDC)
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0