A harmadik generációs S60 már a formájával is nagyon megnyerő. A dizájnja a Volvo legújabb stílusában készült a jellegzetes T alakú fényszórókkal és hasonlóan látványos hátsó fényekkel, ebben a színben és R-Design kivitelben különösen vonzó jelenség. A lépcsőshátú karosszéria arányai tökéletesek, a vonalai pedig olyan markánsak, mint az S90-nek, csak éppen a méretei kisebbek.
A berendezése is felismerhetően volvós, a középpontban a 9 colos, álló formátumú érintőképernyővel, amit éppen úgy lapozhatunk, mint egy táblagépet. A főbb funkciókat három képernyőre költöztették, még a klímaberendezést is innen kell állítani, és az okostelefon-tükrözés sem maradt ki.
Remekül tart és nagyon kényelmes az R-Design változat állítható combtámaszos sportülése, amiben könnyen megtalálni az ideális üléspozíciót. A hátsó üléssor két felnőttnek kényelmes, a harmadik utas elhelyezkedését a magas padlóalagút korlátozza. Utazni hátul is nagyon kényelmes, hiszen felárért oldalanként szabályozható a klíma, és ötletes, hogy az ajtóoszlopokba is kerültek szellőzőnyílások.
Az S60-ban tökéletes a minőségérzet, igényesek az anyagok és kifogástalan a kidolgozás, mindenhez jó hozzáérni, még a távirányító is bőrborítású. A Volvókban megszokott módszerrel a középkonzolon lévő kapcsoló elfordításával indíthatjuk be a motort, ami az új S60-ban már csak benzines lehet. Az összes változat alapját a kétliteres, turbós négyhengeres erőforrás adja, ami közvetlen befecskendezéses, és részecskeszűrővel is ellátták. A kínálatban a T5 a középső modell, aminek a 250 lóerő teljesítménye és 350 Nm nyomatéka is teljesen elegendő az 1,6 tonnás S60-hoz. Az erejét az Aisin nyolcfokozatú automata váltója továbbítja az első kerekekhez, és bár a teljesítménye megvan ahhoz, hogy gyorsan autózzunk vele, inkább kényelmesen magabiztos, mintsem vérpezsdítően sportos ez a motor.
Az utastér zajszigetelése kiválóan sikerült, a motor is nyugodtan dolgozik, 130 km/óránál nyolcadikban alig kétezres fordulatszám fölött, ami autópályán 7,5 literes fogyasztást hoz. A városi forgalom gyakori indításai még a széria start-stop rendszerrel együtt is 10 liter közelébe tudják növelni az értéket. A dízel híján erre a konnektorról tölthető hibrid lehet a megoldás, ami viszont jóval erősebb, és az ára is más kategóriába helyezi.
A Volvónál hagyományosan nagy figyelmet fordítanak a biztonságra, és ez az új S60-ra is igaz. A kategóriában megszokott városi vészfékező, sávtartó és táblafelismerő asszisztenseken kívül szériában adja az útelhagyást megakadályozó és a frontális ütközést kormányzással elkerülő rendszereket.
Műszaki adatok
Volvo S60 T5 R-Design
Hossz/szél./mag.: 4761/1850/1431 mm
Motor: 1969 cm3, 250 LE/5500, 350 Nm/1800
Gyorsulás (0–100 km/h): 6,5 s
Ár: 17 270 000 Ft (alapár: 12 539 000 Ft)
Tesztautó: Volvo Magyarország Kft.
Megjelent az Autó és Stílus magazin 2019/5. számában.