DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 26. csütörtök
Egyéb

Magyarországon is bemutatkozott a megújult BMW 5-ös sorozat

Bemutatkozott a friss BMW 5-ös sorozat, mely új plug-in hibrid hajtáslánccal, megújult külsővel és számos vezetést támogató rendszerrel, illetve innovációval kívánja megszilárdítani pozícióját a prémium üzleti szegmensben.

Az új BMW 5-ös limuzin és az új BMW 5-ös Touring egyaránt elérhető lesz plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával, a négy- és hathengeres motorokkal szerelt modellváltozatok hatékonyságát pedig egy 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia fokozza tovább. Az utastér legfőbb újítása a 12,3” képernyő-átmérőjű központi kijelzővel büszkélkedő kijelző- és járművezérlő rendszer, a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziója pedig a BMW Personal Intelligent Assistant jövőbe mutató szolgáltatásait is a bajor prémiumgyártó ügyfeleinek kezébe adja. Az új BMW 5-ös sorozatban számos innovatív vezetést támogató rendszer hozza egy lépéssel közelebb az automatizált járművezetés korszakát, így például az opcionális extrafelszereltség részeként megrendelhető kormányzó- és sávtartó asszisztens (Steering and Lane Control Assistant), amely már aktív navigációra és az autópályák leállósávjainak automatikus megkülönböztetésére is képes.

P90402667_highRes_bmw-5-series-lci-in-_resize



A BMW 5-ös sorozatának 1972 óta íródó története már a hetedik generációjánál tart, mely az elmúlt közel 4 évben több mint 650 000 darabos értékesítésével nagy sikerrel folytatta elődei útját.

A dizájnerek a BMW legendás, vese alakú hűtőrácsát mindkét irányban szélesebbre rajzolták, miközben mélyebben a lökhárító felé húzták és egyetlen kerettel látták el. A fényszórók vékonyabb fénykontúrt viselnek, amelyek modern benyomást keltenek. Fényszórónként kettő „U” alakú – vagy az opcionális extrafelszereltség részeként „L” alakú – nappali menetfény világít egymás mellett, amelyek egyszerre precíz és modern fényszóró-technológiáról árulkodnak. Az új, full LED-technológiás első fényszóróknak már az adaptív kanyarfények is részei, miközben az opcionális extrafelszereltségek közé a mátrix funkcióval dolgozó, elvakítás-mentes BMW Selective Beam intelligens távolságifény-asszisztens is felkerült. Sőt mi több, az új BMW 5-ös sorozat motorváltozataihoz a BMW Laserlight lézerfény-technológia is megrendelhető. Mindkét, opcionális extrafelszereltségként elérhető első fényszóró-pár esetén a nappali menetfény külső fénycsíkja funkcionál irányjelzőként. Az 5-ös BMW új nemzedékének erőteljes megjelenését hátulnézetből új, fekete betétekkel ellátott, „L” fénymotívummal dolgozó hátsó lámpák fokozzák. Az innovatív világítótestben a menetfények és a féklámpa fényei közös mintát alkotnak, amely a háromdimenziós külső lencséken megtörve látványos fényhatást kelt. Az új BMW 5-ös sorozat összes modellváltozata trapéz alakú kipufogóvégeket kap, a felszereltségi szinttől és a motorváltozattól függetlenül.

A hatékonyság még változatosabb testet ölt: a BMW 5-ös sorozat öt új plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatának világpremierje

2020 őszén a hálózatról tölthető BMW modellek sora is jelentősen tovább bővül: érkezik a BMW 545e xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,2 – 2,3 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,8 – 16,3 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 49 – 53 gramm / km; a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság: 47 – 57 km), a BMW 530e Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,8 – 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,4 – 16,1 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 – 46 gramm / km; a nagyfeszültségű akkumulátoregyetlen feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 52 – 57 km) és a BMW 530e xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,2 – 2,4 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 16,1 – 16,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 50 – 54 gramm / km; a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető tisztán elektromos hatótávolság (WLTP): 48 – 53 km). A három újdonság bemutatkozásával az 5-ös BMW plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatainak portfóliója öttagúra nő, amely azt jelenti, hogy a felső-középkategóriában a BMW kényezteti ügyfeleit a legszélesebb hálózatról tölthető modellpalettával.

P90402666_highRes_bmw-5-series-lci-in-_resize

Az autós hírek támogatója az Aquaprofit Zrt

Aquaprofit_banner_728x90

Az új BMW 545e xDrive limuzinban egy soros hathengeres benzinmotor és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba integrált elektromos motor párosa gondoskodik a lebilincselően dinamikus vezetés páratlanul hatékony élményéről. A két erőforrás maximális rendszerteljesítménye 290 kW / 394 lóerő, amelyet a négy hajtott kerék között a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás oszt el. Az energiahatékonyság és a sportosság márkára jellemző egységét a BMW új Touring modelljei is büszkén hirdetik, amelyek plug-in hibrid hajtáslánc-technológiája egy négyhengeres benzinmotor és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba integrált elektromos motor párosára épül. A rendszer az intenzív terhelés esetén átmeneti teljesítmény-többletet garantáló XtraBoost funkciónak köszönhetően 215 kW / 292 lóerő maximális rendszerteljesítményre képes.

48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia az összes négy- és hathengeres modellben

A forradalmi mild-hibrid technológia – amelyet a bajor prémiummárka első ízben a BMW 520d és a BMW 520d xDrive modellpárosában mutatott be 2019 őszén – mostantól az 5-ös BMW összes négy- és hathengeres motorral szerelt modellváltozatában fokozza a menetteljesítményt és a menetkomfortot, miközben csökkenti az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást. Az extrém erős, 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológia a fékezéskor felszabaduló energiát egy második akkumulátorba táplálja vissza, amellyel nem csupán a fedélzeti elektromos rendszert látja el, de gyorsuláskor csökkenti a belsőégésű erőforrás terhelését és növeli a maximális teljesítményt is.

A mild-hibrid technológia 48 Volt kapacitású indítógenerátora 8 kW / 11 lóerő azonnali teljesítmény-többlettel képes fokozni a benzinmotor maximális teljesítményét, amellyel a kigyorsítások és az előzések menetdinamikája egyaránt nő. A technológia az állandó sebesség fenntartásakor is képes levenni a terhet a belsőégésű erőforrásról, amellyel még tovább csökkenti a modell üzemanyag-fogyasztását és károsanyag-kibocsátását. Az erőforrást indító és leállító Auto Start / Stop funkció pedig minden korábbinál kényelmesebben működik az indítógenerátor közreműködésével.

P90402665_highRes_bmw-5-series-lci-in-_resize

Új digitális szolgáltatások: BMW Maps, BMW Intelligens Személyi Asszisztens, okostelefon-integrálhatóság és távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések

Az új BMW 5-ös sorozatot alapfelszereltségként BMW Live Cockpit Plus műszerfal-elrendezéssel kínálja ügyfeleinek a gyártó, az opcionális extrafelszereltség részeként azonban a BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés is megrendelhető. Mindkettő a BMW központi operációs rendszerének legújabb, 7.0 verziójával működik, egy sor extra digitális szolgáltatással felvértezve. Azon túl, hogy percre pontosan képes kiszámolni az úti célba érkezés idejét és minden korábbinál sűrűbben frissíti a valós idejű forgalmi információkat (RTTI – Real Time Traffic Information), a felhőalapú BMW Maps azt is lehetővé teszi, hogy a bajor prémiumgyártó ügyfele saját szóhasználata szerint állítsa be az utazás úti célját. Az új BMW 5-ös sorozat alapfelszereltségének ráadásul a kibővített funkciókkal dolgozó BMW Intelligent Personal Assistant is része.

A szintén alapfelszereltségként kínált okostelefon-integrálhatóság immár az Android Auto-val és az Apple CarPlay előkészítéssel is kompatibilis, a távolról is feltelepíthető rendszeres szoftverfrissítések (Remote Software Upgrade) pedig a távolból kínálnak kibővített típus-specifikus tartalmakat és frissítéseket.

Magyar értékesítési sikerek

„A BMW 5-ös sorozata a márka egyik pillére a globális értékesítésünkben, és Magyarországon is az. Idén az év első 9 hónapjában 2536 db BMW-t adtunk el Magyarországon és az éppen frissülő 5-ös modellünk az egyik legnépszerűbb volt (3-as sorozat: 368 db, X5: 332 db, X3: 253 db, 5-ös sorozat: 249 db), így várakozásaink szerint a mostani megújulás és a plug-in hibrid nóvumok megjelenése további lendületet adhat a modell értékesítésének. Jelenleg a BMW 5-ös palettáján a legnépszerűbb modellünk** az 530e plug-in hibrid 27%-os részesedéssel, melyet az 520d és 530d modellek követnek 23, illetve 22%-kal (**2020 január-augusztusi időszak). A vadonatúj 545e xDrive Limousine és az 530e Touring verziók még nagyobb választási szabadságot hoznak majd, így rendkívül széles palettával tudunk reagálni az eltérő ügyféligényekre. A BMW plug-in hibrid modelljeinek értékesítése idén a január-augusztus időszakban 58%-kal bővült a tavalyi megegyező időszakhoz képest, az eladott 281 plug-in hibrid BMW egyre jelentősebb részarányt képvisel a palettánkon. Az 5-ös BMW plug-in hibridje a bronzérmes 54 db-bal az X5 45e (69 db) és a BMW 330e (65 db) mögött. Célunk, hogy amennyiben a koronavírus helyzet adta körülmények engedik, idén megközelítsük a 2019-es eredményeinket. Ugyanakkor a BMW Motorrad üzletágunk a nehéz gazdasági körülmények ellenére is rekordot ért el az első 9 hónap alatt, összesen 493 db nagy motorkerékpárt értékesítettünk az 500 ccm feletti kategóriában, 26%-os bővülést elérve a tavalyi hasonló időszakhoz képest. Ha a teljes BMW Motorrad kínálatot nézzük, akkor 557 darab a mérleg, mellyel 15%-ot fejlődött a márka a 2019-es első három negyedévhez képest” – mondta el Maciej Galant, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója.

Az 5-ös BMW árai (bruttó, Ft)

Limousine

  • BMW 520i - 14 750 000,-Ft
  • BMW 530i - 16 150 000,-Ft
  • BMW 530i xDrive - 16 990 000,-Ft
  • BMW 540i - 18 250 000,-Ft
  • BMW 540i xDrive - 19 070 000,-Ft
  • BMW M550i xDrive - 27 598 000,-Ft
  • BMW M5 - 36 640 000,-Ft
  • BMW 518d - 14 770 000,-Ft
  • BMW 520d - 15 300 000,-Ft
  • BMW 520d xDrive - 16 140 000,-Ft
  • BMW 530d - 17 550 000,-Ft
  • BMW 530d xDrive - 18 390 000,-Ft
  • BMW 540d xDrive - 19 650 000,-Ft
  • BMW 530e - 18 120 000,-Ft
  • BMW 530e xDrive - 18 960 000,-Ft

Touring

  • BMW 520i - 15 629 000,-Ft
  • BMW 530i - 17 029 000,-Ft
  • BMW 530i xDrive - 17 869 000,-Ft
  • BMW 540i xDrive - 19 949 000,-Ft
  • BMW 518d - 15 649 000,-Ft
  • BMW 520d - 16 179 000,-Ft
  • BMW 520d xDrive - 17 019 000,-Ft
  • BMW 530d - 18 429 000,-Ft
  • BMW 530d xDrive - 19 269 000,-Ft
  • BMW 540d xDrive - 20 529 000,-Ft

*A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: