Eltelt 56 év, de a 37-es rajtszámmal versenyző kisautó fantasztikus győzelmének emlékei szemernyit sem fakultak. 1964-ben a klasszikus Mini Cooper S első abszolút diadalát ünnepelhette a legendás Monte Carlo Ralin, volánjánál az akkor 30 éves észak-írországi ralipilótával, Patrick „Paddy” Hopkirk-kel. A fényes győzelmet, amely egy csapásra beírta a Minit a motorsport történelemkönyvébe, a brit prémiumgyártó most egy exkluzív különkiadással eleveníti fel: a négykerekű versenysportok egyik leglátványosabb diadalának hamisítatlan stílusjegyek és egyedi felszereltségi tételek állítanak emléket. Az egyik ilyen a Paddy Hopkirk nevével összeforrt 37-es rajtszám, amely a különkiadás két oldalát is díszíti.
A MINI Paddy Hopkirk Edition 2020 októberétől válik elérhetővé egyes piacokon a brit prémiumgyártó ügyfelei számára, a háromajtós MINI Cooper S (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,1 – 6,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 139 – 147 gramm / km), az ötajtós MINI Cooper S (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,2 – 6,5 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 141 gramm / km) és a MINI John Cooper Works (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,9 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 157 – 162 gramm / km) műszaki alapjain. És ahogyan a legendás rajtszám és az erőteljes motor, úgy a különkiadás Chili Red karosszériafényezési árnyalata és fehér teteje is a történelmi klasszikust idézi.
Paddy Hopkirk Mini Cooper S modellel aratott győzelmét mámoros hangulatban ünnepelte a helyszínen szurkoló közönség és az Egyesült Királyság motorsport-rajongói. Az észak-írországi pilóta és brit navigátora, Henry Liddon jelentősen nagyobb és erősebb autók ellen diadalmaskodott, hiszen a rajtrácson felsorakozó versenyzők eltérő saját tömegei és teljesítményszintjei okán jelentkező hendikepeket a versenybírók arányos többletpontokkal ellensúlyozták. A győzelem mégsem ennek, hanem a Mini Cooper S agilitásának és megbízhatóságának, illetve Paddy Hopkirk kimagasló versenyzői képességeinek volt köszönhető, legyen szó akár a kanyargós hegyi szerpentinekről, a keskeny szorosokról, a jeges útfelületekről, a szűk hajtűkanyarokról vagy a meredeken ereszkedő szakaszokról.
A Monte Carlo Ralin aratott meglepetés-győzelemmel Paddy Hopkirk egyetlen éjszaka alatt az Egyesült Királyság leghíresebb ralipilótájává, a klasszikus Mini pedig kívülállóból vérbeli motorsport-legendává érett. A kisautó eme előkelő státuszát a következő évek még tovább nyomatékosították, hiszen a Mini Cooper S 1964 után 1965-ben és 1967-ben is abszolút diadalt aratott a Monte Carlo Ralin, előbb Timo Mäkinen, majd Rauno Aaltonen finn pilótával a volánja mögött.
A klasszikus Mini Monte Carlo Ralin aratott háromszoros győzelme mind a mai napig lázban tartja a brit prémiumgyártó rajongóit, akiknek a MINI Paddy Hopkirk Edition bemutatkozásával most lehetőségük nyílik arra, hogy hamisítatlanul egyedi módon fejezzék ki motorsport iránti szenvedélyüket. A különkiadás piac-specifikus stílusban egyesíti a történelmi raligyőztes ikonikus karosszériafényezési árnyalatát a számos sötétre fényezett stílusjeggyel, valamint a 17” méretű, Track Spoke Black küllő-dizájnú vagy a 18” méretű, matt fényezésű, Cross Spoke Jet Black küllő-dizájnú MINI John Cooper Works könnyűfém keréktárcsa-garnitúrával. A különkiadás esetében a hűtőrács kerete és vízszintes merevítése, az első lökhárító alsó betétjei, a motorháztető nyílása, a kilincsek, a tanksapka, a csomagtér-kilincs, az első és a hátsó MINI-logók, illetve az első fényszórók és a hátsó lámpák keretei is magasfényű feketében ragyognak.
A 37-es rajtszám nem csupán az autó két oldalán, de az oldalsó irányjelző-paneleken is feltűnik. A karosszéria jellegzetes stílusjegyei közé tartoznak még a LED-technológiás első fényszórók és a brit zászló motívumában világító hátsó lámpák, a „Paddy Hopkirk Monte Carlo” feliratú matricák, valamint a motorháztető vezetőoldali felén végighúzódó fehér versenycsík is, amely – akárcsak a csomagtérajtó – az 1964-es Monte Carlo Rali győztesének aláírását viseli. A legendás versenyautó 33 EJB rendszámát a fehér versenycsík háromdimenziós nyomtatással készült grafikája idézi.
Paddy Hopkirk aláírása feltűnik még a műszerfal utasoldali felének magasfényű Piano Black árnyalatú dekorbetétjén is, a LED-technológiás küszöbtoldatok pedig szintén a ralilegenda nevét viselik. A MINI Paddy Hopkirk Edition exkluzív felszereltségi tételeinek sorát a MINI Excitement Package és a Comfort Access funkció színesíti, miközben a piac-specifikus opciók között Piano Black árnyalatú kiegészítő fényszórók, 37-es rajtszámot viselő kulcstartó és Piano Black árnyalatú ablaksáv is megtalálható. A minden tekintetben egyedi megjelenés érdekében a brit prémiumgyártó ügyfelei a különkiadást is maximálisan személyre szabhatják, a vezetési élmény, a kényelem és az egyediség optimalizálását a háromajtós MINI-hez és az ötajtós MINI-hez elérhető szinte összes opció segíti.
Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.