Az LC kupé minden idők egyik leglátványosabb és leginnovatívabb Lexusa, amelynek elegáns, erőteljes stílusa sokak szerint a modern autótervezés megtestesülése. Persze ez a többszörösen díjnyertes autó jóval több, mint egy mutatós formaterv – ahogy azt alábbi válogatás is bizonyítja. A fejlett fényezési technológiától kezdve a kilincsek kialakításán át az autót masszívan összetartó szegecsekig az LC rengeteg izgalmas titkot rejt, amelyek mindegyike arról az aprólékos figyelemről és gondos kézműves kidolgozásról árulkodik, ami a Lexus összes modelljét jellemzi.
STRUKTURÁLIS KÉK: A TERMÉSZET SZÍNÉNEK ÚJRAALKOTÁSA A MODERN TECHNOLÓGIÁVAL
Amikor egy trópusi pillangó ragyogó színeit csodáljuk, talán nem is gondolnánk, hogy az intenzív csillogás igazából nem is a rovar szárnyának a színe, hanem a fényvisszaverődés eredménye. Ennek alapján alkotta meg a Lexus a Strukturális Kék fényezést, olyan festéket használva, amelynek pigmentje mikrorészecskéket tartalmaz, és ezek imitálják a természetes tükröző hatást. Ha egyenesen rápillantunk az LC-re, akkor kifejezetten élénk kék színt látunk. Ha enyhén elfordítjuk a tekintetünket, az árnyalat észrevehetően sötétebbre vált; ez a hatás gyönyörűen kihangsúlyozza a kupé hatásos íveit és domborulatait. A fényezési eljárás annyira bonyolult, hogy csupán napi három autó készíthető el vele, így nem csoda, hogy a Lexus mindössze egy 300 darabos szériát díszít ezzel a festéssel.
ORSÓ FORMÁJÚ HŰTŐRÁCS: EGY JELLEGZETES LEXUS-ELEM ÚJRAÉRTELMEZÉSE
Minden új Lexus látványos dizájn-eleme az orsó formájú hűtőrács, amit a tervezők mindig úgy formálnak meg, hogy hűen tükrözze az adott modell karakterét. Az LC kupé esetében a dizájnerek több száz különálló blokkból állították össze az erőteljes 3D-hatású rácsot, így a mintázat mérete és vizuális ritmusa lentről felfelé haladva dinamikusan változik. Ráadásul ez a dizájn cseppet sem öncélú, hiszen dinamikus vonalakat teremt, amelyek egészen az autó hátuljáig végignyújtóznak a karosszérián. Ha alaposan szemügyre vesszük a hűtőrácsot, akkor láthatjuk, hogy a krómozott külső keret felül nyitott, és a tervezők itt magát a motorháztetőt ‘húzták bele’ az orsóforma kialakításába.
LED FÉNYSZÓRÓK: KOMPAKT RAGYOGÁS
A Lexus új technológiát alkalmazott az LC ultrakompakt LED fényszóróinak megalkotásához: a polarizáltfény-rendszerű (PES) lencséket, amelyek kisebbek, mint egy átlagos LED-dióda átmérőjének fele. Apró méretük ellenére ezek a lencsék kiváló megvilágítást biztosítanak, és így a Lexus keskeny, elegáns fényszórókat alakíthatott ki, amelyekben elfért három vetítőlencsés LED és a nappali menetvilágítás is – mindez a márka klasszikus dizájnja szerint elrendezve.
AJTÓKÁRPITOK: JÁTÉKOS ELEGANCIA
Az LC formatervezői nem csupán a drámai hatású karosszéria megformálásán dolgoztak, hanem az utastér tökéletesítésére is kiemelt figyelmet fordítottak – így az ajtókárpitra is, amelynek áramló, élesen metszett vonalai játékos fény-árnyék hatást keltenek. A krómozott részek izgalmas kontrasztot alkotnak a kárpitok anyagával, és a burkolat kiváló tapintási érzete nagyban hozzájárul a fényűző összhatáshoz.
KÜLSŐ KILINCSEK: FUNKCIONÁLIS SZÉPSÉG
A Lexus az LC-ben használt először süllyesztett kilincseket, amelyek teljesen belesimulnak a bezárt ajtók felületébe, így nem zavarnak bele a karosszéria áramló vonalvezetésébe, és egyben az autó aerodinamikáját is javítják. Amikor a kilincs kiemelkedik, a körülötte levő részre 15 másodpercen át fény vetül, ami az ajtó bezárása után finoman elhalványul, majd kialszik.
HÁTSÓ LÉGBEÖMLŐK: FINOM AERODINAMIKAI RÉSZLETMEGOLDÁSOK
A legtöbben úgy gondolják, hogy egy autó légbeömlői a hűtést szolgálják, de a Lexus LC-ben az aerodinamikai teljesítményt is tökéletesítik. Az ajtók mögött elhelyezett beömlők kisimítják az LC oldalán lefelé futó légáramlatokat, csökkentve ezzel a zavaró szélzajt. A vezető így jobban érzi, hogyan tapadnak a hátsó kerekek az aszfalthoz, vagyis ez a mérnöki megoldás egyben a kupé vezetési élményét és menetteljesítményét is javítja.
MANHATTAN NARANCS: NEW YORK SZÍNEI
2020-ban a Lexus egy új, exkluzív és avantgárd utastéri színsémával lepte meg az LC vásárlóit. A Manhattan Narancs árnyalat a híres Manhattan Henge nevű jelenségről kapta a nevét; ez egy igazán különleges fényhatás, amit évente kétszer csodálhatnak meg az amerikai metropolisz lakói, amikor a lenyugvó nap sugarai pontosan végigvilágítják a város nyílegyenes utcáit.
ÖNLYUKASZTÓ SZEGECSEK: INNOVÁCIÓ A GYÁRTÓSORON
Sosem fogjuk meglátni az LC kupé gyártósorán használt önlyukasztó szegecseket, de a hatásukat biztosan érezzük majd, amikor egy-egy húzós kanyarban kiélvezzük az erős, merev karosszéria előnyeit. A szilárd karosszériaszerkezet ráadásul nemcsak azért fontos, mert egy ilyen autó kezesebben irányítható, hanem azért is, mert hatásosabb ütközésvédelmet nyújt. Az önlyukasztó szegecsekkel biztonságosan rögzíthetők egymáshoz az eltérő típusú fémek, amire a hagyományos hegesztés nem lenne alkalmas. Az LC gyártásában ott kapnak szerepet, amikor az autó alsó részén össze kell kötni az alumínium és acél elemeket; a tökéletes precizitás érdekében lézersugár jelöli ki, hová kerüljenek a szegecsek.
VÁLTÓFÜLEK: ÉREZNI AZ AUTÓT
A Lexus azt szeretné, ha az LC volánja mögé beülve mindenki úgy érezné, hogy eggyé vált az autóval, ezért a tervezők a legapróbb részletek kidolgozásánál is az emberi benyomásokra összpontosítottak. Ezzel a szemlélettel készültek a kormány mögötti váltófülek, amelyekkel manuális kapcsolhatjuk a sebességfokozatokat. A hűvös tapintású magnéziumból készült kapcsolók finoman kidolgozott profilja szinte belesimul a kézbe, és akkor is ösztönösen megtalálhatjuk őket, amikor menet közben mindig más és más pozícióban markoljuk a kormánykereket.
KAROSSZÉRIA: LEGYEN ERŐSEBB ÉS KÖNNYEBB!
Az LC tökéletes kiegyensúlyozottságában az is fontos szerepet játszik, hogy a mérnökök különféle fémek és anyagok párosításával egyszerre tették szilárdabbá és könnyebbé a karosszériát. Ilyenkor nagyon fontos, hogy a megfelelő anyagot a megfelelő helyen használják, ezért a motorháztető és az első sárvédő alumíniumból készült, ami nemcsak könnyű, hanem a gyalogosok sérülésének kockázatát is csökkenti. Az ajtók szerkezetében különféle anyagokat kombináltak, többek közt sajtolt karbonszál-kompozitot (CSMC) és alumíniumot; ennek köszönhetően ötven százalékkal könnyebbek lettek, mint egy hagyományos ajtó, így ezek az elemek is jelentősen hozzájárulnak az autó alacsony súlypontjához, vagyis a kiváló irányíthatósághoz.