A Vredestein, a négy évszakos gumiabroncsokat bemutató első vállalatok egyike, most már több mint 28 éves tapasztalattal rendelkezik a négy évszakos gumiabroncsok gyártása terén. Ma ez a márka rendelkezik az európai piac legnagyobb négy évszakos termékválasztékával, és 2019 októberében az Autobild neki ítélte „az év négy évszakos gyártója” díjat. A Vredestein, hogy megőrizze vezető pozícióját és továbbra is az európai abroncstesztek legjobbjai között végezzen, még tovább fejlesztette a piacon kínált termékeit és a kisebb abroncsméretekre is kiterjesztette azokat, amelyek manapság általánosan elérhetővé váltak.
Magasabb szintű teljesítmény intelligens megoldásokkal
Az új Quatrac (15-16 hüvelykes) révén a Vredestein kiegyensúlyozott négy évszakos gumiabroncsot kínál. Emellett a környezetre is kisebb hatással van, mivel a gumiabroncs kisebb súlyának és gördülési ellenállásának köszönhetően üzemanyagot takarít meg. A Quatrac a téli és nyári abroncsok kiváló jellemzőit ötvözi a Vredestein bevált know-how-jával összhangban. Emellett a márka teljesen új anyagokat használ, és néhány ügyes változtatással új szintre növeli a teljesítményt.
Immáron a gumiabroncs mindkét vállrésze alkalmas nyári használatra, a gumiabroncs közepe pedig a téli körülményekhez igazodik a téli tapadást biztosító nagyobb lamellasűrűséggel. A vállblokkok száma a gumiabroncs átmérőjének megfelelően változik, hogy a téli gumiabroncs kiemelkedő teljesítményt biztosíthasson. A gumiabroncs „mély-V” alakú futófelület-mintázatának szögeit, lamellahosszát és levegőarányát tökéletesre terveztük.
A K+F új megközelítése
A Vredestein négy évszakos gumiabroncson dolgozó K+F csapata különböző területeken optimalizálta a gumiabroncsot – új oldalról közelítette meg a fejlesztést, hogy az abroncs megfelelhessen a kisebb abroncsméreteknek is. A Quatrac Pro fejlesztésénél például a csapat a gumiabroncs nyári tulajdonságainak hozzáadásával kezdett, majd azokhoz adta hozzá a téli sajátosságokat, hiszen tudatában volt a kiemelkedő teljesítményű autók által támasztott speciális követelményeknek. Mikor a Quatrac kifejezetten a kisebb hüvelykméretekhez tervezett gumiabronccsá vált, a fejlesztés fókusza az ehhez a szegmenshez illő leghatékonyabb kialakítás felé fordult, aminek eredményeképp megszületett a „mély-V” alak és a csökkentett lamellaszám.
Fejlődés az elődhöz képest
Az új Quatrac a száraz felületen való kezelhetőség terén 12%-kal jobb teljesítményt nyújt elődjéhez, a Quatrac 5-höz képest, aminek oka az úttal való nagyobb nettó érintkezési felület és a merevebb vállblokkok. A szilícium-dioxid alapú keverék és a „V” alakú forma nedves felületen 20%-kal jobb kezelhetőséget és 10%-kal jobb fékteljesítményt eredményez. Havon továbbá 5%-kal jobb a kezelhetőség, mivel 10%-kal több, minden kormányszögre optimalizált hókotró éleket vetettek be a kialakításánál.
A futófelület új generációs anyaga terpén alapú műgyantával és szilícium-dioxiddal van megnövelve. Az optimalizált abroncsüreg és a csökkentett levegőarány kiegyenlítettebb nyomáseloszlást eredményez, így biztosítva az egyenletesebb abroncskopást és a 20%-kal hosszabb élettartamot. Végül az új Quatrac akár 10%-kal jobb gördülési ellenállású, ami jelentős üzemanyag-megtakarítást eredményez.
A Vredestein Quatracot kifejezetten az európai utakhoz tervezték, emellett a rajta feltüntetett hármas hegycsúcsot és hópelyhet formázó szimbólum igazolja, hogy egész télen és egész Európában használható.
Az új Quatrac a szeptembertől októberig tartó első fázisban a 15”-es és 16”-es kategóriákban 39 méretben lesz elérhető, majd 2021 elején bővül a választék. A kiszállítások szeptember 7-én kezdődnek.