Az ID.4 bemutatója gyorsan közeledik, az első járművek várhatóan még az év vége előtt kiszállításra kerülnek. A jövőben a Volkswagen ID.4 része lesz a kompakt SUV modellek világszerte bővülő szegmensének, a tervek szerint pedig az elektromos SUV gyártása és értékesítése nem csupán Európában, de Kínában, sőt később az Amerikai Egyesült Államokban is zajlik majd. A hasonló Volkswagen modellektől eltérően a jármű belső tere egy teljesen új karaktert tükröz, hiszen az elektromos hajtásnak köszönhetően is igen tágas beltérrel dolgozhattak a tervezők. Klaus Zyciora, a Volkswagen Csoport formatervezési vezetője tömören összefoglalta a sokoldalú SUV modell belső terének jellegét: „Kívül szabadság, belül pedig szabad tér”. Zyciora és csapata korábbi munkaköre során, a Volkswagen márka formatervezési vezetőjeként fejlesztette ki a jármű belterét. Véleménye szerint „az ID.4 új térélményt hoz kategóriájába, köszönhetően az új MEB (modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció) platformnak.”
Jellegzetes SUV: nagy ajtónyílások , kényelmes, magas üléspozíció
Már a beszállás is igazi élmény. Az ID.4 ajtókilincsei belesimulnak a karosszériába és elektromosan nyitnak. A vezető és az utasok is hatalmas ajtónyílásokon keresztül foglalják el helyüket a járműben és élvezhetik a magas üléspozíció nyújtotta előnyöket. A hátsó sorban ülők egy magasabb kategóriában szereplő, hagyományos SUV modell térkínálatát élvezhetik. A csomagok tárolása is könnyen megoldható, hiszen a csomagtartó alaphelyzetben, a hátsó üléstámlák függőleges helyzetbe állításával is 543 literes.
Az ID.4 belső kialakítása az óriási térkínálatot hangsúlyozza: a külső formatervhez hasonlóan szintén áramvonalas és könnyed vonalvezetés jellemzi, a lényeges elemekre fókuszálva. A műszerfal lebegő hatást kelt, mivel nincs összekapcsolva az önálló elemként megalkotott középkonzollal. Nagyméretű, billenő (opcionálisan üvegből készült) panoráma napfénytető biztosítja az égbolt zavartalan látványát. Sötétedés után a háttérvilágítás beállításánál 30 színből választhatunk, hogy kiemeljük a jármű belterének elemeit. Klasu Zyciora hangsúlyozza, hogy a teljes kijelző és kezelési koncepció logikus felépítésű és átlátható, hozzátéve, hogy „az ID.4 intuitív működtetése új, elektromos könnyedséget visz a crossover SUV modellek kategóriájába.”
Az ID. Light –a szélvédő alatt futó fénycsík - egy teljesen új elem minden ID. modellnél. Ez számos helyzetben támogatja a vezetőt a különböző színekben elérhető intuitív fényhatásaival. Ennek eredményeként az ID. Light jelzi a vezetőnek, hogy a jármű hajtásrendszere aktív és az autó nyitva vagy zárva van. Hangsúlyozza a vezetéstámogató és navigációs rendszerektől érkező információkat és jelzi a fékezési szándékot illetve a bejövő telefonhívásokat. A navigációs rendszerrel együttműködve az ID. Light segít a vezetőt finoman orientálni a forgalomban: villogásával a sávváltási javaslatot jelzi és figyelmeztetheti a vezetőt, ha az ID.4 rossz sávban közlekedik.
Ülések: kiemelkedő kényelem állatmentes forrásból származó huzatokkal
Az ID.4 első ülései egyaránt sportosak és kényelmesek. Az ID.4 1ST Max limitált darabszámú modellben – amely Németországban a piaci bevezetéssel párhuzamosan debütál – az ülések a német Egészséges Hátért Mozgalom (Aktion Gesunder Rücken - AGR) jóváhagyási pecsétjét viselik. Az ülések számos elektromosan állítható funkcióval rendelkeznek, az ágyékcsigolya támaszték pedig beépített masszázsfunkcióval bír. A felhasznált anyagok tovább fokozzák a kényelmes szalon érzetet. A két jövőbeni, limitált darabszámban készülő ID.4 modell teljesen állatmentes forrásból származó üléshuzatot kap. Ezek műbőr és ArtVelour anyagok kombinációjából készülnek majd, utóbbi egy mikroszálas anyag, amely közel 20 százalék újrahasznosított PET palackot tartalmaz.
Az ID.4 1ST és az ID.4 1ST Max limitált darabszámú modellek belső terét a Platinum szürke és a Florence barna színek nyugodt, kifinomult árnyalatai határozzák meg. A kormánykerék, a kormányoszlop és a kijelzőnek illetve a vezérlő egységeknek az ajtókban található keretei a divatos Zongora fekete vagy a letisztult Elektromos fehér árnyalatokban érhetők el. Az élénk szín a jármű egész belső terében a futurisztikus jelleget és az egyértelmű formavilágot hangsúlyozza.
A mobilitás jövője elektromos alapokon nyugszik. Éppen ezért a Volkswagen márka tizenegy milliárd eurót fordít 2024-ig az elektromos mobilitásra a “Transform 2025+” stratégiai terv keretén belül. Az ID.4, mint az első, tisztán elektromos Volkswagen SUV – az ID.3 után - a második modell az ID. modellcsaládon belül. Ez az új, egyedi termékcsoport a legújabb, amely kiegészíti a márka hagyományos modellkínálatát. Ennek keretében az ID. jelzés az intelligens formaterv, az azonosság és az előremutató technológia megjelölése. Az ID.4 2020. szeptember vége előtt ünnepli világpremierjét.
A közleményben szereplő modellekkel kapcsolatos fogyasztási és kibocsátási információk:
ID.4, ID.4 1ST Max, ID.4 1ST: a járművek sorozatgyártás közeli tanulmányautók, egyelőre nem megvásárolhatók
ID.3: energiafogyasztás (kWh/100 km): 15,4 – 14,5 (vegyes); CO2 kibocsátás (g/km): 0; hatékonysági osztály: A+