Idén nyáron a Lexus fontos választóvonalat lépett át, hiszen luxus-SUV és crossover modelljeinek globális értékesítése meghaladta az 5 milliós darabszámot. Az 1989-ben alapított márka 1996-ban mutatta be első SUV modelljét, az LX-et. Két évvel később lépett színre az RX, új utat jelölve ki a luxus crossoverek szegmense számára, ami hamarosan az egyik legvonzóbb kategóriává fejlődött a prémium autók piacán. Ahogy a vásárlók egyre élénkebben érdeklődtek az ilyen járművek iránt, a Lexus a kemény GX modellel, a közepes méretű NX crossoverrel és az UV városi crossoverrel gazdagította kínálatát. Ma már ezek az autók teszik ki a gyár eladásainak jó kétharmadát, és a japán luxusmárka a világ 90 piacán forgalmazza SUV és crossover modelljeit. Az évek során kifejezetten karakteressé váltak e járművek, látványosan reprezentálva a márka merész formavilágát, jól ismert kézműves kidolgozását és kifinomult technológiáját – és mindezt abba a sikeres szabadidőautó-stílusba csomagolva, ami egyre gyarapítja a hűséges Lexus-vásárlók táborát.
A Lexus-crossoverek (az RX, az RXL, az NX és az UX) népszerűsége világszerte látványosan nő, amiben komoly szerepet játszik, hogy a vevők a modern benzinmotorok mellett full hybrid hajtást is választhatnak. Az új korszakot teremtő RX 400h hibrid SUV 2005-ben mutatkozott be, és a hibridek azóta a Lexus globális SUV-értékesítésének kétharmadát teszik ki, sőt Nyugat- és Közép-Európában ez az arány mára a 96 százalékot is elérte.
A Lexus összesített globális SUV-eladásai: |
||
Modell |
Bemutatás éve |
2020. június 30-ig értékesített autók száma |
LX |
1996 |
487.229 |
RX és RX L |
1998 (RX) 2017 (RX L) |
3.136.223 |
GX |
2002 |
445.965 |
NX |
2014 |
853.035 |
UX |
2018 |
110.899 |
ÖSSZESEN |
|
5.033.351 |