DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Egyéb

Bő két év múlva érkezhet az 500 lóerős csúcs-Toyota

Minden eddiginél izmosabb sportmodell bevezetése várható a Toyotánál. A GR Supra GRMN 2022 végén kaphatja meg a soros hathengeres motor átdolgozott, másfélszer erősebb verzióját.

Még másfél éve sincs, hogy bemutatkozott a vadonatúj, ötödik generációs GR Supra, a jelek szerint azonban a Toyota nem ül a babérjain, ha igazak a hírek, a 2023-as modellévre legalább 480, de akár 510 lóerős csúcsverzió érkezhet a Suprából.

A Toyota körüli szivárogtatásokban igen megbízhatónak bizonyuló japán Best Car magazin szerint Tada Tecuja főmérnöknek sikerült meggyőznie minden döntéshozót arról, hogy 2023-ra megépíthesse a márka abszolút csúcsmodelljét, a Toyota GR Supra GRMN szuperkupét. Ez a jelenlegi háromliteres, soros hathengeres erőforrás alapjaira épülő, de minden elemében átdolgozott, és főleg sokkal erősebb verzióját kaphatná meg: a köbcentiméterre azonos lökettérfogatú új blokk a hírek szerint a mostani 340 lóerő és 500 Nm helyett 480 lóerőre és 600 Nm forgatónyomatékra lesz képes a csúcs Supra, de nem kizárt egy 510 lóerős variáns sem.

gr-supra-gt4-5_0



Jogos a kérdés, hogy miért várna közel három évet a Toyota a GR Supra teljesítménynövelésével. Tada Tecuja szerint erről szó sincs: a projekt első számú műszaki vezetője már korábban megerősítette, hogy folyamatos lesz a fejlődés, minden modellévre készülnek egy erősebb, ütősebb variánssal. A GR Supra GRMN ezek szerint ennek a gyors ütemű evolúciónak lesz a végső állomása.

Mivel a Toyota ígérete szerint 2025-től minden globális típusából készít majd részben vagy teljesen elektromos verziót, a GR Suprának csak akkor lehetne maradása, ha alávetné magát a villamosításnak. A hibridizáció azonban Tada Tecuja szerint túl nagy kompromisszummal járna, ezért az évtized derekán várhatóan végső búcsút kell vennünk az emblematikus sportkupétól. Ez az akár 500 lóerőt meghaladó teljesítményű csúcsváltozat lehet tehát a modell hattyúdala, ráadásul – mivel a hírek szerint erősen limitált, legfeljebb 200 darabos szériáról lehet szó – már most biztosnak tűnik, hogy a búcsúkiadás komoly eszmei és piaci értékkel fog bírni.

A várhatóan duplakuplungos váltóval forgalomba kerülő Toyota GR Supra GRMN egyéb paramétereiről egyelőre nem elérhetőek további információk, ami a fejlesztés ezen korai pontján egyáltalán nem meglepő.

A Best Car viszont már tudni véli a leendő szuper-Supra árát. Míg a 2.0 literes, soros négyhengerrel szerelt modell a japán piacon alig valamivel ötmillió jen alatt kezdődik, a 3.0 literes, soros hathengeres Supra legolcsóbb kivitelét pedig 7,3 millió jentől (körülbelül 20,5 millió forint) kínálják, az 500 lóerős Supra GRMN induló ára 12 millió jentől indulhat. A másfélszeres teljesítményhez tehát több mint másfélszer annyi pénzért juthatunk majd hozzá – ez hazai viszonylatban 35 millió forint körüli árat feltételez, igaz addig még sok minden változhat.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: