A Corolla 1966-os színre lépése óta összesen 48 millió ilyen autó talált gazdára a világ több mint 150 országában és régiójában, így ez a Toyota legnagyobb darabszámban eladott típusa – ami többek közt annak is köszönhető, hogy a Corolla mindig együtt fejlődött a vásárlók és a világ elvárásaival. Azáltal, hogy a Corolla-sorozat most egy új, az SUV-modellek iránti egyre növekvő keresletet is kielégítő változattal bővült, a Corolla-család az eddigieknél is tökéletesebben képes lesz megfelelni a vásárlók sokszínű életmódjának. Mivel a Corolla Cross fejlesztésének vezérgondolata “a Corolla és az SUV keresztezése” volt, a mérnökök egy újfajta SUV-ként alkották meg az autót, amely markáns, erőt sugárzó külső megjelenésével és sokoldalú használati értékével túlszárnyalja a vásárlók elvárásait. A TNGA* platformnak (GA-C) köszönhetően a Corolla Cross élvezetes teljesítményt, kényelmes rugózást és meglepően csendes futást kínál. Kivételes komfortja mellett a Corolla Cross kifejezetten tágas, így az utasok könnyen tudnak ki- és beszállni, kategóriaelső méretű csomagtere minden helyzetre praktikus megoldást kínál, biztonsága pedig ugyanolyan a magas szintű, mint amit a vevők a Corolla-családtól megszoktak.
“Most, hogy a Corolla Cross is megjelenik a Corolla ázsiai kínálatában, azt reméljük, hogy a vásárlók örömmel fogadják az autót, és családjukban ugyanolyan fontos tagnak tekintik majd, mint partnerüket, testvéreiket vagy barátaikat. Azt szeretnénk, ha a Corolla Cross új fejezetet nyitna ügyfeleink életében azzal, hogy autójukban magukkal vihetnek mindenkit és mindent, ami fontos számukra.” – fogalmaz Daizo Kameyama, a fejlesztési munkát irányító főmérnök az új modell kapcsán.
*Toyota új globális architektúra: a Toyota világszintű egységesítési programja, mely szerkezetében alakítja át az autók tervezését. A TNGA célja, hogy rendkívüli mértékben javítsa a járművek alapvető tulajdonságait és piacképességét. Ezt a hajtásláncok és járműplatformok teljes újratervezésével érik el, miközben ismételten optimalizálják az egész járművet.
A Corolla Cross legfontosabb tulajdonságai
A Corolla Cross a TNGA platformra (GA-C) épül, új csatolt lengőkaros futóműve javítja a menetstabilitást, míg a tágas kabin kategóriaelső méretű (487 liter / 440 liter) csomagtérrel párosul, amelybe az autó magas építése miatt könnyű be és kipakolni. A nagyobb méretű ajtónyílásokon keresztül könnyű a ki- és beszállás, és a hordozóban ülő gyermekeket is könnyű beemelni. A Corolla Cross erőteljes, formás és kifinomult karosszériát kapott, a nyugalmat sugalló megjelenés kihangsúlyozza az autó jellegét. Impozánsra és erőteljesre sikeredett at első és hátsó kialakítás is: az első sárvédő markáns szélesítése jól érzékelteti az autóból áradó energiát, míg a hátsó sárvédők és az utastér kontrasztja látványos hátulnézetet eredményez. A tágas fejteret kínáló kényelmes utastérből minden irányban remek kilátás nyílik. A Corolla Cross megemelt vezetői üléshelyzete széles látószöget biztosít, és minimumra csökkenti a holtteret, miközben az a kategória legjobb, 5,2 méter sugarú fordulókörének köszönhetően az autó fordulékony és remekül manőverezhető. A futómű tökéletesített geometriája és a nagyméretű, lágy bekötési pontok biztosítják, hogy az autó minden utasa kényelmesen utazzon, maximálisan profitálva a menetteljesítmény és a kényelem ideális ötvözetéből. Mindeközben a Corolla-sorozatból már ismert biztonsági rendszerek segítenek elkerülni a baleseteket, és megbízhatóan óvják az utasok testi épségét. A mérnökök sokat dolgoztak a karosszéria tömegcsökkentésén is, így még a benzinmotoros kivitelek is kiváló üzemanyag-fogyasztással működnek, és mind a benzinmotoros, mind a hibrid hajtású modellváltozatok kategóriaelső környezetvédelmi teljesítményt nyújtanak: a Thailföldön bemutatott Corolla Cross hibrid hajtású változatának üzemanyag-fogyasztása 4,3 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig 98 g/km, míg a benzinmotoros modelleknél ugyanezek az értékek 6,5 l/100 km és 150 g/km (NEDC).
A Thaiföldön bemutatott Corolla Cross legfontosabb műszaki adatai
|
Hibrid |
Benzinmotor |
||
Hossz. / szél. / mag. (mm) |
|
4.460 / 1.825 / 1.620 |
||
Tengelytávolság (mm) |
|
2.640 |
||
Saját tömeg (kg) |
|
1.385 |
1.325 |
|
Fordulókör sugara (m) |
5,2 |
|||
Utasok száma (fő) |
|
5 |
||
Hajtás módja |
Elsőkerékhajtás (FF) |
|||
Benzinmotor |
2ZR-FXE THS II fordulatszámcsökkentő fokozattal |
2ZR-FBE |
||
|
Lökettérfogat (cm3) |
1.798 |
1.798 |
|
Max. telj. (kW [LE] / ford.) |
72[98]/ 5.200 |
103[140]/ 6.000 |
||
Max forgatónyomaték (Nm [kgf・m] / ford.) |
142[14,5]/ 3.600 |
177[18,05]/ 4.000 |
||
Elektromotor |
1NM |
― |
||
|
Max. telj. (kW [LE]) |
53[72] |
― |
|
Max forgatónyomaték (Nm [kgf・m]) |
163[16,6] |
― |
||
Rendszer összteljesítménye (kW [LE]) |
90[122] |
― |
||
Sebességváltó |
Elektronikus vezérlésű fokozatmentes váltómű |
Super CVT-i |
||
Futómű (első / hátsó) |
MacPherson rugóstag / Csatolt lengőkar |
|||
Fék (első / hátsó) |
Hűtött tárcsafék / Tárcsafék |
|||
Gumiabroncs mérete |
215/60 R17 / 225/50 R18 |