Elsőként érdemes a háttérrel kezdeni, mert nem mindenki ismeri a Polestar márkanevét. A Sarkcsillagot jelentő angol szóval egy cégen belüli vállalkozást jelölnek. Ez a csapat olyan feladatokat végez, mint a BMW-nél az M GmbH, vagy a Mercedesnél az AMG. Tehát a Polestar a Volvo gyári tuningszekcióját takarja, amely nemcsak kiegészítőket vagy versenyautókat tervez, hanem igen sportos utcai modelleket is.
Tesztautónk ennek a társaságnak a munkája, és teljesen máshogy közelítette meg a feladatot, mint a német konkurensek. Többek között a beszállítók kiválasztásával, hiszen a listán ott a japán Akebono, amely az igen hatékony fékekkel járult hozzá a lassuláshoz: a 21 colos keréktárcsák és a mögöttük lévő hatalmas tárcsák sokat mondanak a méretekről.
Igazán különleges dolgot szállított az Öhlins is. A svédek neve leginkább a MotoGP-ből lehet ismerős, de az autósportban is jeleskednek. Tőlük származnak a futóművek rugózó elemei, amelyek kézzel állíthatók(!). Ehhez fel kell nyitni a motorháztetőt és kézzel tekerni a megfelelő gombot. Bár az ötlet jövőbeli kihasználtságával kapcsolatban vannak kételyeink, az biztos, hogy a rendszerrel a Volvo rendesen feladta a leckét a konkurenseknek, mert ilyen vérbeli versenysportos megoldást nem kínál senki.
Ahogy sejthető, nagyon tud menni a zöld SUV. Az 5,4 másodperces 100 km/órás sebességre gyorsulás sokat mond, de ennél izgalmasabb, amikor a három motor együtt tol. Leginkább folyamatos erőfolyamnak lehetne nevezni a 670 Nm hatását, amely fölényes erőt jelent a gyakorlatban. A széles gumik és az Öhlins futómű párosa kanyarban sem hagyja cserben a sofőrt. Éles különbséget sajnos nem éreztünk az állítható futómű két végállása között, a legpuhább állásban azért kényelmesebb. Azt nem tudni, hogy a pályahasználat mennyi idő alatt „eszi meg” a drága abroncsokat és a hajtásrendszert, miként bírja a versenypályás nyüstölést, de a placebohatás is sokat jelenthet a tulajdonosnak, akinek elég azt tudnia, hogy milyen brutális dolgokra képes a kocsija.
A Volvo a felvonultatott különlegességeket azzal önti nyakon, hogy az utastérben csak a sárga biztonsági övek a nem hétköznapiak. A fülkét fekete színű, jó illatú és jó tapintású bőrbe burkolták. Ami megnyugtató, hogy kezelhetőbbé vált a központi kijelző menürendszere.
A tölthető hibridség itt is felvet kérdéseket, hiszen csak 40 kilométeres az elektromos hatótáv, a gyors töltésre alkalmas kábel pedig feláras extra. Töltetlenül használva városban 8 liter a fogyasztás – ha valaki rendelkezik elegendő önuralommal – közúton ez levihető akár 7 liter alá is.
Műszaki adatok
Hossz/szél./mag.: 4688/1902/1658 mm
Motor: 1969 cm3, + villanymotor, 405 LE, 670 Nm
Gyorsulás (0–100 km/h): 5,4 s
Ár: 27 057 000 Ft (alapár: 24 175 000 Ft)
Tesztautó: Volvo Autó Hungária