DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - Dacia Duster TCe 150 FAP 4WD Techroad

Az exszocialista márka slágertípusának négykerék-hajtású kivitelét tettük próbára, ráadásul a legerősebb motorral, és limitált kiadású, magas felszereltséggel.

A Dacia megítélése sokat változott, mára már teljesen elfogadottá vált itthon a márka, sőt külön vevőköre és rajongótábora alakult ki a román modelleknek. Mindez talán annak is köszönhető, hogy a régi emlékek ritkán jönnek elő, a legjobb ár/érték arányú autókat kínáló Daciánál.

menetproba-dacia-duster-2020-05-03

A legjobb ár/érték arányú modell státuszt tőlünk nyugatabbra már több éve megszerezte a Dacia, ezért olyan nagy siker Franciaországban és sok más helyen


A márka húzótípusa a Duster, amelynek a második generációja 2017-ben lépett színre. Az elődjétől alig eltérő kivitel a karakteresebb, modernebb külsejéről könnyen felismerhető. A kinézet nagyban segíti az eladásokat, az utastérben nincsenek csodák, a műanyagok egyszerűek, a kárpitok viszont egész jó színvonalúak, és jól néznek ki a piros csíkozással. A nyitott utastéri tárolókon és a műanyagon azért jól látszik a törekvés a takarékosságra. A 445/1478 literes csomagtér a praktikusságról szól. Elöl jól el lehet férni, hátul a 185 centi fölöttiek térd és lábterével akadnak azért gondok. Az egy szem USB-port 2020-ban már kevés, de szerencsére a 12 voltos aljzatból több is akad.     

menetproba-dacia-duster-2020-05-02

A gépészettel szokás szerint nincs gond, mert az anyavállalat legkipróbáltabb termékeiből válogatták őket. Tesztautónkat a 150 lóerős, Mercedes/Nissan házasságból származó turbómotor hajtotta.

A 4 x 4-es rendszer itt is elindíthat egy vitát a szükségességéről. Akinek az életvitele, lakhelye, hobbija vagy a munkája nem indokolja, nagy valószínűséggel felesleges a 78 kilós súlytöbbletet jelentő, négykerék-hajtást kérnie. Akinek szükséges, annak remek véderőt biztosít a 4 x 4-es rendszer, mert a 21 centis szabadmagassággal kombinálva egész meredek helyekről lehet kijönni vele. Ha valakinek a munkája ennél többet kíván, az vásároljon egy garnitúra terepgumit, és csodákat élhet át terepen.

menetproba-dacia-duster-2020-05-01

A limitált szériás Techroad felszereltségű Dusterrel ez a helyzet nem valószínű, hogy megesik, mert ennél léteznek olcsóbb terepes kivitelek is. Ezek a munkás, erdőt-mezőt járó hétköznapokra gazdaságosabb vételek. A nagy légellenállás és a 4 x 4-es rendszer kombinációja 8,8 literes fogyasztási átlagot produkált, ami az azonos árú, 115 lóerős dízel mellett szól.

A műszaki elemek közül említést érdemel még a hatsebességes kézi kapcsolású váltó, ami nagyon pontosan kapcsolható. A 150 lóerős motor és a 4 x 4-es rendszer csúcsmodellé varázsolta a Dustert, ami viszont így már nem a piac legolcsóbb modellje.

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4341/1804/1693 mm

Motor: 1333 cm3, 150 LE/5250, 250 Nm/1700

Gyorsulás (0–100 km/h): 10,6 s

Ár: 5 649 000 Ft (alapár: 5 349 000 Ft)

Tesztautó: Renault Hungária

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: