Egymást érik a szimulátoros versenysorozatok az utóbbi hetekben, jótékonysági kezdeményezések mellett érezhetően üzletileg is "rátaláltak" erre a műfajra a motorsportos közösség tagjai. Vannak, akik eddig is ugyanígy közvetítették online azt, hogy versenyeznek, de sokan csak most csöppentek bele ebbe az egészbe - nem biztos, hogy feltétlenül azért, mert nem tudják mivel tölteni az idejüket.
"Onnantól, hogy bejött a tv-s közvetítés, már abszolút az üzletről szól" - mondta erről Jimmie Johnson, aki virtuális IndyCar- és NASCAR-futamokon vesz részt. Több szponzornál is tetten érhető, hogy szeretne üzletileg hasznot húzni a helyzetből és azt akarja, hogy az érintett versenyző napi több órát szimulátorozzon, ott is ugyanúgy vigye a valós szponzorait és természetesen mindezt közvetítse is, hogy a követők láthassák az adott szponzor matricáit.
"Lehet, hogy ez nem is mindig a szponzorok felől érkező nyomás: az én fejemben az játszlódik le, hogy én hogyan szolgálhatom ki a támogatókat, a csapatomat, a céget, mindenkit. Szerintem van egy ilyen nyomás, amit mind érzünk. Ez vagy belülről jön, vagy kívülről, de mind próbáljuk kitalálni, hogy hogyan teremtsünk értéket és hogan szolgáljuk ki a partnereinket" - magyarázta.