DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Egyéb

Peugeot 2008: Autóbemutató a koronavírus árnyékában

A könyök-összeérintős „kézfogást” alkalmazva és a kézfertőtlenítőt sűrűn használva vettünk részt a 2008-as hazai bemutatóján. Az újdonság elektromos, dízel, benzines és lágy hibrid változatban is elérhető.

Minden maradt a régiben, a gyakorlatban pedig minden megváltozott, így lehet legjobban jellemezni az új Peugeot 2008-at. A friss 2008-as az aktuális 208-as padlólemezét használja, akár csak az elődje. Az eltérést a kifutó modelltől a méretek mellett a formaterv jelenti. A trükköt az autó oldalán lévő lemezekbe préselt két háromszögszerű domborulat rejti. Ez sok eredetiséget visz a formába, mert a 2008-as oldalán mindig másként csillan a fény, ha eltérő szögekből nézzük. Ezért is tartották a bemutatót Szőke Gábor Miklós szobrász csepeli bemutatótermében. Ő az a művész, aki a Fradi pálya előtt lévő hatalmas sast is készítette, és ezen kívül a világ sok táján látható számtalan műalkotást is.

DSCF6278



A karosszéria 4300 milliméter hosszú, ez 140 milliméterrel nagyobb az elődnél. A tengelytáv 2,6 méteres, ami a hátsó lábtérre jól hatott: 185 centi fölött is jól el lehet férni a magas vezető mögött. A raktér ugrott egy méretosztályt, hiszen 434 literes, ami 84 literrel múlja felül az elődöt. Ehhez hozzájön még az utastérben elhelyezett 30 liternyi tárolóhely. A méretnövekedés és a felszereltség-bővülés ellenére az új 2008-as tömege alig emelkedett: az alapváltozat 1192 kilója csak 37 kilóval nehezebb az elődnél.

Kiemelendő a 2008-nál, hogy jó az alapfelszereltsége, és számos vezetéssegéd áll rendelkezésre még az alapváltozatban is. Igazán fapados kivitelt nem dobnak piacra. Az 508-ban elérhető extrák közül – az éjjellátó kivételével – minden rendelhető a 2008-ba.

DSCF6337

Motorok

Az újdonság motorválasztéka kielégít minden igényt. A belépőszintet az Allure felszereltségi szinttel kapható 100 lóerős, 1,2 literes turbómotor jelenti. Ezt 5 590 000 forintért lehet hazavinni. A következő lépcsőt a benzineseknél a 130 lóerős képviseli, a csúcson a lágy hibrid található, ami 155 lóerős.

A dízeleket sem hanyagolják, a 100 és 130 lóerős 1,5-ös érhető el. Az árlista másik végén a szintén Allure felszereltségű e-2008 található. Ennek az állami támogatás nélküli ára 11 590 000 Ft.

Az e-2008, az Év autója címet nyert e-208 technikáját használja, a WLTP szabvány szerint mért hatótávolsága 320 km. A Peugeot a SUV-oknál is alig különbözteti meg az elektromos modelleket a hagyományosaktól. Az eltérés mindössze annyi, hogy az elektromos hajtású hűtőrácsának olyan a színe, mint amilyen az autó fényezése.

IMG_20200312_120939

Az utastér

Az i-Cockpit műszerfal legfrissebb kivitele látható a 2008-ban, amely hozza az elvártakat: jól használható és nagyon jól néz ki. A bizonyos figyelmeztetések 3D-s kialakítása nagyon látványos.

Két benzines modellt próbáltunk, a 130 lóerősben megtalálható a kategóriában ritka nyitható panorámatető, ez a magasabb vezetőket (185 cm felett) arra készteti, hogy az ülést a legalsó állásba állítsák. Hátul a fejtérveszteséggel már nem kell számolni.

DSCF6300

A manuális váltó meglepően jól kapcsolható. A 130 lóerős motor inkább átlagos igényeknek felel meg, teszi a dolgát, de a testesebb karosszériát átlagosan mozgatja. Az autó a bordó fényezéssel pazarul néz ki.

A hajdani Csepel Művek tankcsapdás útjain a rövid próba alatt több elismerő megjegyzést és sok érdeklődő pillantást kapott az autó. Városban jól használható, mert meglepően kicsi helyen lehet vele megfordulni. A rugózás a borzalmas helyi utakat jól kisimította, a GT és a GT-Line felszereltség viszont vitt egy kis feszességet a csillapításba.

IMG_20200312_130749

A lágy hibrid

A csúcsot ennek a motornak a 155 lóerős, önindító/generátor funkciót egybegyúró, lágy hibrid változata jelentette. A fő különbség az volt, hogy az automataváltós autó 1,2 literes motorja egy szempillantás alatt újraindult. Ennél izgalmasabb, hogy itt a 155 lóerő és a megjelenő extra nyomaték már érezhetően jobban mozgatta a karosszériát. Ez még nem mondható sportosnak, de a hétköznapi teljesítménynél, dinamikánál több. A váltó a PSA és a japán Aisin együttműködése alapján készült nyolcsebességes automata, nagyon jól működik, nem késik és gyorsan kapcsol.

Peugeot 2008 GT Line 1,2 PureTech 130 M6

Hossz/szél./mag.: 4300/1770/1550 mm

Motor: 1199 cm3, 130 LE/ 5500, 230 Nm/1750

Gyorsulás (0-100 km/h): 8,9 sÁr: 7 740 000 Ft (alapár: 5 590 000 Ft)

Tesztautó: P Automobil Import Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: