DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 7. csütörtök
Egyéb

Touareg R: Nagy teljesítmény, elektromos hatékonyság

A Volkswagen egy új, prémium kategóriájú modellel bővíti zászlóshajónak számító Touareg modellcsaládját - a Touareg R-rel *. A sokoldalú modell 340 kW-os (462 LE) hibrid hajtása innovatív keveréket kínál a szuper teljesítmény és az elektromos hatékonyság szempontjából.

Első plug-in hibrid R modell. Az új zászlóshajó modellt a Volkswagen R Performance márka fejlesztette ki, amely hagyományosan a Volkswagen termékcsalád legsportosabb modelljeit alkotja meg. A Touareg R paradigmaváltást képvisel - ez az első Volkswagen R modell, amely plug-in hibrid hajtást tartalmaz. Továbbá ez az első alkalom, amikor egy hibrid modell a legnagyobb teljesítményű Volkswagen. A rendkívül jól felszerelt Touareg R, amely Black Style külső dizájn csomagot kapott, 20 collos könnyűfém keréktárcsákkal (Braga) és az R-Line belső díszítéssel (pl. Vienna bőr belső rész Crystal Grey varrással), a 2020-as év második felében jelenik meg a kereskedésekben.

DB2020AU00026_large_resize



Intelligens elektromos teljesítmény. A Touareg R a harmadik plug-in hibrid modell a Volkswagen európai termékcsaládjában, a Golf és a Passat után. A Touareg R az első négykerék-meghajtású modell a Volkswagen PHEV sorozatában, és egyúttal mérföldkő a Volkswagen R 2019-ben megkezdett átrendezésében. Jost Capito, a Csoport házon belüli Performance márkájának ügyvezető igazgatója szerint: „Mi jelenleg erőteljesen bővítjük a Volkswagen R sorozatot. A kompakt SUV modellek - T-Roc R és T-Roc Cabriolet R-Line - után a Volkswagen R nagyon rövid időn belül mutat be egy másik sporthaszonjárművet - a Touareg R-t, amelynek meglehetősen egyedi pozíciója és páratlan karizmája van.” A Touareg R az új és intelligens elektromos teljesítmény szinonimája a nagy SUV-k szegmensében.

Hiteles, avantgárd, praktikus. A Volkswagen R felelős a vizuális és műszaki konfigurációért, és ezzel az új modell koncepcionális irányításáért. A Touareg R a termékcsalád 2018-ban bevezetett harmadik generációján alapszik, amely azonban az először 2002-ben bemutatott modell evolúciója volt. Az összes jelenlegi Touareg modell dinamikus és elegáns kialakítású, maximális biztonságot és hosszútávú kényelmet kínál, korszerű csatlakoztathatóság és egy nagymértékben digitalizált vezetőfülke jellemzi. Az átfogó koncepció tervezésénél a magas szintű mindennapi használhatóságot tartották szem előtt. A németországi Touareg-tulajdonosok kb.  60%-a és Európában 40% -a a SUV-ot vontató járműként is használja - ez rendkívül magas érték. A Touareg-et gyakran sportos, aktív emberek vezetik, akik értékelik a legmagasabb fokú biztonságot, a kiemelkedő vezetési kényelmet, az intuitív irányítást és az élvonalbeli csatlakoztathatóságot. Az új Touareg R-t kifejezetten erre a technikailag rendkívül hozzáértő ügyfélcsoportra fejlesztették ki. Most először van egy olyan nagy teljesítményű modell, amely ideiglenesen teljes elektromos üzemmódban vezethető, zéró helyi kibocsátással. Az új Touareg megfelel az Euro 6d-TEMP-EVAP-ISC kibocsátási szabványnak.

db2020au00054_large

Bővített erőátviteli tartomány. A SUV termékcsalád jelenleg egy turbófeltöltős benzinmotorral (TSI) és három turbófeltöltős dízelmotorral (TDI) kapható. A V6 TSI motor teljesítménye 250 kW (340 PS) 1. A V6 TDI-ként a Touareg két teljesítmény szinttel kapható: 170 kW (231 PS) 2 és 210 kW (286 PS) 3. A jelenlegi legerősebb Touareg egy V8 TDI, 310 kW (421 LE) 4. A Volkswagen az új Touareg R formájában felfelé bővíti a modellcsaládot.

Top R dinamikus teljesítmény. Mint tipikus Volkswagen R modell, a Touareg R rendkívül dinamikus teljesítményt nyújt. Mintha egy gombnyomásra történne, a sofőrnek csak meg kell nyomnia a gázpedált, hogy elérje az elektromos motor (100 kW / 136 LE) és a turbófeltöltésű V6 benzinmotor (250 kW / 340 PS) teljes teljesítményét. A két meghajtó rendszert ilyenkor egy kiemelkedő funkcióban kombinálhatják, hogy kihasználhassák a jármű dinamikus tartalékait - például egy másik jármű gyors és biztonságos megelőzése érdekében – kihasználva a teljes 340 kW (462 PS) rendszerteljesítményt. A rendszer maximális nyomatéka 700 Nm.

Összkerék meghajtású hibrid. A Touareg R hibrid hajtása alapvetően egy 2 995 cm3 V6-os turbófeltöltős benzinmotorból, az elektromos meghajtómotorból és egy, a csomagtartó aljára beépített lítium-ion akkumulátorból (14,1 kWh energiateljesítmény) áll. A teljesítmény-elektronika konvertálja az akkumulátor egyenáramát az elektromos meghajtó motorhoz szükséges váltóárammá. Nyolc fokozatú automatikus sebességváltó (Tiptronic-nal) és egy osztómű továbbítja az energiát az első és a hátsó tengelyre (4MOTION állandó összkerék meghajtás). A középső differenciálzár aszimmetrikus dinamikus nyomaték-eloszlással (Torsen-hajtás) osztóműként szolgál az első és a hátsó tengely közötti erőmegosztásnál. A hajtóerő maximum 70% -a juthat az első tengelyre és 80% -a kerülhet a hátsó tengelyre.

Teljesen elektromos hajtás 140 km / h sebességig. Az első induláskor a Touareg R csak az elektromos motort használja, amennyiben az akkumulátor megfelelően fel van töltve. Ez biztosítja, hogy a SUV a lehető legközelebb legyen a nulla kibocsátáshoz, különösen rövid utakon. Ez a hibrid stratégia a legnagyobb megtakarítási potenciált is kínálja. A Touareg R teljesen elektromos üzemmódban akár 140 km / h sebességgel is vezethető; ezen felül a V6 TSI automatikusan aktiválódik - vagy bármikor, a kickdown segítségével. A SUV maximális sebességét elektronikusan 250 km / h sebességre szabályozzák.

Gyors váltás az E-MODE és a hibrid mód között. A sofőr vezérelheti a hibrid funkciókat és kiválaszthatja a vezetési profilt a középső konzol 4MOTION Active Control menügombjával vagy az Infotainment rendszer megfelelő menüjében. Mindkettő egyértelműen helyezkedik el egymás mellett egy megosztott képernyőn. A rendelkezésre álló hibrid funkciók az E-MODE, a teljesen elektromos vezetéshez és a Hibrid mód, az optimális és automatikus interakció érdekében az elektromos motor és a V6 motor között. Ha a vezető hibrid módban megérinti az E-MODE mezőt, a Touareg R 140 km / h sebességig teljesen elektromos hajtásra vált, amennyiben az akkumulátor megfelelő töltöttséggel rendelkezik. Ezzel szemben a jármű Hibrid módra vált, ha a vezető E-MODE üzemmódban érinti a hibrid mezőt.

db2020au00035_large

Az akkumulátor kezelése hibrid módban. Az E-MODE és a Hibrid képernyőmezőkben az akkumulátor szimbólum tíz egységre osztva jelenik meg. A sofőr erről intuitív módon leolvashatja a megfelelő töltöttségi szintet, amelyet a megfelelő számú világoskék akkumulátor szegmens jelöl (0-100%). Például négy világoskék egység jelenik meg, ha a töltöttség 40%. Hibrid módban a járművezetőnek lehetősége van szabályozni a töltöttséget az akkumulátor melletti három szimbólum segítségével (az egyenlőségjel „=” segítségével), vagy 20% -kal növelheti („∧” felfelé mutató nyíl), vagy csökkentheti egy meghatározott szintre („∨” lefelé mutató nyíl). Például, ha a vezető kiválasztja a „∧” -t, és a kijelzőt 80% -ra állítja (nyolc szegmens), a V6 TSI és a fékenergia visszanyerő rendszer az akkumulátort a skálán beállított szintre tölti fel. Ha azonban a vezető kiválasztja a „∨” -t, és csak két szegmenst jelöl meg, akkor az energia a beállított minimum 20% -ig felhasználható. Ha a navigációs rendszer aktív, az akkumulátorkezelő (Battery Management) előre tervez, és prediktív módon figyelembe veszi az útvonal és a topográfia adatait is annak érdekében, hogy a beállított akkumulátor-energia rendelkezésre álljon, amikor eléri az úticélt. E folyamat során az akkumulátor használatát az útvonal adatai alapján adaptálják az optimális elektromos hatótávolság elérése érdekében.

Gyors vezetésiprofil váltás. A 4MOTION Active Control lehetővé teszi a járművezetők számára a kívánt vezetési profil kiválasztását a Touareg R-ben: a vezetési profil kiválasztásához az Infotainment rendszerben a Menü gomb megnyomásával lehet hozzáférni. A közúti vezetéshez szükséges Eco, Comfort, Normal, Sport és Individual profilok, valamint a terepjáró vezetéshez szükséges Offroad és Snow profilok alapkivitelben elérhetőek. A vezető azonban ezeket a módokat közvetlenül is kezelheti a kezelőegység segítségével a vezetési mód kiválasztásához a középső konzolon. A közúti profilokat úgy választhatja ki, hogy a tárcsát balra forgatja. Ha a kapcsolót jobbra fordítják, a terepjáró profilok nyílnak meg. Ha a Touareg R fel van szerelve az opcionális terepjáró csomaggal (beleértve a motort védő kartervédőt), akkor a vezető aktiválhat további Gravel és Sand profilokat a terepen való vezetéshez.

Hibrid kijelzők az Innovision vezetőfülkében. A Touareg R alapfelszereltségének része az Innovision vezetőfülke. A digitális eszközökből (digitális vezetőfülke, 12 collos képernyő) és az Infotainment rendszer képernyőjéből (Discover Premium, 15 collos TFT érintőképernyő) áll. A járművezető az Infotainment rendszer energiaáram-kijelzőivel (az akkumulátor töltöttségi szintjének, a meghajtórendszer energiaellátásának és az akkumulátor töltésének feltüntetésével) és az elektromos hatótávolság mérővel (mutatja az elektromos hatótávolságot, a vezetési profilt és van lehetőség a hatótávolság növelésére az elektromos fogyasztók kikapcsolásával). A kombinált teljesítménymérő és a fordulatszámláló a digitális vezetőfülke bal oldalán mutatja a hibrid rendszer aktuális állapotát. Megjeleníti az elektromos energia fogyasztását (gyorsítás alatt) vagy visszatöltését (lassítás alatt), a hibrid móddal együtt. A fennmaradó elektromos és üzemanyag hatótávolság szintén megjelenik.

Az egyetlen plug-in hibrid SUV Trailer Assist-tal. Az új Touareg R a világ egyetlen plug-in hibrid SUV modellje, opcionális vontatmány-asszisztens rendszerrel, a Trailer Assist-tel. A SUV a Trailer Assist segítségével egy utánfutóval szinte automatikusan betolat egy parkolóba vagy egy átjáróba. Az E-MODE módban ez a folyamat ráadásul még csendes is. A Touareg R és az utánfutó hátrameneti manőverezéséhez a vezető megáll az utánfutó parkolóhelye mögött, és hátramenetbe kapcsol. A rendszert a „Park Assist” gomb megnyomásával lehet aktiválni. Ezután megjelenik a külső tükör beállító kapcsolója a kijelzőn. A sofőr tájékoztatást kap, hogyan kell beállítani a kívánt kormányzási szöget a tükörkapcsolóval, amely joystickként működik. Amint mozgatja a kapcsolót, egy utánfutó szimbólum jelenik meg a kijelzőn. Itt jelenik meg a vezető által újonnan beállított bekormányzási szög, valamint az utánfutó becsuklási szöge. A külső tükör kapcsolóval a vezető beállítja az autó és az utánfutó kívánt menetirányát. A „Trailer Assist” átveszi a megadott kormányzási szöget. Az autó és az utánfutó automatikusan kiegyenesedik a Park Assist vezérlőegység és az elektromechanikus kormányzás segítségével. Az első manőverezési szakaszban a vezető kiválasztja a bekormányzási szöget (legfeljebb 75 ° -ig), hogy egy bizonyos irányba hátramenetben beforduljon, vagy ívesen haladjon. Ha a pótkocsi a célhelyzet felé irányba állt, a vezető csak egyszerűen hátrahúzza a tükör beállító kapcsolóját. Az autó és a pótkocsi most pontosan hátrafelé halad a pótkocsi célirányába anélkül, hogy továbbra is manuális javításokat kellene végrehajtania a vezetőnek.

db2020au00055_large

Travel Assist maximális 250 km / h sebességig. A Touareg egyik új funkciója az opcionálisan elérhető Travel Assist. Eddig ez a rendszer a támogatott vezetést 210 km / h sebességig tette lehetővé. De első alkalommal, ez a támogatás a német autópályákon 250 km / h sebességig elérhető. A Travel Assist több rendszerre támaszkodik, beleértve az ACC adaptív sebességtartó automatikát (hosszirányú irányítás) és a Lane Assist sávtartó rendszert (oldalirányú irányítás). A Travel Assist az új többfunkciós kormánykerékkel aktiválható. Jogi és biztonsági szempontból releváns okokból a járművezetőknek állandóan figyelemmel kell kísérniük a rendszert - azaz legalább egy kezüket a kormányon kell tartaniuk. A Touareg kormányában található új kapacitív érzékelő technológiának köszönhetően a járművezetőknek mindössze meg kell érniük azt.

Továbbfejlesztett szériafelszereltség. A termékcsalád és a márka új csúcsmodellje továbbfejlesztett és testreszabott szériafelszereltséggel kerül piacra. Az egyébként opcionális R-Line specifikációs csomag és a Black Style külső dizájn csomag, amely más modellekhez felár ellenében is rendelkezésre áll, képezi a széria konfiguráció alap mátrixát.

R külső felszereltség. A külső csomag az R-stílusú, a karosszéria színére fényezett lökhárítókat és ajtó alsó részeket, a fekete rácsokkal ellátott légbeömlő nyílásokat, az oldalsó ablakokon fekete díszítő csíkokat és a fekete külső tükör házakat tartalmazza. Az egyik különösen elegáns tulajdonság a fekete díszcsíkokkal ellátott hűtőrács. A Touareg R esetében a csomag tartalmaz egy fekete díszcsíkot az elülső lökhárító alsó részén, az R emblémát (a hűtőrácson, a csomagtartó fedélen és az első sárvédőkön és ajtókon lévő jelzéseknél) és sötétített LED-es hátsó lámpákat. A 20 collos Braga könnyűfém keréktárcsák (belül fekete, kívül csiszolt; alternatívaként matt szürke belső és külső részén csiszolt), a karosszéria színű kerékjárat-szélesítések és a trapéz alakú kipufogócsövek mind az alapfelszereltségbe tartoznak.

R belső felszereltség. A belső térben az R felszereltség a következő tulajdonságokkal rendelkezik: a műszerfal panelen és az ajtóbetéteken a dekoratív burkolat Silver Wave alumíniumból, a középső konzol díszítése magasfényű fekete (High Gloss Black) és ezüst (Silver Look), Vienna bőr a kényelmes ülésekhez, bőr R logóval a fejtámlákon, rozsdamentes acél küszöbvédelem, új bőr multifunkciós kormánykerék generáció (fűtött, váltó fülekkel, R logóval és gombbal az opcionális Travel Assist számára), megvilágított rozsdamentes acél küszöb panel burkolat R logóval, szálcsiszolt rozsdamentes acél pedálok és fehér háttér világítás. A bőr ülések varrása Crystal Grey színnel készült, csakúgy, mint a textil padlószőnyegek szegélyei, valamint a kartámaszok, a sebességváltókar és az ajtó burkolatának dekoratív varratai.

Továbbfejlesztett funkcionális berendezések. A Touareg R a klasszikus Touareg modellekhez képest továbbfejlesztett funkcionális eszközökkel fog belépni a piacra. A fedélzeti alapfunkciók között szerepel az Innovision vezetőfülke a Digital Cockpittel (12 collos digitális eszközök) és az Discover Premium Infotainment rendszerrel (15 collos TFT érintőképernyő), az IQ.Light LED mátrix fényszórók (tompított és távolsági fényszórók interaktív kameravezérlése), egy billenő és csúszó panoráma tetőablak és egy négyzónás automatikus légkondicionáló (Air Care Climatronic).

Exkluzív R opciók. A termékskálán belül a hagyományos Volkswagen R szín, a Lapiz Blue Metallic (opcionális) kizárólag a Touareg R számára van fenntartva. Az új csúcsmodellhez kiegészítő opcionális felszerelés a 21 collos Suzuka keréktárcsa (csiszolt vagy fekete felület) és a 22 collos Estoril kerék (fekete és csiszolt fekete), először kapható. A Volkswagen R kizárólag a Touareg számára fejlesztette ki a fekete Puglia bőrből készült belső kárpitozást is. Ezt a természetes bőrt fenntartható módon olívaolajjal cserzik. Az egyik különlegesség a bőr ülések kifinomult, mégis sportos, gyémánt alakú varrása, amely az ajtóburkolatokon szintén megismétlődik. A Puglia bőrcsomag tartalmazza a Sepang Blue csíkokat is az üléspárnákban. A csíkok egy vékony kék dekoratív varrattal kapcsolódnak, ami a műszerfal teljes szélességét hosszabbítja meg. A fejtámlákon az R logó is megtalálható.

Opcionális csúcstechnikai szolgáltatások. A Touaregben opcionális berendezésként elérhető további fontos részletek közé tartozik a 780 wattos Dynaudio hangrendszer, a Night Vision (sötétben érzékeli az embereket és az állatokat hőkamera segítségével), a Travel Assist először (a leírás szerint, részben automatizált kormányzás és a sáv tartásra való figyelmeztetés, gyorsítás és fékezés, 250 km / h sebességig) és a Front Cross Traffic Assist (reagál a Touareg előtti keresztirányú forgalomra). Az összes Touareg modell alapkivitelben tartalmazza a dinamikus táblafelismerő rendszert (Dynamic Road Sign Display) és a Lane Assist sávtartó rendszert. A központi vezérlőegységnek köszönhetően a sofőr homogén egységként tapasztalja meg az összes segédrendszert és integrált technológiát, például az IQ.Light LED mátrix fényszóróit. A rendszerek elektronikus asszisztensekként folyamatosan aktívak, hogy a háttérben zavarásmentes támogatást nyújtsanak, biztonságosabbá, kényelmesebbé és intuitívabbá téve az utazást, mint valaha.

1) Touareg V6 4MOTION TSI, 250 kW (340 LE): üzemanyag-fogyasztás (NEDC) l / 100 km-ben: városi 11,8 / városon kívüli 7,3 / kombinált 9,0; CO2-kibocsátás g / km-ben (vegyesen): 205; hatékonysági osztály: D

2) Touareg V6 TDI 4MOTION, 170 kW (231 LE): üzemanyag-fogyasztás (NEDC) l / 100 km-ben: városi 7,7 / városon kívüli 5,9 / kombinált 6,6; CO2-kibocsátás g / km-ben (kombináltan): 173; hatékonysági osztály: B

3) Touareg V6 TDI 4MOTION, 210 kW (286 LE): üzemanyag-fogyasztás (NEDC) l / 100 km-ben: városi 7,7 / városon kívüli 5,9 / kombinált 6,6; CO2-kibocsátás g / km-ben (kombináltan): 173; hatékonysági osztály: B

4) Touareg V8 TDI 4MOTION, 310 kW (421 LE): üzemanyag-fogyasztás (NEDC) l / 100 km-ben: városi 8,5 / városon kívüli 6,7 / kombinált 7,4; CO2-kibocsátás g / km-ben (vegyesen): 195; hatékonysági osztály: B

 

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: