A sorozatgyártás beindítása felé vezető úton a BMW iNEXT a legszélsőségesebb időjárási körülmények közepette igazolja rátermettségét. Az Északi sarkkör dermesztően hideg megpróbáltatásai után a müncheni központú vállalatcsoport új technológiai zászlóshajója most Dél-Afrikában tesztel, ahol nem csupán az extrém hőség, a tűző napsugarak és a fullasztó por, de a járatlan utak homokja, murvája és durva kavicsai is kihívás elé állítják. A BMW iNEXT szó szerint a sorozatgyártás előtti legforróbb szakaszokat teljesíti, amelyeken a tervezőmérnökök a hajtásláncot, a futómű-technológiát, a tisztán elektromos meghajtás alkatrészeit, a karosszériát, az utasteret, a vezetést támogató rendszereket és a digitális járműtechnológiai megoldásokat is tökéletesítik, a biztonságos működés mellett abszolút tartósságukat és megbízhatóságukat is bizonyítva ezzel.
Az úgynevezett hőségteszt egy végtelenül összetett és átfogó tesztprogram szerves része, amely a BMW iNEXTelőszériás példányainak könyörtelen vallatásával az évtizedeken át tartó, teljes életciklusra készíti fel a bajor prémiumgyártó új technológiai zászlóshajóját. A sorozatgyártás beindítása felé vezető úton a BMW Group mindegyik modellsorozatát megméreti a dél-franciaországi Miramas tesztpályáján, a Nürburging Nordschleife asztaltcsíkján, a svédországi Arjeplog sarkvidéki tesztközpontjában és az extrém hőséget garantáló sivatagokban is.
Jégmezők, versenypályák és sivatagok: az összetett előszériás tesztek a vezetés több évtizedes élményét garantálják
Legyen szó akár extrém nagy sebességről, napokon át tartó belvárosi dugókról, dermesztő hidegről vagy tikkasztó hőségről, jégmezőkről, versenypályákról vagy sivatagokról, a tömegtermelés beindítása előtt a BMW Group tervezőmérnökei minden olyan elképzelhető szituációban széleskörűen tesztelik az újabb és újabb modelleket, amelyekkel a bajor prémiumgyártó ügyfelei az elkövetkező évtizedekben találkozhatnak. A tapasztalt szakemberek és a hatékony fedélzeti technológiák folyamatosan figyelik az újdonságok egy-egy szélsőséges körülményre adott reakcióit, amelyek következtében a sorozatgyártás beindítása után még a legextrémebb vezetési szituációk és időjárási körülmények közepette sem csorbul a vezetés élménye. A BMW iNEXT tömegtermelése 2021-ben veszi kezdetét a BMW Group dingolfingi gyárában. A technológiai zászlóshajóként érkező újdonság a legmodernebb Sports Activity Vehicle (SAV) karosszéria képében váltja valóra a BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiája által meghatározott jövőt, az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás legfejlettebb formáját. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációjával felvértezve a BMW iNEXT a sportosság, a hatékonyság és a károsanyag-kibocsátás nélkül megtehető tisztán elektromos hatótávolság terén is új mércét állít, miközben a modell futómű-technológiája és vezetést támogató rendszerei a teljes mértékben automatizált járművezetés felé vezető következő lépéseket is előrevetítik. Az innovatív járművezérlő- és digitalizált megoldások eközben a BMW iNEXT jövőbe mutató karakterét erősítik.
A BMW iNEXT a sivatagi hőség, a tűző napsugarak és a fullasztó por próbáit is kiállja
Dél-Afrika sivatagos vidékei ideális körülményeket teremtenek a mérnököknek ahhoz, hogy a BMW iNEXT összes hajtáslánc- és futómű-technológiai alkatrészét extrém módon teszteljék és finomhangolják. A homokdűnék és a murvás ösvények végeláthatatlan váltakozása eközben az intelligens összkerékhajtás elemeit teszi próbára. A BMW iNEXT nagyfeszültségű akkumulátorának integrált hűtőrendszerén még az okostelefon-akkumulátorokat is pillanatok alatt működésképtelenné tevő, rekkenő hőség sem tud kifogni, ráadásul a sivatagi időjárásban az utastér hőpumpa-technológiával dolgozó légkondicionáló berendezése, a motorvezérlő elektronika és az összes fedélzeti elektronika is több évtizedes tartósságról és megbízhatóságról tesz tanúbizonyságot.
Az átfogó hőségteszt részeként a mérnökök hosszú órákra a sivatag tűző napjára állítják a BMW iNEXTelőszériás példányait, és miközben a fedélzeti elektromos berendezések kifogástalan működését tesztelik, az utastérben használt anyagokat és az összeszerelési minőséget is alaposan górcső alá veszik, hiszen a BMW Group még a legextrémebb hőtágulás és a legszélsőségesebb hőingadozás közepette sem engedélyez nyikorgó vagy recsegő zajokat modelljei utasterében. A Kalahári sivatag homoktengere ezt követően az ajtók, a motorháztető és az illesztési hézagok tökéletes porállóságát is igazolja: a több ezer kilométeren át tartó, járatlan utakon keresztülvezető tesztprogram során a BMW iNEXT temérdek mennyiségű port és homokot kavar fel, az utastérbe azonban egyetlen szem sem tud beszűrődni.
A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.