Plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellpalettája következetes bővítésével a BMW tovább folytatja az elektromos mobilitás népszerűsítését. A 2020-as Genfi Nemzetközi Autószalonon a bajor prémiumgyártó a prémium középkategória négy új, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatát mutatja be. 2020 nyarától a BMW 3-as sorozat újdonságai kiváltképp hatékony formában váltják valóra a vezetés színtiszta élményét.
A BMW Group „Strategy NUMBER ONE > NEXT” vállalati stratégiájának egyik meghatározó mobilitási irányelve a hálózatról tölthető modellportfólió módszeres bővítése, az intelligens szolgáltatás-paletta innovációira épülő, nagymértékben automatizált, tökéletesen hálózatba kapcsolt, tisztán elektromos meghajtású személyes mobilitás terén kifejlesztett újításaival pedig a hosszú távú fenntarthatóság előfeltételeinek megteremtése. Az elektromos mobilitás úttörőjeként a BMW Group már több mint félmillió darab tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt autót adott át ügyfeleinek, amelynek égisze alatt csak 2019-ben 145 815 darab hálózatról tölthető BMW és MINI modellt értékesített. A tisztán elektromos meghajtású és plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt prémium autógyártók mezőnyében a BMW Group világszerte 7, Európában pedig 14 százalékos piaci részesedést élvez, amelyekkel abszolút piacvezetőnek számít. Németországban a BMW Group értékesíti a prémium minőségű hálózatról tölthető autók 24 százalékát, amellyel ugyancsak toronymagas piacvezető.
A müncheni központú vállalatcsoport célja, hogy 2021 végére több mint egymillió darab tisztán elektromos meghajtású, illetve plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt BMW és MINI modell guruljon a világ útjain. Európában két éven belül (2021 végére) minden negyedik eladott új autó hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiával érkezik meg az ügyfelekhez, amely arány hat éven belül (2025 végére) minden harmadik autóra, tizenegy éven belül pedig (2030 végére) minden második autóra módosul. 2023-ra a BMW Group huszonöt tagúra bővíti fel hálózatról tölthető modellpalettáját, amelynek legalább a fele károsanyag-kibocsátás nélkül váltja valóra a vezetés márkára jellemző, legendás élményét. A bajor prémiumgyártó még idén beindítja első tisztán elektromos meghajtású SAV modellje, a BMW iX3 tömegtermelését, jövőre pedig a BMW i4 és a BMW iNEXT is megérkezik az utakra.
„A választás szabadsága”: végtelenül sokrétű modellportfólió a legváltozatosabb mobilitási igények kielégítésére
A BMW iX3 piaci premierjével a BMW nagysikerű Sports Activity Vehicle (SAV) modellje a bajor prémiumgyártó első olyan autójává érik, amelyet rendkívül hatékony benzines és dízelüzemű erőforrással, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával és tisztán elektromos meghajtással is megrendelhetnek az ügyfelek. „A választás szabadságát” éltető vállalati stratégiának köszönhetően a BMW Group a világ minden táján ügyfelei mobilitási igényeihez igazíthatja kínálatát, minden országban a helyi szabályozásokhoz, távolsági és infrastrukturális sajátosságokhoz, valamint éghajlati és időjárási jellemzőkhöz igazítva a modellpalettáján elérhető hajtáslánc-technológiákat.
A hajtáslánc-technológia sokszínűsége a BMW 3-as sorozat portfólióján is megjelenik. A 2020-as Genfi Nemzetközi Autószalonon debütáló, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt újdonságokkal a bajor prémiumgyártó ügyfelei újabb lehetőségeket kapnak a hosszú távon fenntartható személyes mobilitás és a személyes preferenciák egyedülálló harmóniájának kiteljesítésére. Touring karosszériaváltozatba csomagolva a BMW 2020 nyarán kínálja először ügyfeleinek a hálózatról tölthető hajtáslánc-technológiákban rejlő páratlan lehetőségeket – ráadásul rögtön két modellváltozat képében: a 90. Genfi Nemzetközi Autószalon színpadán a BMW 330e Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,7 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 15,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 39 gramm / km; előzetes értékek)* és a BMW 330e xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 2,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 17,8 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 46 gramm / km; előzetes értékek)* is bemutatkozik. A BMW eDrive hajtáslánc-technológia és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás együttműködése a BMW 330e xDrive limuzinban (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,8 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 16,7 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 42 gramm / km; előzetes értékek)* is átélhetővé válik.
A 2020-as Genfi Nemzetközi Autószalonon a BMW 3-as sorozat további két modellváltozatáról is lehull a lepel. A BMW M340d xDrive limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,3 – 5,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 139 – 149 gramm / km)* és BMW M340d xDrive Touring (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,4 – 5,8 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 143 – 153 gramm / km)* modellpárosának meghajtásáról egy 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres dízelmotor gondoskodik, egy 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával kiegészítve. A két új BMW M Performance modell és a plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt három újdonság premierjével a BMW 3-as sorozat palettáján immár négyféle benzinmotor, négyféle dízelmotor és egy plug-in hibrid hajtáslánc-technológia közül választhatnak az ügyfelek.
Minden korábbinál sokrétűbb hatékonyság: a BMW 3-as sorozat új, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatai
Az új BMW 330e limuzin (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 1,6 – 1,7 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,8 – 15,0 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 36 – 38 gramm / km)* sikeres piaci premierje után 2020 nyarán jelentős mértékben megnő a prémium középkategóriában elérhető, plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt modellváltozatok száma. A hálózatról tölthető négyféle modellváltozat mindegyikében a legkorszerűbb BMW eDrive hajtáslánc-technológia dolgozik, amely nem csupán a hatékonyságot, de a vezetés élményét is fokozza, 55 – 68 kilométerre növelve a nagyfeszültségű akkumulátor egyetlen feltöltésével megtehető, tisztán elektromos hatótávolságot.
A 2.0 liter hengerűrtartalmú, négyhengeres benzinmotor és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltóba épített elektromos motor intelligensen vezérelt együttműködése 185 kW / 252 lóerő maximális rendszerteljesítményben teljesedik ki a BMW 330e limuzin, a BMW 330e Touring, a BMW 330e xDrive limuzin és a BMW 330e xDrive Touring modellkvartettben. Intenzívebb rendszerterhelés esetén mindezt az alapfelszereltségként kínált XtraBoost teljesítménynövelő funkció maximum 10 másodpercen keresztül jelentkező, 30 kW / 40 lóerő teljesítmény-többlettel képes megtoldani – ezzel átmenetileg 215 kW-ra / 292 lóerőre növelve a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia maximális rendszerteljesítményét. A rendszer csúcs forgatónyomatéka 420 Nm. Az egyszerre sportos és agilis vezetési élményt típus-specifikus hajtáslánc-orgánum, rendkívül érzékeny gázpedál és a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó speciális karakterisztikája nyomatékosítja. Intenzív lassítás esetén utóbbi automatikus visszakapcsolásokkal fokozza a sportos vezethetőséget.
A BMW 330e xDrive limuzin és a BMW 330e xDrive Touring duójában a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia sportossága és hatékonysága a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás rendkívüli sokoldalúságával párosul. Elektronikusan vezérelt többtárcsás tengelykapcsolójával a technológia minden pillanatban az adott vezetési szituáció igényei szerint osztja el a két motorból érkező teljesítményt és forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, amellyel a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás mindegyik útfelületen és mindenféle időjárási körülmények közepette maximális tapadást és tökéletes menetstabilitást garantál. A lélegzetelállító agilitásról a tengelyek között folyamatosan változó erőelosztás gondoskodik. A BMW xDrive intelligens összkerékhajtással társított plug-in hibrid hajtáslánc-technológia még a havas, hegyvidéki és épített utakon túli közlekedéseket is könnyedebbé teszi.
A plug-in hibrid hajtáslánc-technológiával szerelt Touring modellek bevezetésével a bajor prémiumgyártó azoknak az ügyfeleknek kíván kedvezni, akik a vezetés élménye és az iránymutató hatékonyság mellett a kompromisszumoktól mentes funkcionalitást is nagyra értékelik. A BMW 330e Touring és a BMW 330e xDrive Touring sokoldalú utastere még a plug-in hibrid hajtáslánc-technológia ellenére is a belsőégésű erőforrással szerelt modellváltozatok helykínálatával és öt ülésen átélhető menetkomfortjával rendelkezik, a hátsó üléssor alá épített nagyfeszültségű akkumulátor pedig csupán néhány litert vesz el a csomagtér térfogatából. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével a két modell alapesetben 410 literes csomagtér-térfogata 1 420 literesre bővíthető.
A BMW M340d xDrive limuzin és a BMW M340d xDrive Touring világpremierje: BMW M Performance modellek mild-hibrid technológiával
A BMW 3-as sorozat két új BMW M Performance modelljét magával ragadó menetteljesítmény és lebilincselő hajtáslánc-hatékonyság jellemzi. A BMW M340d xDrive limuzin és a BMW M340d xDrive Touring modellpárosa a 90. Genfi Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét, egy 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotorral és egy 48 Volt kapacitású indítógenerátorral dolgozó mild-hibrid technológiával. A továbbfejlesztett, BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó dízelmotor maximális teljesítménye 250 kW / 340 lóerő, amelyhez 700 Nm csúcs forgatónyomaték társul. A letaglózó vonóerő ráadásul azonnali teljesítmény-leadással is párosul, a mild-hibrid technológia 48 Volt kapacitású indítógenerátora ugyanis 8 kW / 11 lóerő azonnali teljesítmény-többlettel képes fokozni a belsőégésű erőforrás maximális teljesítményét és a hajtáslánc hatékonyságát, nem csupán az álló helyzetből történő kigyorsításkor, de a nagyobb tempójú meginduláskor is. Sőt mi több, az elektromos teljesítmény-többletnek köszönhetően a belsőégésű erőforrás mindegyik teljesítmény-tartományban optimális belső hatékonyság szerint üzemelhet, amellyel jelentős mértékben csökken a hajtáslánc-technológia üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása.
A két új BMW M Performance modell erőteljes dízelmotorja egy nyolcfokozatú Steptronic sport automataváltóval, egy típus-specifikus futómű-technológiával és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtással dolgozik együtt. A BMW M sport futómű része a változó áttételű sport kormánymű (Variable Sports Steering), a BMW M sport fékrendszer és az M sport differenciálmű, amelyeket a bajor prémiumgyártó az alapfelszereltség részeként kínálja a BMW M340d xDrive limuzin és a BMW M340d xDrive Touring modellpárosához. A lélegzetelállító menetdinamikát BMW M-specifikus karosszéria-kiegészítők és optimalizált aerodinamikai megoldások fokozzák. A BMW M340d xDrive limuzin 4,6 másodperc alatt, a BMW M340d xDrive Touring pedig 4,8 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás tempóra. A vérpezsdítő vezetési élményt mindezek mellett sportos utastér-kialakítás erősíti.
A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.