DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Egyéb

Még dinamikusabb lett az X5 és az X6 xDrive40d

A 48 Volt kapacitású indítógenerátor 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többlettel képes fokozni az új BMW X5 xDrive40d és az új BMW X6 xDrive40d továbbfejlesztett hajtáslánc-technológiájának 250 kW / 340 lóerő maximális teljesítményét, amelyhez 700 Nm csúcs forgatónyomaték társul.

A minden korábbinál dinamikusabb kigyorsítások és a hajtáslánc hatékonyságának optimalizálása érdekében mostantól a BMW X5 és a BMW X6 palettáján is elérhetővé válik a BMW Group által kifejlesztett, rendkívül hatékony mild-hibrid technológia: 2020 májusától az új BMW X5 xDrive40d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,9 – 6,4 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 154 – 167 gramm / km) és az új BMW X6 xDrive40d (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 5,8 – 6,2 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 153 – 164 gramm / km) lemezei mögött egy 48 Volt kapacitású indítógenerátor segíti a továbbfejlesztett, soros hathengeres dízelmotor munkáját. A belsőégésű erőforrás 250 kW-ra / 340 lóerőre növelt maximális teljesítményének és a mild-hibrid technológia elektromos rásegítésének köszönhetően a luxuskategóriájú Sports Activity Vehicle (SAV) és Sports Activity Coupé (SAC) modellpáros páratlan vonóereje még intenzívebb vezetési élményt garantál.

P90382141_highRes_bmw-x5-06-2018_resize



A BMW X5 és a BMW X6 forradalmi duóját az épített utakon egyszerre sportos és agilis vezethetőség, a terepeken pedig masszív megbízhatóság és sokoldalúság jellemzi. Erőteljes, mégis elegáns kiállásával, illetve luxuskategóriájú utasterével mindkét kategóriateremtő modell magával ragadó benyomást kelt, a vezetés élményét pedig prémium minőségű kényelmi funkciók, valamint csúcstechnológiás járművezérlő opciók és digitális megoldások fokozzák. A két BMW X modell hajtáslánc-technológiáinak portfólióját ezúttal olyan jövőbe mutató innováció színesíti, amely rendkívül eredményesen optimalizálja tovább a dízelmotor vonóerejét és belső hatékonyságát.

Soros hathengeres dízelmotor többlépcsős turbófeltöltéssel és optimalizált közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel

A BMW TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 3.0 liter hengerűrtartalmú, soros hathengeres dízelmotor hatékonyságát többek között kétlépcsős turbófeltöltéssel és Common Rail közvetlen üzemanyag-befecskendezéssel emelték új szintre a mérnökök. A turbófeltöltés rendkívül gyors rendszerreakcióját az alacsony nyomású és a magas nyomású szakaszok optimalizálására hivatott, változó turbinageometria fokozza. A körönkénti akár 10 befecskendezéssel az üzemanyag így akár 2 700 bar maximális befecskendezési nyomással is megérkezhet az égéstérbe. A rendkívül precíz üzemanyag-adagolást, a minden korábbinál kedvezőbb üzemanyag-fogyasztást és a tiszta égést a befecskendezőkbe integrált nyomásszenzorok segítik.

A továbbfejlesztett dízelmotor 700 Nm csúcs forgatónyomaték leadására képes a percenkénti 1 750 és 2 250 főtengely-fordulat közötti tartományban. Maximális teljesítménye 250 kW / 340 lóerő, amely percenkénti 4 400 főtengely-fordulatnál jelentkezik. Legyen szó akár épített útról, akár terepről, az új BMW X5 xDrive40d és az új BMW X6 xDrive40d erejét a nyolcfokozatú Steptronic automataváltó és a BMW xDrive intelligens összkerékhajtás párosa továbbítja a négy hajtott kerék felé. Utóbbi a hátsókerék-meghajtás preferenciáit éltető beállítással még kanyarodás közben is sportosan agilis vezethetőséget kínál.

Az erőforrás mellett a BMW a kipufogógáz nitrogén-oxid tartalmának kétlépcsős csökkentését szolgáló technológiát – amelyet 2012-ben vezetett be dízelmotorral szerelt modelljei alapfelszereltségeként – is továbbfejlesztette. A motor közelében elhelyezett kipufogógáz-kezelő technológia mostantól a részecskeszűrőn túl oxidációs katalizátorral és SCR rendszerrel (Selective Catalytic Reduction – Szelektív Katalitikus Redukció) is dolgozik, hogy a kipufogógáz-kezelés második ütemében még tovább csökkentse a levegőbe kerülő gázok nitrogén-oxid tartalmát. Az új BMW X5 xDrive40d és az új BMW X6 xDrive40d így már most maradéktalanul teljesíti a 2021-től hatályos Euro 6d emissziós szabvány környezetvédelmi előírásait.

Mild-hibrid technológia: 8 kW / 11 lóerő teljesítmény-többlet az intenzívebb kigyorsítások és az alacsonyabb emisszió érdekében

A továbbfejlesztett dízelmotor munkáját a mild-hibrid technológia 48 Volt kapacitású indítógenerátora segíti. A technológia 8 kW / 11 lóerő azonnali teljesítmény-többlettel képes fokozni a belsőégésű erőforrás maximális teljesítményét és a hajtáslánc hatékonyságát. Az elektromos teljesítmény-többlet nem csupán az álló helyzetből történő kigyorsításkor érezteti hatását, de az új BMW X5 xDrive40d és az új BMW X6 xDrive40d nagyobb tempójú rugalmasságát is fokozza. A két BMW X modell így mindössze 5,5 másodperc alatt képes felgyorsulni álló helyzetből 100 km/órás sebességre. Az elektromos teljesítmény-többletnek köszönhetően a belsőégésű erőforrás mindegyik teljesítmény-tartományban optimális belső hatékonyság szerint üzemelhet, amellyel jelentős mértékben csökken a hajtáslánc-technológia üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása.

A mild-hibrid technológia indítógenerátorát egy 48 Volt kapacitású akkumulátor látja el energiával, amely emellett a 12 voltos fedélzeti rendszereket is táplálja. Az akkumulátort a fékezéskor felszabaduló energia tölti. A mild-hibrid technológia az új BMW X5 xDrive40d és az új BMW X6 xDrive40d menetkomfortját is jelentős mértékben fokozza, hiszen az indítógenerátor rendkívül finoman, észrevétlenül kapcsolódik be a hajtásba: torlódó vagy araszoló forgalomban minden korábbinál gyorsabban és kényelmesebben működteti a motort leállító, majd újraindító Auto Start Stop rendszert, a hatékonyságnövelő „vitorlázó” funkció pedig minden korábbinál optimálisabb. A belsőégésű erőforrás ilyenkor nem készenléti üzemmódba kapcsol, hanem teljes mértékben lekapcsolódik a hajtásláncról. A hajtáslánc „vitorlázó” funkcióját ráadásul mostantól a bajor prémiumgyártó ügyfelei nem csupán a vezetési élménykapcsolóról (Driving Experience Control) aktiválható ECO PRO üzemmódban, de COMFORT üzemmódban is kiélvezhetik.

A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra, valamint kombinált energiafogyasztásra és károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek. Az adatokat a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: