DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 5. vasárnap
Egyéb

Menetpróba - Jeep Renegade Trailhawk 2.0 Multijet II 170LE

Nehéz a szabadidő-autók között valódi egyéniségeket találni, de az amerikai márka gyártmányai ilyenek. A mára legnépszerűbbé váló ligában nyomatéksokszorozó felezőt és valódi terepképességeket kínál.

A Renegade a csomagolás művészetére is jó példa, ugyanis Olaszországban készül, a technikája megegyezik a négyajtós Fiat 500 verziókkal. Az amerikai változat 2014-ben lépett színre, a tesztelt modell pedig már túlesett a ráncfelvarráson, sőt lassan megérkezik a tölthető hibrid is, ami a típus legzöldebb változata.

menetproba-2020-03-jeep-renegade-02



A Renegade igen karakteres jelenség, a Trailhawk kivitel pedig a kínálat csúcsát jelenti. Az autó oldalán lévő Trail Rated felirat azt jelenti, hogy – elviekben – bírja a Sziklás-hegységben lévő Rubicon ösvény egyszerűbb szakaszait, méghozzá széria állapotában. Ez gyárilag olyan terepes felkészítést jelent, amit ebben a méretosztályban senki sem kínál.

menetproba-2020-03-jeep-renegade-01

Az utastérben és a karosszérián sok helyen visszaköszön a Jeep jellegzetes hűtőrácsa, a marmonkannát formázó hátsólámpa pedig még mindig szuper jól néz ki. Ezek apróságok, de nagyon ütősek, és remek megkülönböztető jegyek. (Azért igyekezzünk ne a Dacia Duster mellé parkolni, ha fel akarunk vágni ezzel a különlegességgel.)

A kilencsebességes automata váltó sokat segít a takarékosságban. Ez a szerkezet városok között és autópályán haladva lent tartja a kétliteres dízel fordulatszámát, ezért a Renegade teljesen ideális hosszabb utazásokra. Sokat elmond a technikáról, hogy az 1660 kilós csöppséggel lehet tartani az ötliteres fogyasztást. A városi közlekedés terén már nem ennyire ideális a kép, mert ott két-három literrel több gázolajat is el lehet égetni. A váltó működése lehetne gyorsabb is, de a késéstől eltekintve jól működik: erős gyorsításkor simán visszavált 3-4, esetleg öt fokozatot is.

menetproba-2020-03-jeep-renegade-03

Karakteresebb gumikkal szó szerint csodákra lehet képes a tesztautónk, de – mint egy átlagos felhasználó – a benne levő potenciál ellenére csak minimálisat terepeztünk vele

A kidolgozás és a felhasznált anyagok hozzák a terepjárós, kissé nyersebb, amerikai autós világot. A kapcsolók működési finomsága és a felhasznált anyagok nem prémium szintűek, ennek ellenére sokak kedvüket lelhetik a legkisebb Jeep modellben.      

Műszaki adatok:

Hossz/szél./mag.: 4236/1805/1697 mm

Motor: 1956 cm3, 170 LE/3750, 350 Nm/1750

Gyorsulás (0–100 km/h): 8,9 s

Ár: 12 280 000 Ft (alapár: 10 060 000 Ft)

Tesztautó: FCA Central and Eastern Europe Kft.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: