Közös nevező: maximális hatékonyság
Mindkét modell fejlesztése azonos filozófiát követ: az elektromos hajtásrendszer hatékonyságának maximalizálása a rendelkezésre álló energia optimális felhasználásnak biztosítása érdekében, történjen ez a versenypályán vagy a sima közúton. Az ID.R - mint határokat feszegető versenyautó – célja, hogy meghatározott távokon teljesítményének csúcsát nyújtsa. Ezzel szemben az ID.3 sorozatgyártású változatának küldetése az akkumulátorkapacitás leghatékonyabb kihasználása és az elérhető leghosszabb hatótáv teljesítése, mindezt a hétköznapi feladatok elvégzése közben. Az akkumulátor fejlesztésénél a Volkswagen Motorsport az ID. termékcsalád technológiai kutatásait végző laborral dolgozott együtt. Az ID.R és az ID.3 padlólemezébe integrált cellák alacsony súlypontot biztosítanak a járművek számára, pozitívan befolyásolva azok kezelhetőségét. A töltési stratégiát vizsgálva szintén találunk hasonlóságokat. A gyorstöltő rendszeren keresztül történő külső töltés és a menet közbeni fékezési energia visszatáplálásával (rekuperáció) megvalósuló utántöltés mindkét modellnél megvalósul. Mindenki számára látható közös vonás a két autóban a kifejezetten a légellenállási együttható javítását célzó aero felnik. Az ID.3 20 colos könnyűfém keréktárcsái nem csupán az aerodinamika hatékonyságát támogatják, de lapos kialakításuk tökéletesen illeszkedik az ID. család által képviselt új formai nyelvezethez.
Technológiai transzfer a Volkswagen Motorsport csapata és a sorozatgyártáson dolgozó szakemberek között
„Az ID.R teljes fejlesztése a Volkswagen Motorsport és a sorozatgyártásba kerülő modell fejlesztésén dolgozó szakemberek kölcsönös technológiai transzferéhez vezetett.” – fejti ki Dr. Frank Welsch, a Volkswagen Személyautók technikai fejlesztésért felelős vezetője. „Ez legfőképpen az elektromos hajtásrendszer területét érintette illetve olyan technológiákra volt hatással, mint a könnyűszerkezetes építésmód és a kiemelkedő hatékonyságú aerodinamika. Így például a motorsport részleg profitálhatott a sorozatgyártáson dolgozók szakértelméből, amelyet az akkumulátorcellák felépítésének és a nagyfeszültségű elemek kezelésének területén szereztek. Másrészről pedig a sorozatgyártású modell fejlesztői megfigyelhették, hogy a motorsport részleg hogyan boldogul a gyorstöltés technológiájával és milyen stratégiát követ az autózás közbeni energiafelhasználás és rekuperáció optimalizálása érdekében.”
A Volkswagen Motorsport igazgatója, Sven Smeets hozzátette: „Büszkék vagyunk rá, hogy az ID.R fejlesztése és rekordjavítási eseményei támogatták az ID. sorozatgyártású modelljének tökéletesítését. Az ID.R által teljesített kihívások és az autó lenyűgöző teljesítménye szintén hozzájárult az új ID. család népszerűségének növekedéséhez, hiszen bemutatta, hogy az elektromos autók nem csupán a környezetet védik, hanem gyorsak és magával ragadók is egyben.”
1., ID.3: A jármű még nem rendelhető Európában.