A jól ismert biztonsági extrák mellett a Golf 3 a termékcsalád sok más mérföldkövével is összekapcsolódik: ez volt az első karosszéria, amelybe hathengeres motort (VR6) építettek, elérhető lett a sebességtartó automatika, az első oxidációs katalizátor dízelmotorokhoz (1991), az első közvetlen befecskendezésű dízelmotor (TDI, 1993 és SDI, 1995) és az első oldalsó légzsák (1996). Ugyancsak 1996-ban, szeptemberben az ABS szériafelszereltség lett minden Golf változatban. A harmadik Golf alapjaira építve a Volkswagen bemutatta új kabrióját, egy új összkerékhajtást, a syncro II-t, és 1993-ban az első kombi karosszériás változatot ebben a termékcsaládban. Egy évvel később a Golf-család áttörte a lélektani 15 millió előállított darabos határt. 1997-ben a harmadik generációt 4,83 millió jármű legyártása után fokozatosan megszüntették.
Golf 3 éves adatok
1991 A harmadik Golf generáció debütálása
1991 VR6 motor, mint a kompakt osztály első hathengeres motorja
1991 Szervizintervallum kijelzése a műszerfalon
1991 Oxidációs katalizátor
1991 Vízbázisú festékek
1992 Vezető és utas oldali légzsák
1993 Az első Golf Variant bemutatása
1993 A második Golf Cabriolet bemutatása
1993 A második Golf Syncro generáció debütálása
1993 Az első turbó dízel közvetlen befecskendezésű motor (TDI) egy kompakt járműben
1994 A 15 millió legyártott Golf lélektani határát áttörik
1995 Az első közvetlen befecskendezésű szívó dízel motor kompakt járműben (SDI)
1995 Lézeres hegesztés: az első alkalmazása egy 80 cm-es tetőcsatlakozásnál a Golf Variantban
1996 az ABS szériafelszereltséggé válik minden Golfban
1996 Oldalsó légzsák a Golf “Family”-ben alapfelszereltségként jelenik meg, és opcionálisan minden más Golf változathoz rendelhető
1996 A harmadik generáció fokozatos megszüntetése 4,83 millió jármű gyártása után