Az új BMW X5 M (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 12,8 – 13,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 291 – 296 gramm / km), az új BMW X5 M Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 12,8 – 13,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 291 – 296 gramm / km), az új BMW X6 M (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 12,5 – 12,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 284 – 289 gramm / km) és az új BMW X6 M Competition (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 12,5 – 12,7 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 284 – 289 gramm / km) alkotta erőteljes kvartett a BMW M divízió hamisítatlan génjeivel ejti rabul a vezetés szerelmeseit, az agilis vezethetőség, a letaglózó menetdinamika és a mérnöki precizitás oly magas szintű harmóniája mentén, amely egyedülálló a Sports Activity Vehicle (SAV) és Sports Activity Coupé (SAC) modellek szegmensében. A magával ragadó menetdinamikai adottságokhoz ráadásul a BMW X modellcsalád tagjainak sokoldalúsága, extrovertált kiállása és modern luxusa társul.
A lenyűgöző erőtöbblet, a tökéletes irányíthatóság és a fizika határaival dacoló menetdinamika varázslatos egységét a V8-as benzinmotor 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítménye, a precízen vezérelt teljesítmény-leadás, az erőforrás teljesítmény-karakterisztikájához és az SAV / SAC szegmens adottságaihoz hangolt, BMW M-specifikus futómű, valamint a BMW M divízió évtizedeken át finomhangolt járműtervezési alapelvei együttesen keltik életre. Az újdonságok 3,9 másodperc alatt (a Competition modellek 3,8 másodperc alatt) gyorsulnak fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre, amely 0,4 szekundummal licitál rá az elődmodellek hasonló értékeire. A terepjáró élsportolók mámorító kvalitásait a BMW Group tesztközpontjaiban fejlesztették tökélyre a mérnökök, akik az erőteljes kvartett tagjait sok másik versenypálya mellett a Nürburgring Nordschleife aszfaltcsíkján is vallatóra fogták. Az új BMW X5 M, az új BMW X6 M és a két Competition modell 2019 novemberében, a Los Angeles-i Nemzetközi Autószalonon ünnepli világpremierjét, piaci bevezetésük pedig 2020 áprilisában veszi kezdetét.
460 kW / 625 lóerő maximális teljesítményű V8-as benzinmotor BMW M TwinPower Turbo technológiával
Az új BMW X5 M, az új BMW X6 M és a két Competition modell motorházteteje alatt a bajor prémiumgyártó által kifejlesztett és finomhangolt V8-as benzinmotor legújabb nemzedéke dolgozik, amely a legkorszerűbb BMW M TwinPower Turbo technológiával és az összes BMW M modell kivételesen magas fordulatszám-étvágyával összetéveszthetetlen teljesítmény-karakterisztikát garantál. Az erőforrás már a gázpedál legenyhébb érintésére is azonnali teljesítmény-leadással reagál, a motorból érkező erőt precíz vezérlés továbbítja a kerekek felé, a kirobbanó teljesítmény-többlet pedig még padlógázon, a legmagasabb fordulatszám-tartományban sem lanyhul.
A 4.4 liter hengerűrtartalmú motor két turbófeltöltővel dolgozik, amelyeket – a kipufogócsonkokkal együtt – a „V” alakban elrendezett hengersorok közé építették be a mérnökök. Az új BMW X5 M és az új BMW X6 M maximális teljesítménye 441 kW / 600 lóerő, amely 18 kilowattal / 25 lóerővel múlja felül a második nemzedék hasonló értékét. Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition eközben 460 kW / 625 lóerő maximális teljesítményre képes, amely az elődmodellhez viszonyítva 37 kW / 50 lóerő fejlődés. A kvartett csúcs forgatónyomatéka 750 Nm. Az erőforrás extrém feszes ágyazásának köszönhetően a teljesítmény és a forgatónyomaték közvetlenül érkezik meg a hajtásláncba, amelynek vérpezsdítő orgánumáról a sport kipufogórendszer gondoskodik.
Nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltó Drivelogic-kal, BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás és aktív M differenciálmű
Az új BMW X5 M, BMW X5 M Competition, BMW X6 M és BMW X6 M Competition nagyteljesítményű benzinmotorja egy Drivelogic-kal dolgozó, nyolcfokozatú BMW M Steptronic automataváltón keresztül továbbítja erejét a kerekek felé. A váltó karakterisztikáját a bajor prémiumgyártó ügyfelei a BMW M-specifikus előválasztó karon elhelyezett Drivelogic gomb segítségével szabhatják személyre. A BMW M xDrive intelligens összkerékhajtást eközben úgy hangolták tökéletesre a tervezők, hogy az még laza terepeken és kedvezőtlen időjárási körülmények közepette is a legdinamikusabb menetteljesítmény, a legoptimálisabb tapadás és a legbiztonságosabb menetstabilitás szempontjai szerint ossza el a motorból érkező erőt a négy hajtott kerék között. A hátsó tengelyen egy aktív M differenciálmű is dolgozik, amelynek köszönhetően a terepjáró kvartett tagjai már az alapértelmezett beállításként aktiválódó 4WD hajtáslánc-üzemmód esetén is a hátsókerék-meghajtás preferenciái szerint hajtanak. A „Setup” gomb segítségével a bajor prémiummárka ügyfelei a 4WD Sport üzemmódot is aktiválhatják, amely még több forgatónyomatékot továbbít a hátsó kerekekhez.
BMW M-specifikus futómű és integrált fékrendszer
Az SAV / SAC szegmens új nagyteljesítményű etalonjainak karosszériaváz-merevségéről és futómű-feszességéről egy sor innovatív technológiai megoldás gondoskodik. A futómű típus-specifikus felépítése és hangolása még tovább erősíti a négy újdonság mérnökien precíz irányíthatóságát. A BMW M-specifikus adaptív futómű ugyancsak a kvartett széleskörű alapfelszereltségének része, amely elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókkal, aktív borulásgátló rendszerrel és BMW M Servotronic kormányművel fokozza a vezetés élményét. A BMW M modellek számára kifejlesztett integrált fékrendszer ráadásul kétféle pedál-visszajelzési lehetőséget kínál.
Extrovertált kiállás, sokoldalú utastér és luxus atmoszféra
A BMW SAV / SAC modelljeinek jellegzetes karosszériaarányai és a BMW M divízió által fémjelzett stílusjegyek extrovertált öltönybe öltöztetik az új BMW X5 M, BMW X5 M Competition, BMW X6 M és BMW X6 M Competition kvartettjét, amelynek tagjai így minden környezetben osztatlan tekintélynek örvendenek. A modellek magabiztos kisugárzásának már álló helyzetben is a nagyméretű légbeömlők, a BMW M légkivezető nyílások, az aerodinamikailag optimalizált külső visszapillantó-házak, a hátsó légterelő szárny, a diffúzorral szerelt hátsó lökhárító és a sport kipufogórendszer dupla ikervégződése ágyaz meg. Az új BMW X5 M Competition és az új BMW X6 M Competition esetében mindezt exkluzív BMW M könnyűfém keréktárcsák nyomatékosítják, az első tengelyen 21”, a hátsó tengelyen pedig 22” méretben.
A fejedelmi helykínálatot tartogató, sokoldalú utastér emelt üléspozícióval, prémium minőségű anyaghasználattal és luxus színvonalú összeszerelési minőséggel kényezteti a BMW ügyfeleit. Az ajtók mögött a BMW M divízió hamisítatlan kijelzői és vezérlőgombjai fokozzák az egyszerre elegáns és kortárs dizájnt, amely így még inkább előtérbe helyezi a vezetés színtiszta élményét.
Fedélzeti rendszerek a mélyreható BMW M élmény érdekében és exkluzív alapfelszereltségi tételek
A bajor prémiumgyártó ügyfelei a középkonzolon található „Setup” gombbal az erőforrás, a lengéscsillapítók, a kormánymű, a BMW M xDrive intelligens összkerékhajtás és a fékrendszer karakterisztikáját is személyre szabhatják, az így megkomponált járműbeállítások közül kettőt pedig a jövőbeni gyors és kényelmes aktiválás érdekében a kormányon található M1 és M2 gombokra menthetnek. Sőt mi több, a középkonzolon található „M Mode” gomb a digitális műszeregység és a BMW Head-Up kijelző által megjelenített információk, illetve az intelligens vezetést támogató rendszerek funkcionalitásának áthangolására is lehetőséget kínál.
A terepjáró kvartett széleskörű alapfelszereltségének többek között a BMW M-specifikus tartalommal dolgozó BMW Head-Up kijelző, a BMW M multifunkciós ülések, a BMW Individual finomszemcsés Merino bőrkárpitozás, a navigációs rendszerrel szerelt BMW Live Cockpit Professional műszerfal-elrendezés, a BMW Intelligens Személyi Asszisztens (BMW Intelligent Personal Assistant) és a parkolóasszisztens (Parking Assistant) is része. Az opcionális extrafelszereltségeket egyesítő palettán eközben számos intelligens vezetést támogató rendszer, valamint megannyi komfort- és egyediség-fokozó opció megtalálható.
A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.
Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.