A Bledi-tó idilli környezetben, a Pokljuka-fennsík szélén fekszik Szlovénia északi részén. Innen rajtolt el különleges útjára három Audi e-tron 55 quattro modell, fedélzetén autónként három újságíróval. 24 óra leforgása alatt 10 európai országot érintve tettek meg több, mint 1 600 kilométert Ausztrián, Olaszországon, Lichtensteinen, Svájcon, Franciaországon, Németországon, Luxemburgon és Belgiumon át egészen a hollandiai Amszterdamig. A lehető legváltozatosabb földrajzi viszonyok között teljesített szakaszokon az Audi e-tron megmutatta, milyen kényelmes, dinamikus a hosszú távú utazás a négykarikás márka első elektromos autójában.
Az Audi e-tron a mobilitás új korszakának kezdetén lépett színre és megjelenése igen határozott ígérettel társul. „Elektromos SUV modellünk kifogástalan autó a hosszútávú utak megtételére, hiszen tökéletesen egyesíti az utazási kényelem legmagasabb szintjét a teljesítménnyel és hatékonysággal.” – véli Hans-Joachim Rothenpieler, az Audi igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja. „Az újságírók túráján láthattuk, hogy a hatótávolság mellett az akár 150 kW töltési teljesítményt garantáló gyorstöltési lehetőség is kulcsfontosságú jellemző.”
Időt spórol: gyorstöltés akár 150 kW töltési teljesítménnyel
Az egyenáramú (DC) gyorstöltő állomásoknak köszönhetően az Audi e-tron lítium-ion akkumulátora nem egészen 30 perc alatt eléri töltési kapacitásának 80 százalékát, amely a hosszú szakaszokon jelentős időmegtakarítást jelent. A nagy töltési teljesítmény alapja egy összetett hőkezelési rendszer, amely a hosszú akkumulátor élettartam mellett biztosítja a folyamatos és kiemelkedő teljesítményt, akár nagyobb terhelés esetén is. Mind a hét útba ejtett töltőállomás – Karintiában, Dél-Tirolban, Voralbergben, Zürich kantonban, Breisgau területén, az Eifel hegységben és Liége mellett – ebbe a típusba tartozó gyorstöltő állomás volt. Mindegyik állomás az Audi e-tron Charging Service (Audi e-tron Töltési Szolgáltatás) részeként működik, csakúgy, mint azok az váltóáramú (AC) töltőállomások, ahol az Audi e-tron töltése akár 11 kW teljesítményű váltóárammal is történhet. Az Audi tulajdonában lévő töltési szolgáltatás az Európai Unió 19 országában közel 100 000 töltési pontot foglal magába, a számuk pedig folyamatosan növekszik. Az ügyfeleknek mindössze egy kártyára van szükségük ahhoz, hogy elindítsák a töltési folyamatot. Az ügyfeleknek egy egyszeri regisztrációt kell megtenniük a myAudi oldalon és el is készült saját töltési szerződésük. Az összes töltés így automatikusan együtt kerül kiszámlázásra a felhasználói fiókon keresztül. A töltésnél ennek megfelelően nem történik semmilyen módon fizetés. Az egységesített, ország specifikus árazás garantálja a gondtalan és problémamentes utazás élményét anélkül, hogy szükség lenne az árak folyamatos összevetésére.
Szakaszgyőztes: tökéletes elegye a teljesítménynek, hatékonyságnak és kényelemnek
A különböző jellemzőjű utaknak köszönhetően az Audi e-tron 55 quattro bemutathatta dinamikus kezelhetőségében rejlő előnyeit. Az Alpok útjain és a hegyi emelkedőkön az újságírók maximálisan kihasználhatták az akár 300 kW-ot is elérő teljesítményét és 664 Nm forgatónyomatékát. A lejtőkön pedig nagyszerűen érvényesülhetett a fékenergia visszanyerés koncepciója, amely fékezéskor akár 220 kW és 300 Nm visszanyerését és elektromos árammá való átalakítását is lehetővé teszi, mércét állítva ezzel a versenytársak számára is. Az elektromos összkeréhajtás optimális vonóerő átadást és dinamikát garantált Dél-Tirol kanyargós útjain is. A rendszer segítségével lehetővé vált a nyomaték két tengely közötti ideális elosztásának folyamatos és rugalmasan változtatható szabályozása, akár a másodperc tört része alatt.
A Rajna menti sík területeken, Belgium és Hollandia állandó sebességgel autózható útjain a 0,27-es légellenállási együttható és az átgondolt aerodinamika alapvetően hozzájárult az alacsony fogyasztáshoz. A teljes túrát tekintve az elektromos SUV kitűnő teljesítményt nyújtott, amelyet kiemelkedő, a luxusautókra jellemző utazási kényelem és zajkomfort tett teljessé. Hasonló jellemző még a belső tér mérete is, ahol a hajtáslánc összeállításának köszönhetően tovább növekedett a hátsó sorban ülők lábtere. A masszázsfunkcióval szerelt bőrülések, az ionizátort is tartalmazó levegőminőség csomag, a sötétedés után kellemes bárhangulatot sugárzó hangulatvilágítás teszi igazán teljessé a modell kiemelkedő, nagy hatótávolságot kínáló képességeit.