A Nürburgringen megrendezendő DTM-futammal utolsó fázisához érkezik a Német Túraautó Bajnokság idei versenyszezonja. Ráadásul azok a motorsport-rajongók, akik a 2019. szeptember 13-15. közötti hétvégén kilátogatnak a versenypályára, egy exkluzív meglepetés részeseivé is válnak: a BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 9,3 – 10,0 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 213 – 227 gramm / km) az Eifel-hegység ikonikus aszfaltcsíkján ünnepli világpremierjét. A BMW Motorsport által kifejlesztett BMW M4 DTM versenyautó műszaki alapjául szolgáló BMW M4 Coupé újabb limitált szériája ezúttal karosszériáján és utasterében is a bajor prémiumgyártó nagyteljesítményű versenyautói mögött álló hagyományt élteti. A BMW M TwinPower Turbo technológiával dolgozó, 331 kW / 450 lóerő maximális teljesítményre képes, soros hathengeres benzinmotorral szerelt BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás a 2019 novembere és 2020 áprilisa közötti hat hónapban lesz megrendelhető, egy 750 darabban legyártott limitált szériaként.
Világoskék, sötétkék és piros – ezek azok a színek, amelyek láttán a motorsport-rajongók azonnal a BMW M GmbH logójára asszociálnak. A trikolor árnyalat már a BMW Motorsport GmbH 1972-es megalapítását követő első versenyen megjelent a BMW 3.0 CSL műszaki alapjaira épített versenyautókon, amelyek később elsöprő sikereket arattak a túraautó-megmérettetéseken. A legendás színek azóta a hétköznapok útjain átélhető maximális teljesítmény és exkluzív dizájn szimbólumává is váltak, a BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás pedig most nem csupán karosszériáján, de utasterében is tisztelettel adózik eme hagyomány előtt. A limitált széria képviselőit Laguna Seca Blue, Velvet Blue metál vagy Imola Red karosszériafényezési árnyalattal rendelhetik meg a bajor prémiumgyártó ügyfelei, a kétüléses sportautó szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült tetejét pedig a BMW M divízió trikolor árnyalata díszíti, egy speciális integrálási eljárásnak köszönhetően. Hasonlóan egyediek a gépkocsi alatt guruló, 20” méretű, kovácsolt BMW M könnyűfém keréktárcsák is, amelyek csillagküllő-dizájnnal, Orbit Grey matt színben, eltérő méretű gumiabroncsokkal szerelve ragyognak.
A különkiadás utasterét ugyancsak exkluzív színösszeállítás és anyaghasználat jellemzi. A limitált széria rendhagyó felszereltségének részei a bőrözött, kéttónusú, típus-specifikus BMW M sportülések és a hátsó üléssor hiánya is. Az ülések árnyalata a karosszéria kiválasztott fényezésével harmonizál, amelyet részben kéttónusú kontraszt-varrás nyomatékosít. A Laguna Seca Blue és a Velvet Blue metál karosszériafényezési árnyalatokhoz Velvet Blue, Orange vagy türkizkék varrással ellátott Silverstone / Black bőrkárpit választható. Az Imola Red karosszériafényezési árnyalattal sárga és piros kontraszt-varrással ellátott, Red és Black bőrözés harmonizál.
A magával ragadóan exkluzív színösszeállítás a különkiadás utasterének szénszálból készült dekorbetétjein is megjelenik: a BMW M divízió trikolor árnyalatával díszített elemeket a tervezők kifejezetten a BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás számára készítették el. A dekorbetétek és a küszöbtoldatok büszkén viselik az „Edition ///M Heritage” és az „1/750” feliratokat, a fejtámlákon pedig a türkizkék, narancssárga vagy piros színben pompázó „///M Heritage” felirat olvasható.
A BMW M4 Edition ///M Heritage különkiadás a menetdinamika, az agilitás és a mérnöki precizitás egységében megtervezett, nagyteljesítményű sportautó által fémjelzett vezetési élmény exkluzív formáját váltja valóra. A modellel a BMW M GmbH ráadásul exkluzív limitált szériáinak sikertörténetét is folytatja, egy olyan, évtizedekre visszanyúló hagyomány okán, amely már számos modellgenerációt megélt. A különkiadásokat mindig is a kimagasló motorsport-sikerek és a legnemesebb modellek iránti rajongás keltette életre, a néhány példányban legyártott, exkluzív modellek pedig már születésük pillanatában is igazi gyűjtői darabokká értek.
A BMW M3 2009-ben bemutatott különkiadását ugyancsak a látványos karosszériafényezési árnyalatok és az exkluzív utastér harmóniája járta át. A BMW M3 negyedik generációjára épülő különkiadás Alpine White, Black, Dakar Yellow és Monte Carlo Blue színekben volt megrendelhető. 2012-ben a bajor prémiumgyártó a BMW M3 DTM Champion Edition különkiadással ünnepelte meg sikeres visszatérését a DTM-be: a közel húszévnyi szünet utáni első versenyszezonban a BMW megnyerte a gyártók közötti pontversenyt, ráadásul a BMW Schnitzer csapat és a kanadai Bruno Spengler is aranyérmet szerzett. A bajor prémiumgyártó akkor összesen 54 futamgyőzelemnél járt a Német Túraautó Bajnokságban, így a különkiadás is mindössze 54 darabban látott napvilágot. 2016-ban aztán a BMW Motorsport német klasszisa, Marco Wittmann a sorozat új bajnokaként állhatott fel a dobogó csúcsára, a győzelem előtt pedig a 200 példányban legyártott BMW M4 DTM Champion Edition tisztelgett az utakon. Az erősen versenysportos limitált széria nem csupán karosszéria- és utastér-kialakításában hajazott a zárt versenypályák gépeire, hiszen motorházteteje alá a BMW M4 GTS innovációkkal tűzdelt, 368 kW / 500 lóerő maximális teljesítményre képes erőforrását építették be a mérnökök.
A BMW M GmbH ugyanebben az évben a BMW M3 limuzin limitált szériájával a BMW M3 harmincadik születésnapjáról is megemlékezett. A mindössze 500 példányban elkészített BMW M3 „30 Years M3” különkiadást kizárólag Macao Blue metál karosszériafényezési árnyalatban rendelhették meg az ügyfelek. A teljesítmény és az exkluzivitás magával ragadó harmóniájának legújabb példája a BMW M4 Cabrio Edition 30 Years különkiadás, amelynek 300 példányban legyártott limitált szériáját 2018-ban mutatta be a BMW – három évtizeddel az első BMW M3 Cabrio piaci premierje után. A különkiadást exkluzív karosszériafényezési árnyalat – Macao Blue metál vagy Mandarin II – díszítette, utasterének kialakítása pedig nem csupán a hétköznapok útjain, de a zárt versenypályákon is hamisítatlan vezetési élményt garantált.
Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.