A tanulmány egyesíti a terepjárók megjelenését és a sportos kupék áramvonalas formavilágát, betekintést nyújtva a CUPRA formatervek lehetséges fejlődési irányába. A CUPRA koncepcióautóját két elektromos motor hajtja, az első illetve a hátsó tengelyen található erőforrások összteljesítménye 225 kW (306 LE). A Volkswagen Csoport Moduláris Elektromos Platformjára (MEB) épülő tanulmányban egy 77 kWh kapacitású akkumulátor csomag biztosítja a tisztán elektromos üzemmódban megtehető, akár 450 kilométeres hatótávolságot.
Ahogy eltávolodunk a hagyományostól és belépünk az elektromos járművek világába, szembe találjuk magunkat a CUPRA teljesen újraértelmezett teljesítmény fogalmával. Az idei évben már bemutatkozott CUPRA Formentor tanulmány után a CUPRA még merészebben fogalmazza meg az elektromos teljesítmény fogalmát a CUPRA Tavascan koncepcióval.
Az egyedi és különleges autómárka ebben a tanulmányban egyesíti nagy teljesítményű génjeit, a legkorszerűbb hajtáslánc technológiát és kifinomult, érzelemgazdag és kifejező formai nyelvezetét. Ennek eredményeképpen jött létre a CUPRA Tavascan elektromos tanulmány, amely a tisztán elektromos kupéterepjárók piacának igényeit hivatott kielégíteni, amelynek várható növekedése eléri az évi 15 százalékot.
Egy négyajtós crossover modell körvonalát egyesítve egy SUV modell megjelenésével és a sportos kupék áramvonalas formavilágával: ez a CUPRA Tavascan tanulmány formaterve. Ez a koncepció az első utcai CUPRA, amely tisztán elektromos hajtáslánccal rendelkezik, arányait elektromos szíve határozza meg és emeli ki, teszi mindezt kipufogócsőből származó károsanyag kibocsátása nélkül.
A CUPRA Tavascan tanulmány nevét egy a Pireneusokban található faluról kapta, amely az őt körülvevő lélegzetelállító tájnak és környezetnek köszönhetően igazán különleges település.
„A 2020-ban két további, nagy teljesítményű hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modellel együtt bemutatkozó CUPRA Formentor mellett már bebizonyítottuk, hogy rendelkezünk azokkal a műszaki ismeretekkel, amelyek a világ első, tisztán elektromos túraautójának, a CUPRA e-racer modellnek a kifejlesztéséhez szükségesek. A tisztán elektromos CUPRA Tavascan tanulmány bemutatásával ezt a vonalat visszük tovább egy utcai modellnél, bizonyítva, hogy a teljesítmény és az elektromos meghajtás kéz a kézben jár.” – nyilatkozta a CUPRA vezérigazgatója, Wayne Griffiths.
Külső megjelenés
A jármű külső formavilága elegyíti a teljesítményt és a hatékonyságot, erőt és dinamikát csempészve a szegmensbe, egyúttal sikeresen csökkentve a modell környezetre gyakorolt hatását. A tanulmány orr része a jármű elektromos karakterét hangsúlyozza, az alacsonyan elhelyezett, megvilágított CUPRA embléma pedig egy teljesen különböző középpont érzetét kelti. Minden légbeömlő a teljesítmény fokozását támogatja a levegőnek a karosszéria mentén történő finom elvezetésével vagy az akkumulátor csomag belső hűtésével.
A levegő áramlása kulcsfontosságú szempont a CUPRA koncepcióautójánál. Erőteljes kiállást kölcsönző kerékjárati ívei 22 col peremátmérőjű, turbinát formázó könnyűfém keréktárcsáknak adnak helyet. Az ő feladatuk a levegő akadálytalan áramlásának biztosítása, és a kupéterepjáró – minimális ellenállás mellett történő – gördülésének támogatása.
A tanulmány hátsó részén található diffúzor aerodinamikai szempontból tölt be fontos szerepet, egyben tovább erősíti a teljesítmény érzését. A jármű teljes szélességében húzódó, elegáns hátsó világítás még inkább kiemeli ezt a CUPRA emblémát is magába foglaló elemet.
A CUPRA Tavascan elektromos tanulmány külső megjelenését egy modern, folyékony fém fényezés teszi hangsúlyossá, kiemelve a külső formavilág elemeit, amelyek az ízlésesen alkalmazott szénszálas és réz elemekkel összhangban erősítik a koncepció figyelemre méltó megjelenését.
Belső nyugalom
A tanulmány belső terének világa tükrözi az autó külső formatervének vonalvezetését. A beltér nyitottan kezeli az anyagok és technológiai megoldások vegyítését és egy olyan utaskabin kialakítására törekszik, amely tökéletes egyensúlyba hozza a vezetőre fókuszáló megjelenést és az utasok kényelmét szolgáló részleteket. A tanulmány belső tere a kontrasztos színek és szénszálas elemek használatára épül, dinamikusan alkalmazva a technológiát és a formatervezést egy kiemelkedő minőségű, ultrakönnyű utaskabin kialakításáért.
Az ajtónyitást követően az utastérbe beszállva LED hangulatvilágítás köszönti a bent helyet foglalókat, a tanulmány belső terét pedig a kontraszt színekben alkalmazott bőr, szénszálas és alcantara elemek által közvetített érzelemgazdag környezet határozza meg.
A háromdimenziós, formatervezett bőr kagylóülések mind formailag és funkcionálisan illetve kényelmi és biztonsági szempontból is a maximumot kínálják. A lebegő hatást keltő műszerfal a beltér első részén kapott helyet, magára vonva a bent ülők figyelmét, biztosítva ugyanakkor a tágas tér érzetét. A fókusz a kormány mögött helyet foglaló vezetőre irányul, a 12,3 col átmérőjű digitális műszeregység – kiegészítve a 13 colos infotainment kijelzővel - pedig minden lényeges és szükséges információval ellátja őt.
A tanulmány belső tere azonban az igényeknek megfelelően változtatható, hiszen a nagyobb képernyőt szükség esetén az utas felé fordítva is használhatjuk, a kagylóülésekbe építve pedig szintén találunk kijelzőt. A hangszórók és az okostelefonokkal való összekapcsolhatósági megoldások pedig garantálják, hogy minden utas maximálisan kihasználhatja a tanulmány belső tere nyújtotta lehetőségeket.
Teljesítmény és kapacitás
A CUPRA Tavascan tanulmány megjeleníti a márka nagy teljesítményű, jövőbeni modelljeinek egyedi látványvilágát, amely az elektromos áram erejét használva kínál olyan kifinomult és érzelemgazdag megoldásokat, amelyeket még nem láttunk a piacon. A négyajtós crossover kupé egyesíti a terepjárók megjelenését és a sportos kupék áramvonalas formavilágát, megjelenését pedig csak képességei múlják felül. A CUPRA Tavascan elektromos tanulmány az ügyfelek igényeinek megfelelő teljesítményt, dinamikát és vezethetőséget kínál.
A jármű figyelemre méltó külső formavilága a legkorszerűbb, tisztán elektromos hajtásláncot rejti, amely mindazt az izgalmat hozza, amelyre minden vezető vágyik, a technológia kínálta zajtalan és hatékony működéssel együtt. A két – az első illetve a hátsó tengelyen elhelyezett – motor összesen 225 kW (306 LE) teljesítményt továbbít a négy kerék felé. A CUPRA Tavascan koncepció álló helyzetből mindössze 6,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/óra sebességre.
De az egyenes vonalú gyorsulás csak egy dolog. A tanulmányt egy 77 kWh kapacitású lítiumion akkumulátor csomaggal szerelték fel, amely elég energiát képes tárolni ahhoz, hogy az autó akár 450 kilométert is megtegyen (WLTP ciklus alapján). A jármű alapjául a Volkswagen Csoport Moduláris Elektromos Platformja (MEB) szolgál. Mivel az akkumulátor csomag a tanulmány padlólemezében kapott helyet, így az autó súlypontja alacsonyra került, amely a még dinamikusabb vezetést támogatja.
A CUPRA Tavascan elektromos tanulmány energiáját a CUPRA biztosítja és a jövő kihívásaira készült. A nagyközönségnek pedig először a 2019-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon mutatkozik majd be.