A Porsche egy szériagyártáshoz közeli Taycan prototípussal a szeptember 4-én esedékes világpremier előtt alig néhány héttel egy nagy sebességű tesztet végzett Nardòban (Olaszország), amelynek keretében az elektromos sportautó 24 óra leforgása alatt 3.425 kilométert tett meg. Ez a távolság nagyjából megfelel a Nardò-Trondheim (Norvégia) útvonal hosszának. A kánikulában abszolvált dél-olaszországi tesztfutam alatt a Taycan átlagsebessége 195 és 215 km/h között alakult. A levegő csúcshőmérséklete a 42 Celsius fokot is elérte a teszt során, az aszfalt pedig egészen 54 Celsius fokig hevült fel – a Taycan tehát még a szériagyártás megkezdése előtt rendkívüli körülmények között tehetett tanúbizonyságot hosszú távú képességeiről. A próbát megszakítás nélkül végezték a gyáriak, tehát az előszériás Taycan csak a gyorstöltések és a pilótacserék idején pihent. A csapatot összesen hat Porsche tesztpilóta alkotta. A nardòi nagy sebességű tesztre a Porsche által minden új modell kapcsán előírt, forró országokban teljesített tartóssági próbavizsgálatok keretében került sor.
„A Taycan ezt az igazán megterhelő hosszútávfutást teljesen problémamentesen abszolválta“, nyilatkozta boldogan és büszkén Stefan Weckbach, a Taycan modellcsalád projektvezetője, majd hozzátette: „A Taycan nardòi teljesítménye alátámasztja az egyedülálló 800 V-os technológia előnyeit, továbbá magas fokú kiforrottsági szintjét. A modell év végi piacra lépéséig világszerte összesen már több, mint 6 millió tesztkilométeren lesz túl.“
A technológia: 800 Volt rendszerfeszültség
A Taycan a világ első 800 V-os rendszerfeszültséggel dolgozó tisztán elektromos szériagyártású autója. A sorozatgyártásba kerülés előtt a magas feszültségű rendszer a versenypályákon hosszú éveken át bizonyított: a Porsche 919 Hybrid versenyautó például zsinórban háromszor megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt. A 800 V-os technológia magas fokú tartós teherbírást tesz lehetővé, mindemellett alkalmazásával csökkenthető a töltési időszükséglet, továbbá a tömeg és a kábelezés helyszükséglete. A Nardò Technical Center központban a 24 órás próba során a Porsche Engineering Group HmbH töltőoszlopait használták a tesztelők – ezek a töltőoszlopok jelennek majd meg a közutakon is az Ionity vállalattal folytatott Joint Venture szerződés kertében.
Nardòban a Taycan rendkívül összetett hőmenedzsmentje is bizonyíthatott, amelynek lényegét egy, a magasfeszültségű komponensek (beleértve az akkumulátort is) hűtését, illetve fűtését szolgáló páratlanul hatékony intelligens központ képezi. Ez a rendszer gondoskodik arról, hogy nagy hőségben se kelljen teljesítményveszteséggel számolni, illetve biztosítja, hogy egy töltőoszlop elérésekor az egyes komponensek hőmérséklete optimális legyen a lehető leghatékonyabb töltés érdekében.
A Taycan: a Porsche első tisztán elektromos sportautója
Az új Porsche Taycan nem csupán a nagy távolságok leküzdését illetően brillírozik: a modell elektromos hajtásláncát úgy tervezték meg a mérnökök, hogy az több egymást követő komoly gyorsulás esetén is képes legyen leadni maximális teljesítményét. Ezt támasztja alá egy július végén abszolvált repülőtéri teszt, amelynek keretében egy előszériás Taycan egymás után 26 alkalommal gyorsult fel álló helyzetből 200 km/h sebességre. A gyorsulási idők átlaga 10 másodperc alatt volt, de ennél is lenyűgözőbb, hogy a leggyorsabb és a leglassabb futam között mindössze 0,8 másodperces különbséget regisztráltak a stopperek.
A tesztpálya: a pugliai Nardò Technical Center (Olaszország)
A mintegy 700 hektáron elterülő és több, mint 20 tesztpályával, illetve vizsgálóegységgel büszkélkedő Nardò Technical Center világszerte 90 autóipari ügyfelet számlál és körülbelül 150 alkalmazott számára biztosít munkát. 2012 óta a tesztpályát a 100 százalékban a Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG leányvállalatát képező Porsche Engineering Group GmbH működteti.
A tesztközpontot, amely az autóipari vállalatok számára rengeteg lehetőséget kínál minden egyes fejlesztési stádiumhoz tartozó próbák abszolválásához, 1975-ben, az ikonikus körpálya megépítésével alapították. A világszerte egyedülállónak számító, 12,6 kilométer hosszú nagy sebességű körpályát annak érdekében létesítették, hogy a járműveket extrém körülmények között lehessen tesztelni, illetve, hogy a fejlesztési folyamatokat hatékonyabbá lehessen tenni. Idén, július közepén sikeresen befejeződött a tesztközpont felújítása, aminek keretében egyebek mellett egy innovatív biztonsági védőkorlát rendszert is telepítettek, amit a Porsche Engineering kimondottan a Nardòban végzett nagy sebességű próbákhoz fejlesztett. A munkálatok során a 106.000 négyzetméteres menetdinamikai felület komplett felújítása is megtörtént.