A Ferrari egyet jelent a sebességgel. A név hallatán mindenki előtt valamelyik száguldó vörös autó sejlik fel, pedig az olasz márka a múltban nem csak autókkal foglalkozott. Igaz csak rövid időre, de egy egészen más sportágban, a vízi versenyzésben is kipróbálta magát.
A ritkán hallott történet a híres motorcsónak-versenyzővel, Achille Castoldival kezdődött, aki már 1940-ben is sebességrekordot jegyzett a 400 kilogrammos osztályban. Castoldi 1952-ben kategóriát lépve a 800 kilogrammosok közé csatlakozott, amihez egy új gépre volt szüksége. Egy háromtestű hajót építettek számára, amit vörösre festettek. Az olasz kapcsolata motorszállítójával, az Alfa Romeóval ekkortájt szakadt meg, és amikor a Ferrari főnöke, Enzo Ferrari megtudta honfitársa törekvéseit, úgy döntött, F1-es csapatán keresztül nyújt neki segítséget.
A hajót eredetileg egy 385 lóerős Ferrari-motorral látták volna el, amit Castoldi vásárolt, de Enzo segítségének hála a végső teljesítmény ettől jóval magasabbra rúgott. A 4,5 literes V12-est a Ferrari mérnökei iker-kompresszorral látták el, és metanol égetésére alakították át. Az átalakítás végeredménye egy közel 600 lóerős szörnyeteg lett, ennek köszönhetően a hajó 1953-ban 242 km/h-val megdöntötte az aktuális vízi végsebességi csúcsot, amit mai napig tart. Az elképesztő szerkezet neve Arno XI lett, és ez került eladósorba, ár nélkül. Előző tulajdonosa 2012-ben 868 000 eurót fizetett érte.