A BMW 2-es Gran Coupé a sorozatgyártás előtti utolsó tesztfázishoz érkezett, amely során a mérnökök az újdonság finomhangolását végzik. A prémium kompakt szegmens új négyajtós kupéja München környékén gurul utcára, ahol a végső simítások közepette egyedi reklámot is csinál magának: az előszériás példányokat borító sokszínű, álcázó karosszériafóliát az első ajtókon nagyméretű QR kód egészíti ki, amely ötletes megoldásként a www.bmw.com/2-series-gran-coupe weboldalra irányítja a kíváncsi tekinteteket. Az online felület már a BMW 2-es Gran Coupé Los Angeles-i Autószalonra tervezett, idén novemberi világpremierje előtt hivatalos információkkal szolgál az extravagáns, innovatív újdonság koncepciójáról. A modell piaci premierje világszerte 2020 tavaszán veszi kezdetét.
Elegáns és vonzó belépő a prémium kompakt szegmensbe
A BMW a magasabb járműkategóriákban bemutatott négyajtós kupék kivételesen sikeres koncepcióját most a prémium kompakt szegmensben is ügyfelei elé tárja. A BMW 2-es Gran Coupé az összetéveszthetetlen egyediség, a magával ragadó kisugárzás és az ösztönös érzelmi kötődés páratlan egyensúlyának iránymutató újításaként ünnepli világpremierjét, amelyet innovatív funkciók és úttörő járműkapcsolati megoldások, kiváló hétköznapi használhatóság és példaértékű menettulajdonságok nyomatékosítanak. A klasszikus limuzin-sziluettet háttérbe szorító formanyelv a BMW csúcstechnológiás elsőkerék-meghajtású padlólemezén ölt testet, a napokban debütált új BMW 1-es sorozat számos technológiai innovációjával kiegészítve. És ahogyan testvérmodellje, úgy a BMW 2-es Gran Coupé is forradalmi futómű-technológiával és innovatív vezérlőrendszerekkel állítja fel a prémium kompakt szegmensben átélhető menetdinamika és agilitás új mércéjét.
Innovatív kipörgésvezérlő rendszer ARB technológiával
A BMW 2-es Gran Coupé átfogó technológiai arzenáljának egyik legfőbb innovációja a BMW i3s tisztán elektromos prémium kompaktban (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 0,0 liter / 100 km; kombinált energiafogyasztás: 14,0 – 14,6 kWh / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 0 gramm / km)* bemutatott ARB technológia (hajtásfüggő kipörgés-korlátozás), amelynek kipörgésvezérlő rendszerét a tervezők a dinamikus menetstabilizáló rendszer (DSC – Dynamic Stability Control) vezérlőegysége helyett közvetlenül a motor vezérlőelektronikájába integrálták, így a technológia jelcsatornája jelentősen lerövidült: az információáramlás háromszor, a vezető által érzékelt rendszerreakció pedig tízszer gyorsabb lett. Az ARB technológia működését a BMW 2-es Gran Coupé alapfelszereltségeként kínált BMW Performance Control teljesítményvezérlő csomag is segíti, amely az elsőkerék-meghajtású hajtáslánc-technológiák és a BMW M235i xDrive (átlagos üzemanyag-fogyasztás: 6,7 – 7,1 liter / 100 km; kombinált károsanyag-kibocsátás: 153 – 162 gramm / km)** modellben dolgozó BMW xDrive intelligens összkerékhajtás esetén is közvetlen, intenzív vezetési élményt garantál. A portfólió végtelenül sportos csúcsmodelljében a BMW Group eddigi legerősebb négyhengeres motorja kap helyet, amelynek 225 kW / 306 lóerő maximális teljesítményét már alapfelszereltségként egy vadonatúj fejlesztésű, teljesen mechanikus Torsen önzáró differenciálmű támogatja, az első féltengelyek összezárásával minden korábbinál sportosabb vezetési élménnyel kecsegtetve.
Magával ragadó vonalvezetés és csúcstechnológiás járműkapcsolat
A BMW 2-es Gran Coupé elegánsan sportos, extrovertált vonalvezetése mögött csúcstechnológiás járműkapcsolati megoldások és bőséges helykínálat várja a bajor prémiumgyártó ügyfeleit. A forradalmi újdonságban minden tulajdonság megvan ahhoz, hogy felébressze a rajongást a BMW új, dizájnközpontú célcsoportjának tagjaiban és a nagyvárosi forgatagokban is a márkára jellemző, legendás vezetési élménnyel ajándékozza meg őket. A BMW 2-es Gran Coupé világszerte vonzó újításként érkezik meg a bajor prémiumgyártó palettájára, kiváltképp azokon a piacokon, ahol a limuzin karosszériakoncepció kitörő népszerűségnek örvend.
*Az átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó értékeket a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP – Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure) mérései szerint számolták ki, majd az adatokat a legmodernebb autók menetteljesítményét vizsgáló EU-ciklus (NEDC – New European Driving Cycle) megegyező értékei szerint konvertálták át. Az adatok a gumiabroncs-típusoktól is függnek.
**A menetteljesítményre, átlagos üzemanyag-fogyasztásra és kombinált károsanyag-kibocsátásra vonatkozó adatok előzetes értékek.