A Toyota világszintű elnöke, Akio Toyota évekkel ezelőtt új irányt jelölt ki a világ legnagyobb, legzöldebb és leginnovatívabb autógyártója számára, amikor jövőképében már nem a világ vezető autógyártójaként, hanem világ első számú mobilitási szolgáltatójaként definiálta vállalatát. Az ide vezető folyamatot előkészítő döntéshozatal felgyorsításának és a belső koordináció erősítésének céljával a Toyota éves közgyűlésében bejelentette, hogy kibővíti a tavaly októberben a zéró emissziós autók előállatásának céljával létesített létesített Toyota ZEV gyárat.
A Toyota ZEV az akkumulátoros elektromos hajtású autókhoz (BEV) és hidrogén üzemanyagcellás elektromos járművekhez (FCEV) kapcsolódó stratégiai tervezési feladatokat is ellátja. Ezen kívül pedig a BEV termékfejlesztéséhez, valamint a FCEV fejlesztéséhez és gyártásához kapcsolódó feladatok integrálása révén megvalósítja a Toyota összes zéró kibocsátású járművét (ZEV) érintő tervezési, fejlesztési és gyártási folyamatainak konszolidációját. Az új munkavégzési szemlélet bevezetése mellett – ami az EV Business Planning Department 2016 decemberi létrehozásával indult - a Toyota elkezdi olyan új üzleti modellek kidolgozását is, amelyek magukban foglalják számos partnercéggel és csoporttal közös termék bevezetést. De a munka kiterjed más cégekkel kötött szövetségekre és azok felé irányuló értékesítésre is.
A gyártási kapacitás tökéletesítése és a termékek vásárlói oldalról szemlélt versenyképességének erősítése érdekében a Toyota létrehozza új Járműfejlesztési Központját. A TNGA Management Division és a házon belüli, Advanced R&D and Engineering Company tervezési és fejlesztési feladatainak összevonásával, a szintén házon belüli, Powertrain Company termékfejlesztési és rendszertervezési feladataival egyetemben, illetve ezeknek az egyes járműtípusokért felelős, házon belüli cégeknél zajló speciális tervezést, fejlesztést és sorozatgyártást érintő folyamatok összekapcsolásával a Toyota arra törekszik, hogy felgyorsítsa a fejlesztéseket. Az elektronikus vezérlések, a különböző padlólemezeket érintő speciális tervezések és fejlesztések, valamint a hajtáslánc-tervezéssel kapcsolatos munkák összevonásával a Toyota célja, hogy tovább erősítse termékei versenyképességét. Mindemellett a járművek átfogó optimalizálásának fejlesztésére kiképzett munkaerő révén a Toyota tervei szerint továbblép az egyre jobb autók gyártásának tekintetében is.
A fenntartható növekedés érdekében a vállalat továbbképzi dolgozóit olyan struktúrák létrehozásával – például üzleti egységek létesítésével, regionális központok átszervezésével, illetve a házon belüli cégek rendszerezésével –, amelyek segítenek a vezetők gyors döntéshozatalában, az egyes vállalkozások és régiók igényeinek kielégítésében, valamint az emberi erőforrások rugalmas felhasználásában. A Toyota szervezeti felépítését érintő legújabb változások célja, hogy megjelenítsék a Toyota szellemiségét – azaz a folyamatos törekvést arra vonatkozóan, hogy minden területen egyre javuljanak –, valamint reagáljanak az egyes területeken fellépő kihívásokra. A vállalat a jövőt tekintve, közép- és hosszabb távon is tántoríthatatlanul tovább dolgozik az innovációt szolgáló kezdeményezéseken.
Mindezek eredményeként a részben vagy teljesen elektromos hajtások (hibrid elektromos avagy HEV, plug-in hibrid elektromos avagy PHEV, akkumulátoros elektromos avagy BEV és hidrogén üzemanyagcellás elektromos avagy FCEV) technológiák, a robotika, a mesterséges intelligencia, az autonóm autózás és a mobilitási szolgáltatások fejlesztése terén már most is vezetőnek számító Toyota nem csupán iparágbéli pozícióját őrizheti meg, de sikerrel veheti fel a verseny a C.A.S.E.-be szintén komolyan befektető fintech vállalatokkal (Google, Apple, Amazon) is.